Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Comp niet terug te vinden op intern netwerk  (gelezen 1477 keer)

Offline John K

  • Lid
Comp niet terug te vinden op intern netwerk
« Gepost op: 2011/02/23, 18:44:19 »
Ik heb een comp met crosslink kabel aan een andere comp met shared netwerkkaart verbonden. Ik heb verbinding met het internet. De comp heeft een intern adres gekregen van dhcp 10.42.etc. De andere comps in het netwerk zijn in de te benaderen via 192.168.etc. en te zien in de routerconfiguratie, maar deze comp niet en zodra ik de 10.42 etc. probeer te ssh'en of telnetten krijg ik geen reactie. Hoe moet ik dit oplossen? Ik wil die comp dus vanaf iedere comp kunnen benaderen.

Groeten John

Offline John K

  • Lid
Re: Comp niet terug te vinden op intern netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 16:44:53 »
Comp 1 op de router, comp 2 met crosslink aan comp 1 via shared netwerkkaart IPv4. Comp 2 wil ik dus over het netwerk (via) comp 1 bereiken.

Is het helemaal niet mogelijk een andere reeks toe te voegen, dus naast de 192.168.etc. een 10.42.etc.?

Groeten John K

Re: Comp niet terug te vinden op intern netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/25, 20:14:54 »
Ok, hoe zit dit nu echt aangesloten?

computer1  <--X crosslink kabel --> computer 2 <--- ??

Hoe zit computer 2 aan het internet?

Overigens zou ik nooit zo'n setup aanraden, het is veel makkelijker om je internet aansluiting gewoon op een switch/hub aan te sluiten en zo de pc's allemaal rechtstreeks toegang te geven.
Nu moet je op computer 2 een hoop instellen om hem als router te gaan gebruiken.
Als je namelijk op twee verschillende adres reeksen zit moet er een router tussen. (Softwarematig of hardwarematig)
Mee eens je kan het jezelf moeilijk maken en een switch voor lost alles op, want het lijkt erop dat je al een poosje aan het stoeien bent met deze configuratie
http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/crosslink-kabel-vraagje/
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....