Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden sorteren op SD-kaartje  (gelezen 3116 keer)

Offline sjappie

  • Lid
bestanden sorteren op SD-kaartje
« Gepost op: 2014/06/27, 16:21:07 »
Hallo,

Als je bestanden kopieert naar een SD-kaartje om in je autoradio af te spelen, staan ze daar vaak niet in de goede -alfabetische- volgorde. Er is een programmaatje dat de bestanden in de juiste volgorde zet, niet fysiek, maar in het bestandssysteem. Alleen hoe heet dat ook al weer? Google levert mij niets op.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alco

Offline jan11000

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/27, 17:10:50 »
Probeer eens met 001 002 003 ervoor te zetten.(of 01 02 03).

Als je op de pc gewoon in volgorde staan, dan ligt het aan je autoradio, hoe je autoradio ermee omgaat.
En laat de namen eens zien, nu weten we niks.

Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/27, 17:27:02 »
Misschien heb je wat aan GPRename.

Trouwens, nog een tip; kijk eens naar je ID3 tags. Veel muziekprogramma's hebben de neiging om daar hun eigen draai aan te geven met het gevolg dat een MP3 meerdere ID3 tags krijgt (vaak ook nog in verschillende ID3 versies!! die weer niet compatible zijn met alle autoradio's...).
Je autoradio probeert die allemaal te lezen en wordt er zeer sloom door of loopt vast (zeker bij bv een 32GB kaartje).
Bij mij hielp het enorm door de ID3 tags op te schonen, en allemaal hetzelfde versienr te geven.
Bv met EasyTag, maar er zijn meer progjes.


Edit:
Nu ik er over nadenk kunnen die ID3 tags ook wel eens de oplossing voor je probleem zijn, volgens mij heb ik dat probleem vd verkeerde volgorde namelijk niet...
« Laatst bewerkt op: 2014/06/27, 17:31:35 door VuurVosje »

Offline sjappie

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/27, 18:27:49 »
Probeer eens met 001 002 003 ervoor te zetten.(of 01 02 03).

Als je op de pc gewoon in volgorde staan, dan ligt het aan je autoradio, hoe je autoradio ermee omgaat.
En laat de namen eens zien, nu weten we niks.

De bestanden zijn al genummerd dus dat is het probleem niet. Het punt is dat bij het kopiëren de fysieke volgorde in orde is, maar inderdaad de autoradio leest ze niet goed. en dat komt doordat ze in het bestandssysteem (dus wat de bestanden bijhoudt op het kaartje) door elkaar staan. En dat moet ik in volgorde krijgen. en daar is een script voor, alleen ik weet niet meer hoe dat heet.

Dit bedoel ik:

De eerste index  verwijst naar bestand 1 (01.mp3)
De tweede index  verwijst naar bestand 2 (02.mp3)
De derde index  verwijst naar bestand 4 (04.mp3)
De vierde index verwijst naar bestand 3 (03.mp3)

De autoradio leest de volgorde van de index en sorteert dat dan niet. De computer doet hetzelfde maar sorteert ze wel.  En dat programmaatje zorgt ervoor dat ook de index op de goede volgorde komt.



« Laatst bewerkt op: 2014/06/27, 18:37:19 door sjappie »

Offline vanadium

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/27, 20:14:19 »
Het lijkt me dat als je de bestanden in volgorde kopieert, ze ook in volgorde in de directory moeten staan. Probeer het eens door de folder (en de bestanden erin) op de SD kaart te wissen, dan de folder opnieuw aan te maken en de bestanden in alfabetische volgorde ernaar toe te kopiëren. Lukt het dan nog niet, dan is dat zeker niet de oorzaak en moet je het wellicht wel degelijk in de tags gaan zoeken.

Offline jan11000

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/27, 20:50:57 »
Misschien lange bestandsnamen een probleem?
Misschien spaties een probleem?
Misschien mappen probleem, dus de files die in verschillende mappen staan, en dus niet goed gesorteerd worden.

Dus test dit eens.

Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/28, 10:12:54 »
@jan
Daar zeg je zoiets:
- sommige autoradios's hebben beperkingen voor mappen, files, tekens, namen, ID3 tags etc.

@sjappie:
Kun je wat meer info geven?
- autoradio-type (laatste firmware??)
- ID3 tag versie
- filenaam (vb?)

Offline sjappie

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/28, 20:56:32 »
Beste mensen,

Bedankt voor het meedenken. Ik weet wat er mis gaat, ik weet dat er een programmaatje voor bestaat, ik weet alleen de naam niet meer. Jullie kunnen me niet helpen, ik zoek verder. Bedankt!

Alco

PS Moet ik nu ook <OPGELOST> voor dit item zetten?

Offline vanadium

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/29, 11:52:14 »
Mogen wij niet weten wat er mis gaat? leren we ook eens iets bij voor volgende keer.

Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/01, 16:02:01 »
Misschien bedoelde je pyRenamer? Ik doe maar een gooi...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline sjappie

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/12, 15:15:03 »
@vanadium: er gaat niets mis. Het probleem is dat mijn autoradio het SD kaartje leest op fysieke volgorde, en doordat bestanden van verschillende grootte gekopieerd worden, kan het zijn dat bestand 2 fysiek voor bestand 1 op het kaartje staat en als ik iets vervelend vind is het een bekend album in de verkeerde volgorde te horen. En handmatig kan ik inderdaad alles in de goede volgorde kopiëren, maar daar hebben we nu juist automatisering voor...
Ik heb ondertussen het programmaatje gevonden: http://fatsort.sourceforge.net/


Groetjes,

Alco

Offline vanadium

  • Lid
Re: bestanden sorteren op SD-kaartje
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/12, 17:07:52 »
OK, nu hebben we tenminste ook iets aan jou bevindingen. Het leuke is dat dit tooltje" fatsort" in Ubuntu softwarecentrum zit. Je kan het installeren met "sudo apt-get install fatsort".