Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatie probleem  (gelezen 8099 keer)

Offline koos4401

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/06, 11:53:04 »
Toch maar even op die kaart kijken: er staan interessante Belgische markeringen in: Gent, Brugge, omg. Antwerpen, om maar wat plaatsen én 3 Vlaamse provinciehoofdsteden te noemen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/06, 11:54:17 »
Heeft niemand dat nog gezien ???? volgens mij probeert de TS een Wubi-installatie
te doen (aan het plaatje te zien in het eerste bericht)  >:( >:( >:(

Wubi is waardeloos en absoluut af te raden. Het is vragen om moeilijkheden.
Ik raad een dualbootinstallatie aan, waarbij wel eerst de oorspronkelijke
schijf met Clonezilla wordt gebackupt.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/06, 11:56:48 »
Heeft niemand dat nog gezien ???? volgens mij probeert de TS een Wubi-installatie
te doen (aan het plaatje te zien in het eerste bericht)  >:( >:( >:(

Wubi is waardeloos en absoluut af te raden. Het is vragen om moeilijkheden.
Ik raad een dualbootinstallatie aan, waarbij wel eerst de oorspronkelijke
schijf met Clonezilla wordt gebackupt.
Grote, vooringenomen onzin. Wubi is verre van waardeloos en absoluut niet ten zeerste af te raden. Het feit dat de Wubi-installatie nu niet wilt lukken, doet niet af aan het nut en de voordelen van Wubi. Als een reguliere installatie van Ubuntu mislukt, kom je dan ook melden dat het absoluut af te raden en zelfs "waardeloos" is? Hiermee doe je de bedenkers en programmeurs toch wel ernstig tekort.

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/06, 12:00:16 »
Heeft niemand dat nog gezien ???? volgens mij probeert de TS een Wubi-installatie
te doen (aan het plaatje te zien in het eerste bericht)  >:( >:( >:(

Wubi is waardeloos en absoluut af te raden. Het is vragen om moeilijkheden.
Ik raad een dualbootinstallatie aan, waarbij wel eerst de oorspronkelijke
schijf met Clonezilla wordt gebackupt.
Grote, vooringenomen onzin. Wubi is verre van waardeloos en absoluut niet ten zeerste af te raden. Het feit dat de Wubi-installatie nu niet wilt lukken, doet niet af aan het nut en de voordelen van Wubi. Als een reguliere installatie van Ubuntu mislukt, kom je dan ook melden dat het absoluut af te raden en zelfs "waardeloos" is? Hiermee doe je de bedenkers en programmeurs toch wel ernstig tekort.

Ok jou mening, mijn mening. Maar het feit blijft dat nog niemand het heeft
gehad binnen deze thread over het feit dat er een Wubi -installatie wordt
geprobeerd. Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met Wubi en vind het
geen reclame voor het gebruik van Ubuntu.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/06, 12:03:12 »
Heeft niemand dat nog gezien ???? volgens mij probeert de TS een Wubi-installatie
te doen (aan het plaatje te zien in het eerste bericht)  >:( >:( >:(

Wubi is waardeloos en absoluut af te raden. Het is vragen om moeilijkheden.
Ik raad een dualbootinstallatie aan, waarbij wel eerst de oorspronkelijke
schijf met Clonezilla wordt gebackupt.
Grote, vooringenomen onzin. Wubi is verre van waardeloos en absoluut niet ten zeerste af te raden. Het feit dat de Wubi-installatie nu niet wilt lukken, doet niet af aan het nut en de voordelen van Wubi. Als een reguliere installatie van Ubuntu mislukt, kom je dan ook melden dat het absoluut af te raden en zelfs "waardeloos" is? Hiermee doe je de bedenkers en programmeurs toch wel ernstig tekort.

Ok jou mening, mijn mening. Maar het feit blijft dat nog niemand het heeft
gehad binnen deze thread over het feit dat er een Wubi -installatie wordt
geprobeerd. Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met Wubi en vind het
geen reclame voor het gebruik van Ubuntu.
Omdat dat uiteraard duidelijk zichtbaar is in het screenshot, neem ik aan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/06, 12:05:54 »
Wubi is handig voor vrijblijvend uitproberen en als noodmaatregel (wanneer een reguliere installatie niet lukt). En voor die doelen heeft het beslist zijn nut.

Wubi is technisch weliswaar van mindere kwaliteit dan een gewone installatie, maar is zeker niet waardeloos.  :)

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/06, 12:08:51 »
Ja uiteraard, Cumulus, op een andere plek in deze thread wordt het niet genoemd.
Voor een beginner lijkt Wubi aantrekkelijk maar is het naar mijn mening
(en anderen en niet de minsten) niet. Na een goede diskindeling is een
dualboot installatie (volgens mij!) verre te prefereren.
Ik denk dat de TS in de veronderstelling is dat hij een normale (dualboot)
installatie doet terwijl het een Wubi installatie is.
Verder natuurlijk alle lof naar de makers van Wubi, ik heb er alleen geen
goede ervaringen mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/06, 12:10:25 door aartje »

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/06, 12:15:11 »
Dus ubuntu is niet goed?
Watmoet ik dan downloaden?Mint?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #33 Gepost op: 2011/08/06, 12:27:24 »
Ubuntu is prima, maar werkt het beste wanneer je 'm als volgt installeert:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Op een eigen partitie, en dus liever niet via de Wubi-methode.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #34 Gepost op: 2011/08/06, 12:41:19 »
Ubuntu is prima, maar werkt het beste wanneer je 'm als volgt installeert:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Op een eigen partitie, en dus liever niet via de Wubi-methode.
maar wou het eigenlijk op 2departitie doen zodat ik men vista en ubuntu kan gebruiken

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #35 Gepost op: 2011/08/06, 12:44:24 »
Ubuntu is prima, maar werkt het beste wanneer je 'm als volgt installeert:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Op een eigen partitie, en dus liever niet via de Wubi-methode.
maar wou het eigenlijk op 2departitie doen zodat ik men vista en ubuntu kan gebruiken
Je kunt Ubuntu niet op een partitie met Windows-bestandssysteem zetten. Ubuntu zal nieuwe partities aanmaken door de huidige partities kleiner te maken.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #36 Gepost op: 2011/08/06, 12:52:30 »
Edit: Huh, waarom er zijn er hier berichten verwijderd ???

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #37 Gepost op: 2011/08/06, 13:13:54 »
oeps helemaal verkeerd topic
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #38 Gepost op: 2011/08/06, 13:57:16 »
Wubi mag dan wel minder goed zijn dan een dualboot installatie van Ubuntu, maar is wel geschikt als kennismaking met Ubuntu. De nadelen van een Wubi installatie staan al vermeldt op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi Check eventueel deze blog http://ubuntu-with-wubi.blogspot.com/ Wellicht is die "Invalid argument" een Windows probleem.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #39 Gepost op: 2011/08/06, 16:49:25 »
Wubi mag dan wel minder goed zijn dan een dualboot installatie van Ubuntu, maar is wel geschikt als kennismaking met Ubuntu. De nadelen van een Wubi installatie staan al vermeldt op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi Check eventueel deze blog http://ubuntu-with-wubi.blogspot.com/ Wellicht is die "Invalid argument" een Windows probleem.
mijn vista er of smijten en ubuntu installeren

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #40 Gepost op: 2011/08/06, 16:56:13 »
Wubi mag dan wel minder goed zijn dan een dualboot installatie van Ubuntu, maar is wel geschikt als kennismaking met Ubuntu. De nadelen van een Wubi installatie staan al vermeldt op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi Check eventueel deze blog http://ubuntu-with-wubi.blogspot.com/ Wellicht is die "Invalid argument" een Windows probleem.
mijn vista er of smijten en ubuntu installeren
Als je zeker weet dat je Vista niet meer nodig hebt, dan wordt de installatie helemaal
makkelijk. Je kan dan voor de hele schijf gebruiken kiezen.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #41 Gepost op: 2011/08/06, 18:54:17 »
Wubi mag dan wel minder goed zijn dan een dualboot installatie van Ubuntu, maar is wel geschikt als kennismaking met Ubuntu. De nadelen van een Wubi installatie staan al vermeldt op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi Check eventueel deze blog http://ubuntu-with-wubi.blogspot.com/ Wellicht is die "Invalid argument" een Windows probleem.
mijn vista er of smijten en ubuntu installeren
Als je zeker weet dat je Vista niet meer nodig hebt, dan wordt de installatie helemaal
makkelijk. Je kan dan voor de hele schijf gebruiken kiezen.
ok maar hoe doe je dat want als ik men cd van pc voor formatteren erin steek.Doet hy niets.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #42 Gepost op: 2011/08/07, 01:50:24 »
heb vandaag linux mint 11 op cd gezet en geprobeert en juist het zelfde gebeurt en zelfde error

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #43 Gepost op: 2011/08/07, 11:29:24 »
Ik zou eerst Pendrive linux installeren en daarna de ISO file wegschrijven naar een usb stick. Ten eerste voorkomt dit dat je oneindig veel CD's verneukt bij het branden en en tweede is een usb live sessie sneller dan een sessie vanaf een CD. Let op dat je een USB stick nodig hebt met een grote vanaf 2 Gb, en dat ie fat-32 is geformatteerd.


http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #44 Gepost op: 2011/08/08, 14:06:34 »
Ik zou eerst Pendrive linux installeren en daarna de ISO file wegschrijven naar een usb stick. Ten eerste voorkomt dit dat je oneindig veel CD's verneukt bij het branden en en tweede is een usb live sessie sneller dan een sessie vanaf een CD. Let op dat je een USB stick nodig hebt met een grote vanaf 2 Gb, en dat ie fat-32 is geformatteerd.


http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/

het probleem is dat ik geen enkele linux kan installeren

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #45 Gepost op: 2011/08/08, 14:52:19 »
Als ik het allemaal goed begrijp ben je begonnen met een Wubi installatie en toen kreeg je die foutmelding. Vervolgens heb je een mint CD gebrand en die heb je op dezelfde manier vanuit een windows-sessie proberen te installeren? Als je de CD in de computer stopt en je start dan op dan start hij Windows op vanaf de harde schijf? Je hebt nog geen linux-live sessie vanaf de cd draaiend gekregen? Als dit allemaal klopt dan moet je de BIOS instellingen van je PC veranderen zodat hij vanaf CD opstart. Vervolgens kan je een live-sessie draaien en eventueel linux op je harde schijf installeren.

Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #46 Gepost op: 2011/08/08, 21:17:06 »
Als ik het allemaal goed begrijp ben je begonnen met een Wubi installatie en toen kreeg je die foutmelding. Vervolgens heb je een mint CD gebrand en die heb je op dezelfde manier vanuit een windows-sessie proberen te installeren? Als je de CD in de computer stopt en je start dan op dan start hij Windows op vanaf de harde schijf? Je hebt nog geen linux-live sessie vanaf de cd draaiend gekregen? Als dit allemaal klopt dan moet je de BIOS instellingen van je PC veranderen zodat hij vanaf CD opstart. Vervolgens kan je een live-sessie draaien en eventueel linux op je harde schijf installeren.
danku maar hoe doe je dat

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #47 Gepost op: 2011/08/08, 21:44:23 »
Ik heb hem nu al 2 keer gedownload Dus kan hem opstarten er is een probleem aan de pc niet aan de cd.

Ervan uitgaande dat je het iso-bestand op de juiste manier op een cd hebt gebrand, dus als image en op een láge snelheid, en dat bovendien het station waarin je die cd legt op de eerste plaats staat in de bootvolgorde in het BIOS, en je dus niet nog steeds op deze manier aan het proberen bent:

Dus download het van internet en brand het op een schijf.
Start hem opnieuw op en er gebeurt niets dan ga ik maar naar cd station en open het bestand.
Alles gaat goed en als hy klaar is men uitpakken van F:(cd station)

..... waarmee je dus géén opstartbare cd brandt, maar nog steeds bezig bent met het installeren van Ubuntu binnen Windows (een WUBI-installatie, dus), dan zou het ook kunnen zijn dat er al vier primaire partities op de harde schijf staan. In dat geval zul je één van die vier moeten opofferen om er een uitgebreide partitie van te maken, waarop je wél Ubuntu (of Mint) kunt installeren.

Overigens, je hebt niet alleen een probleem met het installeren van Ubuntu en/of Mint, maar ook met de pc opstarten met een Windows-cd.....?

........ als ik men cd van pc voor formatteren erin steek.Doet hy niets.


Lijkt me dan toch iets mis met de volgorde van opstarten die in het BIOS staat. Of je hebt een brakke cd-speler.


Om te weten te komen of er inderdaad al vier primaire partities op de harde schijf staan....... Zou je hier een schermafdruk kunnen posten van de indeling van de harde schijf?
Als je nog steeds Vista kunt opstarten dan zul je die indeling waarschijnlijk kunnen vinden via het Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer, o.i.d. (Ben nooit verder gekomen dan XP, maar in Vista zal het wel ongeveer op dezelfde plek staan.)

Mocht opstarten lukken m.b.v. één van de Linux-cd's die je gebrand hebt, dan kun je via menu Systeem, Beheer, GParted een schermafdruk maken.


Nog een goede raad: laat Vista voorlopig nog maar even op de pc staan, voor je het er in je enthousiasme afgooit om met alleen Ubuntu/Mint verder te gaan. 't Is altijd makkelijk om op terug te vallen als je problemen hebt met Ubuntu/Mint.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu installatie probleem
« Reactie #48 Gepost op: 2011/08/08, 21:54:34 »
...... BIOS instellingen van je PC veranderen zodat hij vanaf CD opstart.
danku maar hoe doe je dat

Hier staat een handleiding om de bootvolgorde aan te passen.