Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144  (gelezen 2554 keer)

Gast

  • Gast
Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144
« Gepost op: 2006/12/18, 19:00:44 »
Is dit mogenlijk? want ik had vroeger eens Knoppix geinstalleerd, en ik kreeg men wireless maar niet aan de praat .... Maar toen ik de live cd geprobeerd had van Knoppix lukte dit inees wel... ?


Nuja dat is mijn vraag niet ik heb dus een Topcom Skyr@cer PCI 144  wireless kaartje, is het mogelijk dit wel te laten werken op Unbuntu distro? zonder enige kennis van linux te hebbe..
ik heb een LinkSys WAG54G router, met WEP beveiliging...


Ik ben nu de distro nog aan het downloaden, maar zou dit mogenlijk zijn om dit aan de praat te krijgen?


groetjes!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/18, 19:17:50 »
Ubuntu is bij uitstek geschikt voor Linuxbeginners! Veel plezier met het avontuur.

WEP is geen probleem, WPA en WPA2 wel. Je kunt WEP zelfs nog combineren met MAC-adresfilter, dan heb je nog wat extra veiligheid.

Het netwerkkaartje: waarschijnlijk werkt het wel. Gewoon proberen.

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/18, 19:26:44 »
ik ben het nu op cd aan het zetten, zo even installeren... is dat makkelijk te configgen? gebeurt dit met Console? of simpeler?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/18, 19:33:45 »
Simpeler. Ubuntu kun je bijna helemaal grafisch bedienen, maar als je een terminaltijger bent, dan kun je desgewenst ook alles via de terminal doen.

Op dit forum zitten trouwens veel stoere terminaltijgers, maar ik hoor daar niet toe.... Geef mij maar grafisch!

Groet, Pjotr.

Gast

  • Gast
Ubuntu + Wireless Topcom Skyr@cer PCI 144
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/18, 19:49:20 »
hallo daar, het is me gelukt :P nu even installeren