Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkeerde apparaat krijgt voorkeur bij geluids opties  (gelezen 3894 keer)

Offline shappie

  • Lid
Verkeerde apparaat krijgt voorkeur bij geluids opties
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/17, 11:51:22 »
Citaat van: ubby
Ik zal er deze dagen even mee aan de gang omdat eerst even een backup moet maken.

Ik heb wel even gekeken of ik dingen kon vinden die anders staan.
Dit was is dus het geval in /etc/libao.conf:
default_driver=alsa moet zijn default_driver=pulse

Omdat dit onder andere al anders staat heb ik hoop dat het gaat werken.
Het is wel jammer dat het voor veel mensen niet gelijk goed werkt, beetje jammer dat ze dat dan zo in de LTS versie hebben gedaan.

Ik laat het nog weten of het is gelukt.
Ik hoor het wel ;), voor mij werkte het gelukkig perfect. Zonder pulseaudio gaven niet alle audiospelers geluid.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline ubby

  • Lid
Verkeerde apparaat krijgt voorkeur bij geluids opties
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/31, 14:08:21 »
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet.
Ik heb alles twee keer nagekeken of ik misschien iets over het hoofd had gezien maar dat was ook niet zo.

Het is een bug in Ubuntu 8.04, alleen is deze niet niet verholpen.
Ik hoop wel dat ze dat nog wel in deze versie gaan doen want ander zit ik tot oktober zonder geluid.

Offline ubby

  • Lid
Verkeerde apparaat krijgt voorkeur bij geluids opties
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/02, 16:33:23 »
Ik heb nu helemaal geen geluid en denk dat het de Puls audio bug is die dit probleem veroorzaakt.
Omdat ik de melding krijg "no sound device found".

Ik denk dat ik misschien wel weer geluid zou kunnen krijgen als ik Pulse audio verwijder maar dat weet ik niet zeker.
Nu is mijn vraag of er ook iemand weet hoe ik Pulse audio helemaal kan verwijderen.



Ik heb net een ander oplossing gevonden en heb nu geluid via een omweg.