Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe firmwire instaleren in Ubuntu feisty voor draadloos netwerk kaart?  (gelezen 1121 keer)

verbree

  • Gast
hallo beste.

ik kon er niet op wachten dus heb ik alvast maar een feisty bèta gedownload.
nu heb ik een probleempje dat ik in eerder ubuntu versies ook al had: geen internet.

Nu ziet de draadloos kaart wel alle netwerken in de omgeving bij dat icoontje rechts bovenin.

dus ik ga er vanuit dat hij op zich wel ondersteunt word maar dat ik voor een ware connectie een soort "firmwire" moet installeren (dat hoop ik maar:P)

nu heb ik een Linksys 54 kaartje met een RT61 chipsetje wat in de eerdere versies van ubuntu mij dus problemen opleverde.

ik heb in feisty alles geprobeerd:
-DHCP
-Static IP
-Local Conf (ofso)

maar dit zonder resultaat.

nu is mijn vraag hoe moet ik eventuele drivers ervoor installeren?
(daar zijn toch van die terminal commands voor ?:P)

PS: nog een vraagje weet iemand dan ook hoe ik mijn video kaart kan installeren voor de die 3D-effecten: NVIDIA geforce 7300 SE (als ik 3D opties inschakel krijg ik wit beeld:P)

Bij voorbaat dank

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe firmwire instaleren in Ubuntu feisty voor draadloos netwerk kaart?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/17, 16:41:10 »
Voor je draadloze internet hoef je niks te doen wanneer het icoontje (Network Manager) alle draadloze netwerken herkent. Dan werkt je driver al, anders zou er geen enkel draadloos netwerk te zien zijn. Haal tijdelijk even de beveiliging (WPA, WEP) van je router af, en probeer eens verbinding te maken.

Nvidia videokaart: proficiat, die is prima geschikt voor Linux. Installeren fabrieksdriver: Systeem - Beheer -
Beperkt ondersteunde stuurprogramma's.

verbree

  • Gast
Hoe firmwire instaleren in Ubuntu feisty voor draadloos netwerk kaart?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/17, 16:43:11 »
euhzz mijn netwerk is niet beveiligd dat is juist zo vaagjes dat hij zonder beveiliging ook geen verbinding maakt en toch wel de netwerken ziet

Hij ziet alle netwerken wel bij dat incoontje maar hij kan niet conecten naar mijn onbeveiligde netwerk

tvds

  • Gast
Hoe firmwire instaleren in Ubuntu feisty voor draadloos netwerk kaart?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/20, 22:04:47 »
Ik heb zelf ook een inspiron 8600.. en krijg ook met WEP of WPA mijn netwerk niet aan de praat.

Morgen zal ik even proberen zonder encryptie... laat nog even weten of dat werkt.