Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu cd is toegekomen!  (gelezen 649 keer)

Octothorp

  • Gast
Ubuntu cd is toegekomen!
« Gepost op: 2008/05/19, 11:25:44 »
Het is zover, de bestelde Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition cd zat vandaag in de bus. Met andere woorden, ik begin aan een nieuwe installatie. Ik ga toch nog kiezen voor een kleine dual boot (xp krijgt 20 gig). De bedoeling is ook dat ik Hardy installeer met home op een andere partitie. Gezien ik in feite nog maar een dikke maand Linux gebruik hoop ik dat alles goed zal gaan. Eerst nog even gauw backup nemen.
Voor de rest nog tips of dingen die ik niet mag vergeten?

edit: Is het bijvoorbeeld aangeraden om alsnog Hardy Heron te downloaden, is dat een nieuwere versie als diegene die ik in de bus krijg?

Mvg

Offline lizardman

  • Lid
Ubuntu cd is toegekomen!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/19, 12:13:16 »
De versie die je nu down kunt loaden is dezelfde als op je nieuwe cd, strax (volgens release schedule op 3 juli)komt er wel nog een versie 8.04.1 uit, en als je die download dan heb je hardy met alle updates tot dan toe.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ubuntu cd is toegekomen!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/19, 12:23:13 »
Citaat van: Octothorp
Het is zover, de bestelde Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition cd zat vandaag in de bus. Met andere woorden, ik begin aan een nieuwe installatie. Ik ga toch nog kiezen voor een kleine dual boot (xp krijgt 20 gig). De bedoeling is ook dat ik Hardy installeer met home op een andere partitie. Gezien ik in feite nog maar een dikke maand Linux gebruik hoop ik dat alles goed zal gaan. Eerst nog even gauw backup nemen.
Voor de rest nog tips of dingen die ik niet mag vergeten?

edit: Is het bijvoorbeeld aangeraden om alsnog Hardy Heron te downloaden, is dat een nieuwere versie als diegene die ik in de bus krijg?

Mvg
Ik werk ook pas een weekje nu met Linux, en ik heb het besluit genomen om Windows er helemaal af te gooien.
Gewoon het diepe inspringen, komt vanzelf wel goed.

Ik heb bijvoorbeeld VirtualBox geinstalleerd en heb winhoos hierop geinstalleerd en seamless met Ubuntu weten te integreren.
Het zijn in feite maar een paar stappen waar je even door heen moet worstelen, maar alle info om dat voor elkaar te krijgen heb ik hier via het forum gevonden.
Misschien toch eens iets om over na te denken? Ik kan door die seamless integratie ook gewoon mijn Windows dingen doen voordat ik wat verder gevorderd ben met Linux.
Dus in feite heb ik altijd een vangnet.
Ubuntu user#: 24352

Octothorp

  • Gast
Ubuntu cd is toegekomen!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/19, 12:27:31 »
=dank u lizardman
=Ik heb sinds ik Gutsy geinstalleerd heb meteen vmware geinstalleerd uit de repo en heb xp in feite niet echt veel nodig gehad. Ik wil een dualboot behouden voor de weinige keren dat ik eens een spelletje speel.. 20 gig kan er wel vanaf.. :)

Octothorp

  • Gast
Ubuntu cd is toegekomen!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/19, 16:44:00 »
Nog altijd met Xp bezig... Zucht
Hardy zal wellicht veel sneller gaan...

Vraagje: ik heb 1gb ram en had bij Gutsy een Swap van 1gig. Ik ondervond onder Gutsy dat bij het overzetten van bestanden van de 1e naar de andere schijf, het systeem soms wat bleef haperen, muis vertraagde wat en muziek ging in schokjes.
Zie dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26932

Daarom ben ik van plan om deze keer een swap van 2gig te maken.
Goed idee of overkill??