Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 NBR installeren op Asus EEE PC 1000HE (OPGELOST)  (gelezen 2027 keer)

Offline force317

  • Lid
Ubuntu 9.10 NBR installeren op Asus EEE PC 1000HE (OPGELOST)
« Gepost op: 2009/11/05, 16:28:31 »
Ik heb de Ubuntu 9.10 NBR ISO file met Unetbootin op een usb stick gezet via mijn MSI notebook die draait op Ubuntu 9.10.

De USB stick is gemaakt, en ik wil die nu gebruiken om op mijn Asus EEE PC 1000HE waarop momenteel nog XP Home staat
de Ubuntu 9.10 Netbook Remix vanop de USB stick te installeren.

In de boot setup (bereikbaar met F2) van de Asus netbook staat als eerste in de 'boot device priority' -> 'removable device' geselekteerd.

Dus : dat lijkt mij ok ? Wat klopt er dan niet? Want hij boot niet met de usb stick,maar start telkens weer gewoon XP op ... .
Waarom leest hij de usb stick niet ? Deze is geformatteerd in FAT32....

Is er iets dat ik nog moet doen ?

 
« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 20:11:36 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.


Offline force317

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 NBR installeren op Asus EEE PC 1000HE
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 20:41:07 »
Ik ben er ondertussen in geslaagd om EEEbuntu 3.0.1 NBR te installeren op de netbook - volledige HD, geen dual boot. Heb ik bewust voor gekozen.

Ik heb de usb stick kunnen aanmaken via de windows xp van de netbook met unetbootin.

Tot nu toe geen problemen ... .

Waarom niet Ubuntu 9.10 NBR ? EEEbuntu is tenslotte afgesteld op de Asus EEE serie en al enkele maanden uit, had graag eerst wat reakties gehad op de Ubuntu 9.10 NBR. Als er allerlei problemen opduiken na de installatie betreffende de wireless en dergelijke, wacht ik liever nog even tot deze achter de rug zijn.

Kan er iemand wat reakties geven op de nieuwe Ubuntu NBR : werkt alles direkt of duiken er nog wat problemen op ?

Tot versie 3 is EEEbuntu gewoon een aanpassing van Ubuntu. Vanaf de volgende versie van EEEbuntu zou dat veranderen. Is dit een goede of een slechte zaak? Ze zouden zich gaan baseren op debian unstable ... . De naam alleen al klinkt ... onstabiel ? Ik vermoed dat dit wat extra risico's inhoudt qua stabiliteit van het OS ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 NBR installeren op Asus EEE PC 1000HE
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/07, 20:11:07 »
Eventjes voor ik dit onderwerp afsluit nog even melden dat ik gisteren Ubuntu Netbook Remix 9.10 heb geinstalleerd. Tot nu toe probleemloos.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.