Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB opstart disk  (gelezen 7586 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
USB opstart disk
« Gepost op: 2008/10/23, 23:44:16 »
Dit is een vraagje over 8.10
Onder beheer is een item verschenen: Create a USB opstart disk.
Daar heb ik wel belangstelling voor. Als je daarmee begint, blijkt al snel dat het om een USB stick gaat. OK, ook goed.
Nu de vraag: Als ik daarmee begin, verschijnt na enige invuloefeningen en mededelingen: initramfs  met een mededeling waar allemaal hulp voor verkregen kan worden. Wat moet ik bij "initramfs" doen of invullen om verder te gaan.
Ik verwacht met dit item een USB stick te kunnen maken, die precies hetzelfde doet als een Live CD 8.10. Zou het alleen om een terminal interface gaan, dan kan ik dit beter vergeten.
Bij voorbaat dank voor goede raad.
Vr. groet, peter

USB opstart disk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/23, 23:58:10 »
Petervdw, download het programma Unetbootin http://unetbootin.sourceforge.net/
de deb dus 32 of 64 bit, installeer dit, even op klikken. Na installatie terug te vinden onder systeemgereedschappen. Download de iso van 8.10 als je dit nog niet hebt gedaan. Open het programma de rest spreekt voor zich.
Klaar er mee, steek de stick in een willekeurige PC die van USB op kan starten, in de BIOS in te stellen, en installeren maar. Je krijgt eerst een keuze menu te zien van Unetbootin. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
USB opstart disk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/24, 00:42:56 »
Aan Gijs
Bedankt voor de snelle reactie. Het programma al gedownload en geïnstalleerd. Gezien hoe het werkt. Morgen verder proberen.
Vriendelijk bedankt, dit gaat lukken.
Vr.groet, peter