Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Signaalsterkte op nul en verbindingsinfo 000.000.0.0  (gelezen 898 keer)

Bloesum

  • Gast
Signaalsterkte op nul en verbindingsinfo 000.000.0.0
« Gepost op: 2008/07/29, 09:20:14 »
Hallo,

Ik probeer ook wifi aan de praat te krijgen (pc met Freecom storage gateway FSG-3) en het is me 1 keer gelukt, maar na een pc herstart niet meer. Als ik me nu aanmeld op het netwerk (zichtbaar in roaming list) krijg ik een lege signaal sterkte pictogram (0%) rechtsboven en de verbindingsinformatie geeft allemaal 000.000.0.0. In het netwerk gebruik ik DHCP en WPA persoonlijk (PTIK).

Wat doet trouwens een keyring password?

Iemand enig idee?

Groet,

Bloesum

Bloesum

  • Gast
Signaalsterkte op nul en verbindingsinfo 000.000.0.0
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/30, 08:04:30 »
Helaas nog geen reakties. Ik heb wel gisteravond nog wat geprobeerd: toen ik de entry in de netwerkmanager weggooide kreeg ik een verbinding met een volle signaalsterkte (blauwe streepjes met 78%). Alleen gaf de verbindingsinformatie nog steeds 000.000.0.0. Ik moest om de haverklap met WPA inloggen en overigens bleek mijn /etc/network/interfaces op de bovenste 2 regels na helemaal leeg te zijn.

Iemand? wat doe ik verkeerd?

Offline lizardman

  • Lid
Signaalsterkte op nul en verbindingsinfo 000.000.0.0
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/30, 08:19:08 »
Met de draadloze FSG-3 zijn met vziw sommige draadloos kaartjes wel problemen.
(ik heb ook een FSG-3 draaien, maar dat is er nog een zonder draadloos dus die fungeert alleen als router/NAS/webserver en heb er een los AP achter staan)
Het kan er bijvoorbeeld vanaf hangen welke Firmware je op de FSG-3 hebt draaien.
Voor meer vragen over de FSG-3 kun je op het openfsg forum terecht. Het is er wel niet zo druk als hier, maar het bestaat al een tijdje en als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je toch best wel veel terugvinden met betrekking tot het draadloos gebeuren op de FSG.
http://www.openfsg.com/forum/
http://www.openfsg.com/index.php/Main_Page
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Bloesum

  • Gast
Signaalsterkte op nul en verbindingsinfo 000.000.0.0
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/30, 09:56:18 »
Bedankt voor je reaktie. De site ken ik al en zit vol met technische tips. Mijn probleem is dat ik volgens mij in de bediening gewoon iets verkeerds doe, want ik heb een keer een werkende draadloze verbinding gehad, die wegviel na een reboot.

Hoe krijg ik trouwens mijn /etc/network/interfaces wer gevuld? Deze is nagenoeg leeg.

Bloesum