Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 LTS Wel bedraad internet tijdens Live sessie, Niet meer na install  (gelezen 749 keer)

Offline erikvdh

  • Lid
    • Erik van der Heijden
Beste lezers,

Vandaag heb ik Ubuntu 12.04 geinstalleerd op mijn dell inspiron 1521 notebook. Ik heb alleen het euvel dat mijn kabel internet verbinding niet werk na de installatie. Het vreemde is echter dat wanneer ik een live-mode draai met dezelfde USB stick waar vanaf ik installeer ik gewoon automatisch de ETH1 connectie krijg.

Sterker nog, tijdens de installatie van Ubuntu haalt hij nog het een en ander op, daarna als het OS er helemaal opstaat en boot is het over met de pret. Wat ik ook probeer, ik krijg geen bedraad internet. En ook niet wireless omdat hij de driver daarvoor moet ophalen.

Ik weet zo goed niet waar ik het zoeken moet, omdat zoals gezegd ik in de live-mode wel kan internetten via de kabel maar na installatie niet meer. Een driver probleem lijkt het niet te zijn, maar misschien wel met het laden van de juiste driver?

Hoop dat iemand mij snel kan helpen want zonder internet kan ik niet zoveel kanten op.

Groetjes van Erik.


Offline joop905

  • Lid
Heeft de laptop een wifi aan/uit knopje of schijfje of fn toets zet die eens uit

of anders Probeer dit eens Terminal:
sudo /etc/init.d/networking restart
En als het niet werkt wat is de uitkomst van(Terminal):
ifconfig

Offline erikvdh

  • Lid
    • Erik van der Heijden
Hey jongens,

Bedankt voor de reacties alvast, ik ga nu eerst even mijn laptop recoveren en dan een dualboot maken. Ik kan anders niet met goed fatsoen doorwerken...

Ik heb een paar drukke dagen voor de boeg, maar zodra ik tijd heb zal ik jullie tips uitproberen en de gevraagde gegevens hier posten. Kan zijn dat ik daar dinsdag pas tijd voor heb.

Groetjes van Erik.

Offline Traffic

  • Lid
Erik.

Ik kwam het volgend bericht tegen voor Dell wireless
http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/draadloze-kaart-wordt-niet-herkend-drivers-missen-wifi-problemen-op-laptop/msg702358/#msg702358

dan let eens op het 6 e antwoord van Nognie.  Dat heeft mij uit de brand geholpen