Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer  (gelezen 14638 keer)

Offline vragen

  • Lid
Mijn moeder heeft nieuwe (2e hands) pc gekregen. Deze wil echter niet samen werken met de verbinding van UPC. UPC werkt ook gewoon met een lan kabel vanaf de modem. Er komt een kleine gele puntje tussen te staan dat er een beperkte verbinding tot stand is gekomen. Een laptop welke ik aangesloten heb werkt zowel via UPC als Online breedband adsl.

De 2e hands PC werkt hier bij mij thuis perfect met Online. Weet iemand hoe dit zit?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 10:26:46 door vragen »

Offline koos4401

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 19:38:42 »
Verifiëert UPC soms het MAC-adres?
Zit zelf bij Zeelandnet, dus weet niet of en wat UPC doet om z'n eigen klanten te herkennen
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 20:03:46 »
dat deed upc idd vroeger wel en als op het probleem adres nog zon modem en aansluiting in gebruik is kan dit maar zo het probleem zijn.

oplossing is te surfen naar provisioning.upc.nl of iets dergelijks en je nieuwe mac aan te melden,
of je oude mac te clonen in je router.


Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/21, 22:01:51 »
Geen idee wat er allemaal opzit. Het is een normale zwarte modem van UPC. Windows 98 van de oude PC had er geen enkele problemen mee alsmede de laptop met Windows XP er op.

Op die zwarte PC (die dus geen verbinding kan krijgen met de LAN) zit UBUNTU én Windows XP op. Beide systemen werken niet. Het is UBUNTU 8.04 versie.

Mijn moeder heeft Internet & Bellen voor 9,95 euro per maand. De snelheid is wel super snel geworden na een reset van de modem, zat eerst op 56kps nu 600!

Offline Willy4

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/22, 13:11:40 »
Even gewoon een vraagje tussendoor, misschien heb je dit allang gedaan: Heeft er eerst een andere pc op dat modem gezeten? Als dat zo is, is ie misschien daar nog op ingesteld. Heb je het modum al eens helemaal uit en aan gezet (even het netwerkkabeltje eruit en na een minuut of zo er weer in steken?)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/22, 17:40:39 »
Ja deze heb ik uit- en aan gezet. Het is UPC internet & Bellen voor 10 euro nog wat per maand. Als je een telefonie abonnement hebt dan krijg je er gratis internet bij. Deze verbinding was dan zeer traag met verbinding van 56kps. Maar voor mijn moeder was dat snel genoeg als je alleen mailt.

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/26, 09:55:15 »
ja zekers mogelijk dat deze abonnementsvorm niet meer verkocht wordt. Bij Telefonie krijg je er gratis trage internet verbinding erbij.

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/03, 18:13:29 »
UPC wilde maar al te graag voorrij kosten in rekening brengen..... Ik heb nu maar een laptop voor mijn moeder aangesloten welke wel werkt. De zwarte snelle tweede hands PC gebruik ik nu met UBUNTU er op.

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/10, 23:22:27 »
Het probleem is opgelost. De 15 meter lange kabel wilde niet werken op de nieuwe pc maar wel op een laptop en op een computer van 1998 met Windows 98 en op de laptop stond Windows XP.

Vervolgens heb ik de nieuwe computer aangesloten om de modem (en weer minuut uit, net als voorgaande keren) met 3 meter lan kabel er tussen. Hij maakte gelijk verbinding. Daarna heb ik de computer weer uitgezet en naar boven gebracht en aangesloten op de 15 meter kabel. En hij werkt perfect met UBUNTU!!!!!!! Super! Hoe dit toch kan? Mogelijk dat bij de 3 meter kabel verbinding opeens toch wel nieuwe mac adres verkregen werd?

Offline joop905

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC [opgelost]
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/11, 18:43:16 »
Maximale lengte van een UTP kabel zo'n 100 meter
heeft niets met ubuntu of windows te maken 

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/12, 10:30:10 »
Niet meer dan 10 meter bedoel je denk ik mee de telefoon kabeltje. Die mag inderdaad 2 meter zijn. Trouwens het heeft een dag geduurd en nu werkt het niet meer. Bij Windows komt weer een melding bij de LAN te staan een beperkte verbinding met een gevaar driehoek er bij. Hoe kan dit nu? Bij Ubuntu komt er niet echt een melding.

Volgens UPC zou dan de UTP kabel kapot zijn of de netwerk kabel van de nieuwe computer. Maar deze computer werkt wel met internet provider Online. En de UTP kabel van 15 meter werkt wel met de laptop en computer uit 1998 met Windows 98 er op.

Dus het heeft even gewerkt nadat ik de nieuwe computer aansloot op UTP kabel met 2 meter er tussen. Toen maakte hij gelijk verbinding. Vervolgens de computer uitgezet en weer boven aangesloten op de 15 meter lange kabel en toen werkte hij perfect. Paar keer PC uitgezet en aan gezet en het bleef werken. Maar een dag later kwam de ellende weer te voorschijn.......

Offline joop905

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/12, 11:16:39 »
Welk merk en type router gebruik je
en gebruik je dhcp of statisch IP-nummer

Offline jan11000

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/12, 14:26:43 »
Trek de stroom eens van je router af, wacht 5 minuten, en weer opstarten.
Andere utp kabel proberen.

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/16, 22:30:57 »
De router van UPC al uit het stopcontact gehad maar dat helpt niet. Het werkt pas weer als ik er 2 meter UTP kabel tussen zet en dan vervolgens weer aansluit op de 15 meter lange kabel. Maar dat werkt niet voor lang. De volgende dag kan het zijn dat het weer tot een beperkte verbinding doet opleveren. En netwerk kaart? Tja, bij Online (provider ADSL) werkt de computer super goed. Het lijkt er op dat de netwerk kabel geen 15 meter kan overbruggen. Misschien dat het uitzend signaal te zwak is van de netwerk kabel?

Offline joop905

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/17, 07:59:41 »
Is het geen kabelbreuk, of zit een van de stekkers los ?

ik gebruik ook UPC met een kabel van 15 meter geen probleem mee
router UPC,kabel 15 , netgear router(Fr114P)


Offline Drummies

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/17, 09:41:16 »
Welke soort UTP kabel gebruik je er zijn verschillende uitvoeringen CAT-4, CAT- 5,CAT-6 b.v.
Probeer anders eens een STP kabel (een STP is bedoeld om storingsbronnen te onderdrukken)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/26, 12:30:39 »
Het is gekocht bij E-PC en het is een Cat 5 E kabel UTP. Er zit bij mijn moeder vlakbij een zendmast op de FM band. Kan dat ook invloed hebben?

Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/27, 00:04:29 »
Zo is dat Joop905. Ik heb een kabel van 20meter van mijn modem tot de router. En een kabel van 20 meter van mijn router naar mijn PC. Geen enkel probleem. 8)
Vragen, knijp desnoods de stekkers opnieuw aan.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 00:06:22 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Manno

  • Lid
    • manno-boxmeer
    • www.setd.nl
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/27, 00:43:14 »
Hier ook 3 punten in de woonkamer +/- 13 m vanaf de switch
Op de slaapkamer ook 2 punten +/- 18 meter vanaf de switch
nooit geen problemen mee een keer problemen gehad met een inzakkende verbinding gevolgd door geen verbinding meer maar dit lag aan de muurdoos was contact rot.
Wat ik hier lees lijkt het idd de netwerk kabel ;geen crossed/straight cable ; eventueel de stekkers opnieuw aanzetten zoals voorgesteld en mocht je verbinding hebben met de 15 meter kabel ff een speedtest vergelijking doen.
PC 1 HP-Compaq DC5800 sff  Ubuntu 12.04
PC 2 Dell Optiplex 780 Ubuntu 22.04
Laptop 1 Dell Precision M6300 Linux Mint 17.2
Laptop 2 Dell Precision M6400 Linux Mint 20.3

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/27, 12:47:34 »
De stekkers zitten er standaard opgezet. Wat ik raar vind is dat andere computers wel prima werken met de verbinding maar net niet met die ene computer. Misschien dan maar netwerk kaartje van de verbinding omwisselen? Ik ben niet zo handig in computers uit elkaar halen enzo. Maar misschien maar een andere computer kopen mijn moeder wil niet dat die hele kabel gedoe los gemaakt moet worden. En nieuwe plug er op zetten: Ik heb 2 linker handen!

Offline vragen

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/29, 14:08:31 »
Mams woont in Drachten.

Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC was opgelost nu niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 2010/04/29, 20:20:20 »
Langer dan 10 meter maakt perfecte verbinding hoor femke.

Hier een modem van UPC, icm met een router en een switch en vanuit die switch loopt een 10 meter kabel naar deze laptop en bhet werkt perfect.

Offline Suns

  • Lid
Re: Lan verbinding wil niet werken met UPC
« Reactie #22 Gepost op: 2010/04/30, 11:41:10 »
Ja deze heb ik uit- en aan gezet. Het is UPC internet & Bellen voor 10 euro nog wat per maand. Als je een telefonie abonnement hebt dan krijg je er gratis internet bij. Deze verbinding was dan zeer traag met verbinding van 56kps. Maar voor mijn moeder was dat snel genoeg als je alleen mailt.


ik heb zelf ook UPC en een abonnement van 10€ kan ik op de site van Upc niet vinden , ik heb ook internet plus bellen plus digitale tv en dat pakket kost 45€.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 19:36:08 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039