Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lange lijst oude Ubuntu versies, hoe verwijderen  (gelezen 705 keer)

Lange lijst oude Ubuntu versies, hoe verwijderen
« Gepost op: 2014/12/02, 19:04:07 »
Mijn startscherm staat helemaal vol met oude versies, hoe krijg  ik die eruit? Ooit zelf gedaan, maar vergeten. :)

Alvast bedankt voor je reactie.

Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Nero

  • Lid
Re: Lange lijst oude Ubuntu versies, hoe verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/02, 20:05:14 »
Eenvoudigste manier:
In Synaptic zoek je (via de knop, niet het invulveld voor snelzoeken) naar linux-image. Dan sorteer je op de kolom Geïnstalleerde versie. Alle versies op de 2 laatste na kan je dan selecteren en markeren voor volledige verwijdering.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Lange lijst oude Ubuntu versies, hoe verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/02, 20:08:23 »
In synaptic, zoeken naar linux-image en dan aanvinken voor volledige verwijdering.
Wel de nieuwste 2 laten staan !!!!!!!

Edit: Nero, je was me voor :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Lange lijst oude Ubuntu versies, hoe verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/03, 05:47:34 »
Bedankt, allemaal, de lijst is nu een stuk korter

Dit filmpje is gemaakt met Kdenlive : http://youtu.be/WB4tc-BGLrU

Ik zit dit te typen op een soort zelfgemaakte Smart TV, mijn leiptop staat in het TV meubel en is continu verbonden met de TV, ik werk vanaf de bank 2 meter verder met een draadloos toetsenbord en zou wel een ander opstartscherm willen met grotere letters en gebruikersvriendelijk, maar kan niets vinden in software centrum.

Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop