Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Met Hardy upgrade geen wireless meer  (gelezen 2701 keer)

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Gepost op: 2008/04/26, 09:21:10 »
Na upgrade 7.10 naar Hardy werkt mijn Asus wl-100g niet meer. Bedraad internet is er wel. Broadcom chipset.
De kaart is wel aanwezig in lspci, maar verder niets.
De supportpagina's maken me weinig wijzer.
Graag een aanwijzing waar begrijpelijke hulp te vinden is.
Een aanvullend probleem bij de pogingen iest op te lossen is dat ik in terminal bij elke poging iets te doen de reactie krijg: "unable to resolve host jan-laptop.
Jhrich.

Offline Petervdw

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 10:36:03 »
Aan jhrich
Goedemorgen, hebben we dat vorige keer niet opgelost met de bcm43xx-fwcutter.
Via synaptic installeren, volgens mijn laptap komt de software voor je kaart vanzelf mee als je die in je computer houdt. Wel even de kabel erop houden. Laat weten als het niet werkt, dan zoek ik verder. Laat ook weten als het wel werkt aub.
Vr.groet, peter

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 10:58:54 »
Petervdw, Bedankt.
Helaas zat de kabel er niet op, daar 7.10 het normaal deed en ik niet voorzag dat de upgrade het niet zou meepikken. De procedure, waar ik destijds aardig lang mee bezig geweest ben, zal opnieuw moeten gebeuren.
Wl-apsta.o is echter tot nu toe niet gevonden. Het probleem met de terminal helpt ook niet echt.
Als ik zo in de firmware map kijk zit er een aantal bcm43xx files in, maar het is me niet mogelijk er iets mee uit te halen.
Ik heb er nu een kabel aan hangen, maar dat is kennelijk te laat. Ik zoek nog even verder en als het niet gaat gaan de ramen weer open.
Groet, Jhrich.

Offline Petervdw

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 11:08:09 »
Aan jhrich
Je kunt die bcm43xx-fwcutter apart alsnog via synaptic laden. Grafisch. Ik heb de indruk dat de rest dan vanzelf er achteraan draaft in HH.
Mooie reiger, hè?
Vr.groet, peter

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 11:49:40 »
Petervdw,

Helaas, dat heeft ook geen resultaat. We gaan een paar dagen weg, de laptop blijft thuis, en na terugkeer zal ik me er verder mee bezig houden.
Vast bedankt voor de adviezen. De reiger is mooi, maar toch is WL networking voor mij belangrijker....
Groetjes,
Jhrich

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/26, 11:51:12 »
Schone installatie doen met 8.04. Waarschijnlijk is je probleem dan direct opgelost.
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/26, 13:52:14 »
Waarschijnlijk de beste oplossing. Als we terug zijn van weggeweest zal ik uitzoeken hoe dat het meest pijnloos kan gebeuren. De CD is inmiddels binnen, en herinstall is ook goed om me beter vertrouwd met het systeem te maken. Maar een mens is lui en als het snel kan probeer je dat eerst.
Kan dus een paar dagen duren maar ik meld de afloop alhier.
Groetjes,
Jhrich.

Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/26, 23:18:07 »
Ik heb vandaag een upgrade gedaan en oeps ... mijn wireless werkte niet meer. De atheros chip werd niet herkend.
Even de iso gedownload en jawel met de live cd ineens internet.
Ik snap er niets van. Gelukkig had ik een aparte  root en home partitie. Een schone installatie op de root partitie loste alles op.
Achteraf moest ik wel enkele programmaatjes opnieuw downloaden, maar dat was geen groot probleem.
Er is één ding dat ik niet begrijp. In mijn vorige versie moest ik mijn beveiliging instellen. Nu staat hij in roaming mode.
Hoe heeft het systeem mijn beveiliging van de router weten te omzeilen, of heeft het de gegevens ergens anders uitgevist?

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/27, 07:36:59 »
Goed te horen dat schone install resultaat heeft. We gaan een paar dagen weg en daarna ga ik het ook proberen.
Het zal wel weer terecht komen.
Dank voor het doorgeven,
Jhrich

Offline Petervdw

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/28, 14:30:55 »
Aan jhrich
Maar vast genoteerd.
Gezocht naar het probleem "unable to resolve host ......".
Zie:
http://lcardinaals.wordpress.com/2008/04/27/upgrade-naar-ubuntu-804-unable-to-resolve-host/
Ook op het forum kwam het al ter sprake: ...../message/228396 en ....../topic/25455.
Misschien komt het gewoon door updaten de komende weken vanzelf goed.
Vr.groet, peter


De pogingen om de bcm43 driver werkend te krijgen onder 8.04 zijn op niets uitgelopen, Ik ben nu zelfs met 4 systemen terug naar 7.10 gegaan, via 250 updates weer in de buurt van 8.04 gekomen, maar nu werkt het wel.
Ook een 8.04 bèta versie van 03/04/2008 en een kleine 500 updates later deed het goed. Maar met een cleane 8.04 krijg ik draadloos via bcm43 niet aan de gang. Ik wacht het maar even af. Er waren ook problemen met de schermresolutie.
peter

Offline theokus

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/30, 03:31:24 »
Citaat van: Petervdw
Aan jhrich
Maar vast genoteerd.
Gezocht naar het probleem "unable to resolve host ......".
Zie:
http://lcardinaals.wordpress.com/2008/04/27/upgrade-naar-ubuntu-804-unable-to-resolve-host/
Ook op het forum kwam het al ter sprake: ...../message/228396 en ....../topic/25455.
Misschien komt het gewoon door updaten de komende weken vanzelf goed.
Vr.groet, peter


De pogingen om de bcm43 driver werkend te krijgen onder 8.04 zijn op niets uitgelopen, Ik ben nu zelfs met 4 systemen terug naar 7.10 gegaan, via 250 updates weer in de buurt van 8.04 gekomen, maar nu werkt het wel.
Ook een 8.04 bèta versie van 03/04/2008 en een kleine 500 updates later deed het goed. Maar met een cleane 8.04 krijg ik draadloos via bcm43 niet aan de gang. Ik wacht het maar even af. Er waren ook problemen met de schermresolutie.
peter
Deze middag eraan begonnen Peter tot een stuk in de nacht.
Ik heb intussen alles opgeruimd...
As good as it gets

Frantsel

  • Gast
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/30, 19:46:28 »
Laptop met Ralink RT2500 Wireless LAN Card:
Met Ubuntu 7 downloadsnelheid ca. 730 Kbyte/sec (normaal voor Chello Power).
Na het upgraden naar Ubuntu 8: <30 Kbyte/sec
Linux verwijderd in z'n geheel verwijderd en een schone installatie van CD gedaan (Ubuntu 8): wel een internetverbinding maar downloadsnelheid komt ook nu niet boven de 30 Kbyte/sec.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Frans

Offline jhrich

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/06, 10:03:50 »
OK, na terugkeer van vakantie maar weer eens aan de slag. De clean-install had geen resultaat. Uiteindelijk bleek dat wel de drivers via Ubuntu geladen werden, maar de firmware van Broadcom (Asus wl-100g) niet.
Dit is tenslotte gelukt door met bcm43xx_fwcutter deze uit de Windows file BCMWL5.sys te trekken. Het zou ook met wl_apsta.o moeten kunnen maar die kon niet worden geopend.
Eind goed, al goed , maar het draait nu goed. Snelheid OK.
Bedankt voor alle hulp, en groet, Jhrich

Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/06, 10:08:29 »
Citaat van: Frantsel
Laptop met Ralink RT2500 Wireless LAN Card:
Met Ubuntu 7 downloadsnelheid ca. 730 Kbyte/sec (normaal voor Chello Power).
Na het upgraden naar Ubuntu 8: <30 Kbyte/sec
Linux verwijderd in z'n geheel verwijderd en een schone installatie van CD gedaan (Ubuntu 8): wel een internetverbinding maar downloadsnelheid komt ook nu niet boven de 30 Kbyte/sec.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Frans
Hier is je (voorlopige) oplossing: http://forum.ubuntu-nl.org/message/235367#p235367
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Petervdw

  • Lid
Met Hardy upgrade geen wireless meer
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/06, 11:40:44 »
Aan jhrich
Gefeliciteerd. Inmiddels ook een oplossing gevonden. Beschreven op:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/247411#p247411

Vr.groet, peter