Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get install apache2  (gelezen 1913 keer)

ubuntu-verkenner

  • Gast
apt-get install apache2
« Gepost op: 2009/01/09, 15:26:30 »
Ik heb op een oude pc Ubuntu server geinstalleerd. eerst heb ik met zeer veel moeite het voor elkaar gekregen om ruby on rails werkend te krijgen, daarbij is wel het nodige geinstalleerd en gedeinstalleerd

Nu probeer ik apache draaiend te krijgen eerst had ik een oude versie van apache die heb ik verwijderd en met apt-get install apache2 geinstalleerd. Maar starten doet die niet in de browser krijg ik geen verbinding met de server.

Daarna apt-get remove apache2

Maar etc/apache2 bleef gewoon bestaan die heb ik toen met de hand verwijderd, oen ging het nog slechter.



Daarna weer
apt-get install apache2
Maar nergens was apache2 te vinden geen etc/apache2


Daarna heb ik nog vanalles geprobeerd maar ik krijg het niet geinstalleerd.
Ik begrijp niet hoe apt-get nu werkt.
Waarom als ik iet deinstalleer blijft het programma gewoon in de map /etc staan.
En als ik het verwjderd heb waarom komt het dan niet bij een nieuwe installatie terug.

Hoe krijg ik nu apache werkend








ubuntu-verkenner

  • Gast
Re: apt-get install apache2
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/09, 15:32:20 »
daarna heb ik nog geprobeerd apache2 te compileren vanuit de broncode maar ook dat bied geen oplossing.

libtool: install: error: cannot install `libaprutil-1.la' to a directory not ending in /etc/lib

wat ik ook probeer het lijkt bijna onmogelijk om apache2 op ubuntu werkend te krijgen.



Offline jeroenl

  • Lid
Re: apt-get install apache2
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/09, 17:27:22 »
Al via synaptic geprobeerd? en welke versie ubuntu heb je?

Offline siegi

  • Lid
Re: apt-get install apache2
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/09, 21:56:41 »
Laat het trouwens een les zijn ga nooit zelf prullen door bestanden /etc  /usr /var weg te gooien, deze worden perfect geregeld door het pakketbeheer.

sudo apt-get remove --purge apache2 (dit commando zal ook de configuratie bestanden verwijderen, hij doet dit niet automatisch wat opzich eigenlijk handig is).
« Laatst bewerkt op: 2009/01/09, 21:58:42 door siegi »

Re: apt-get install apache2
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/10, 23:26:08 »
Hoi Ubuntuverkenner :)

Als het antwoord dat Siegi je gaf alles oplost, dan hoef je mijn raad verder niet op te volgen. Maar zo niet, dan kun je misschien het beste even Ubuntu server opnieuw installeren.

Eerlijk gezegd weet ik niets van Ruby on Rails af, maar als je zelf een simpele webserver (Linux, Apache, Mysql, PHP) wilt installeren, kun je dat beter via de onderstaande documentatie doen:
https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP

Mijn grote voorkeur:
sudo tasksel install lamp-server

Zet je zo in een wip een volledige webserver op.

Heb je overigens wel Ruby on Rails op deze manier geïnstalleerd:
https://help.ubuntu.com/community/RubyOnRails
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."