Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [* OPGELOST *] Probleem met cd kopieëren via Brasero?  (gelezen 979 keer)

[* OPGELOST *] Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Gepost op: 2011/09/04, 10:49:10 »
Hoi,

Een dvd kopieëren kan ik inmiddels, of tenminste mijn pc kan het. Een kwestie van dvd in brander leggen. Klepje dicht, Brasero starten, wachten, klepje open, dvd verwisselen voor lege dvd, klepje dicht, wachten en klaar. Zo eenvoudig is het.

Ik had gehoopt dat deze procedure ook gold voor het branden van een cd (muziek-cd).
Ik mis een bestand en mijn vraag is waar kan ik het 'zoeken' of 'halen'?

Dit is de foutmelding:
brasero.c/home/user/.gvfs/cdda-koppeling op sro wants to install a file. The following file is required: ./usr.bin.cdda2.wav

Als ik dan op 'ja, installeren' druk, blijkt dat ik dit bestand niet heb.

Graag advies in eenvoudige Olleke-Bolleke taal. Thanx.
Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 15:01:10 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/04, 11:23:44 »

Citaat
Ik had gehoopt dat deze procedure ook gold voor het branden van een cd (muziek-cd).

Als ik het goed begrepen hebt wil je een muziek CD kopieeren?

Volgen mij moet je de muziek cd eerst ¨rippen¨
Daar zijn verschillende prgrammaatjes voor.
Daarna in Brasero "Audioproject"  kiezen
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/04, 11:57:04 »
Dankje voor je reactie. Wat is dat 'rippen', bedoel je dat ik de tracks eerst naar een andere plek moet verslepen?
Dit heb ik gedaan, daarop kwam een foutmelding van 'track is niet geschikt om te kopieëren' (tekst in het Engels).

Hoe nu verder? Ik voel me wel met twee linkerhanden staan....  ???
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/04, 12:07:48 »
Hier heb je wat leesvoer:

http://www.linux-box.nl/rippen.php
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/04, 12:11:50 »
Probeer eens Asunder cd ripper, gewoon ophalen in Ubuntu software centre
Hier kun je CD's mee rippen bestanden van een Cd op je harde schijf zetten

daarna Brasero "Audioproject"
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/04, 13:44:16 »
Ho ho mensen.... waarom meteen wéér een ander programma aanbevelen, terwijl Brasero deze taak gewoon behoort te kunnen doen? Vaak is het een kwestie van een ontbrekend pakketje.

Is de volgende handeling verricht toen Ubuntu werd geïnstalleerd: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Zo nee, voltooi dan eerst even het lijstje welke op Pjotr's site staat vermeld. Kijk daarna even of Brasero dan wèl de CD wil branden. Biedt dat geen soelaas, start dan even Synaptic pakket manager op, en zoek naar de volgende bestandjes:

  • gvfs-backends
  • libcdio-cdda0
  • libcdparanoia0

Als deze pakketjes niet staan aangevinkt, installeer deze dan alsnog. En werkt het daarna nog steeds niet, probeer dan ook dit pakketje erbij te installeren:

  • cdparanoia

Dat zou in principe voldoende moeten zijn om Brasero zijn taak uit te kunnen voeren. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Toch?  ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 13:55:58 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/04, 13:52:08 »
cdparanoia? Dit klinkt wel een beetje 'eng' voor een leek...
Ik zal het leesvoer tot me nemen en de adviezen toepassen. Thanx.
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/04, 13:59:58 »
Citaat
gvfs-backends
libcdio-cdda0
libcdparanoia0

Als deze pakketjes niet staan aangevinkt, installeer deze dan alsnog. En werkt het daarna nog steeds niet, probeer dan ook dit pakketje erbij te installeren:

cdparanoia

Al deze pakketjes zijn bij mij aangevinkt toch liep ik met brasero tegen hetzelfde probleem aan als Monique

Met  Asunder cd ripper kreeg ik het wel voor elkaar bovendien kun je dan meerdere cd's samenvoegen, nummers die je minder leuk vind overslaan etc.

« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 14:02:45 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/04, 14:29:34 »
Waar vind ik deze pakketjes (waar moet ik kijken?)
Waar staan de 'vinkjes'?

Citaat
gvfs-backends
libcdio-cdda0
libcdparanoia0

Als deze pakketjes niet staan aangevinkt, installeer deze dan alsnog. En werkt het daarna nog steeds niet, probeer dan ook dit pakketje erbij te installeren:

cdparanoia

En welke versie van cdparanoia is geschikt, ik werk onder Ubuntu 10 (vorige versie).
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/04, 14:34:17 »
Hoi,

Bezig met 'sound juicer', het dreigt goed te gaan (kwartiertje kopieertijd, dat kan ik nog nét volhouden)....
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/04, 14:35:16 »
Start Synaptic Pakketbeheer (of package manager als je de  Engelstalige versie gebruikt). Daar zie je als het goed is een zoekbalkje, tik daar de pakketnamen in die Marqeaux heeft genoemd (niet allemaal tegelijk :P). Vink ze aan indien ze nog niet zijn geinstalleerd (als er geen groen vakje bij staat) en dan toepassen/apply.

edit: zie dat het niet meer nodig is... nou ja voor de volgende keer dan :P Want Marqeaux heeft wel een goed punt, het moet gewoon met Brasero kunnen.

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/04, 14:37:59 »
Sorry, waar moet ik Synaptic Pakketbeheer starten? Het spijt me dat ik dit moet vragen...

Allen: bedankt, hoewel het installeren van alle ontbrekende programma's echt te ingewikkeld is voor mij, de handleiding begrijp ik niet eens.

Sound Juicer lijkt mij te kunnen helpen: gewoon simpelweg muziek-cd kopieëren. Ik heb het programma in de softwarelijst van Ubuntu gevonden.  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 14:40:24 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/04, 14:40:46 »
Sorry, waar moet ik Synaptic Pakketbeheer starten?


Dat hangt er vanaf welke ubuntu je gebruikt. In 11.04 open je de dash (windowstoets) en typ je "synaptic" in. Dan zou die ertussen moeten staan.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/04, 14:42:54 »
In 10.04 of 10.10 is het gewoon via Systeem>Beheer>Synaptic Pakketbeheer.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Probleem met cd kopieëren via Brasero?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/04, 15:00:27 »
Hoi,

Eerste muziek-cd zojuist gebrand, maar wat ik precies heb gedaan zou ik niet meer weten.
Brasero audioproject werkt nu ook. Ik heb cdparanoia gedownload (maar vraag me niet waar het staat).
En ik heb met Sound Juicer eerst alle tracks naar mijn pc gekopieerd en vandaaruit worden ze nu op schijf gebrand.
Procedure is dus iets anders dan bij het kopieëren van een dvd.

Thanx allen. Groet Monique ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/04, 15:02:06 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?