Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Speakertjes doen het nie!  (gelezen 6962 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #50 Gepost op: 2007/02/24, 23:08:22 »
Boxjes met een USB-kabel? Merkwaardig......

Overweeg eens een investering van circa 10 euri, en koop een paar redelijke boxjes met eigen voeding en met een gewone aansluiting op de geluidskaart? Bijkomend voordeel: stuk beter geluid!

Jasonthuis

  • Gast
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #51 Gepost op: 2007/02/24, 23:19:48 »
goed idee, die boxjes die ik heb zijn inderdaad niet erg goed en waren ook maar 7 euro ofzo. ik zal kijken of ik ergens betere boxjes kan vinden, 10 euro is altijd nog goedkoper dan wat je allemaal wel niet moet betalen als je een windows pc hebt (virusscanners enzo). dan koop ik er ook gelijk nog een stekkerdoos bij omdat ik anders niet genoeg stopcontacten heb.

maar ik vind het nog steeds raar dat ze het niet doen, want ik had eerst een programmatje (.exe) met achtergrond muziek wat ik opende met wine, en toen werkte het geluid wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #52 Gepost op: 2007/02/24, 23:24:36 »
Nou, geluid rechtstreeks via de geluidskaart laten lopen is altijd beter (technisch beter) dan via de USB-poort. Net zoals het ook technisch beter is om je internet via een netwerkkabel van een echte router te betrekken, dan via zo'n goedkoop USB-modem. USB is een manusje van alles, maar eigenlijk alleen echt goed voor bruut massatransport van bestanden.

Jasonthuis

  • Gast
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #53 Gepost op: 2007/02/24, 23:40:10 »
ik denk dat ik morgen of maandag even in wat winkels ga kijken voor speakers die via de geluids kaart gaan(groene plugje toch?), dan neem ik een betere set eventueel met subwoofer voor extra bass.

Jasonthuis

  • Gast
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #54 Gepost op: 2007/02/24, 23:42:21 »
Ik heb trouwens ook voor sommige dinge in de K-Menu geen icoontje, welke command moet daar voor uitgevoerd worden in de Konsole om de benodige libraries binnen te halen?

Jasonthuis

  • Gast
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #55 Gepost op: 2007/03/02, 13:01:55 »
Ik heb inmiddels nieuwe speakertjes gekocht, die ik op mn geluidskaart aan moet sluiten, met externe voedingskabel, en deze werken erg goed. Ze waren maar 8 euro dus het was niet een al te grote investering.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Help! Speakertjes doen het nie!
« Reactie #56 Gepost op: 2007/03/02, 20:25:11 »
Mooi! Ik ben blij dat het je is gelukt. Het geluid zal waarschijnlijk ook van betere kwaliteit zijn dan vroeger.

Bedankt ook voor het terugmelden; zo hebben anderen er ook wat aan!

Groet, Pjotr.