Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Processor draait op 100% zonder activiteit in System monitor processes!!!  (gelezen 1997 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik heb een Chaintech ZENITH 9EJS1 P4 i845PE ZENITH moederbord ( specs:PGA 478B Socket for Intel PentiumĀ®4,  478 Pin FCPGA2 package processor,  support 400/533MHz System Bus  Frequency (Support Hyper-Threading).

Wanneer ik naar systeeminstllingen ga zie ik dat de processor op 100% draait terwijl alle processes in System Monitor op sleeping mode staan!!!

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

John K

Offline Jan E.

  • Lid
open eens een terminal (konsole) en geeft het commando "top" . Dan krijg je een overzicht van de lopende processen en dergelijke. Misschien krijg je op die manier te zien, waarmee je processor bezig is.



Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Sleeping mode betekent niet dat de processor niet door hun gebruikt wordt.. je moet naar de kolom CPU kijken. Je kan deze kolom ook sorteren.

En inderdaad, als dit niks oplevert kan je top uitvoeren, zoals Jan E. voorstelt.

open eens een terminal (konsole) en geeft het commando "top" . Dan krijg je een overzicht van de lopende processen en dergelijke. Misschien krijg je op die manier te zien, waarmee je processor bezig is.


Waarom niet gewoon ctrl+escape en dan sorteren op CPU-verbruik?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
ctrl-Escape? Dat doet hier niks hoor...?

Dan opent er toch een systeemmonitor?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Niet onder gnome, ubuntu 9.04. Staat ook niet als optie tussen Sneltoetsen.

ctrl-Escape? Dat doet hier niks hoor...?
bij mij gebeurd er ook niets
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

KDE dingetje, dat ctrl-escape.
Op de chat te vinden als debiantux

Hm, ik neem aan dat de topicstarter KDE gebruikt, omdat hij het heeft over Systeeminstellingen,,,

Offline John K

  • Lid
Re: Processor draait op 100% zonder activiteit in System monitor processes!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/18, 19:31:39 »
Wat een berg reacties! Ik ga morgen even top in de console proberen, alvast bedankt voor het meedenken.

In ieder geval maakt de comp een geluid (brom) van resonantie of iets dergelijks. Ik heb een jaar terug de processor los gehad en opnieuw (met pasta) teruggeplaatst. De comp is erg langzaam (ondanks 2,66 ghz en 2 gig geheugen, zonder zware progs) en vooral Firefox bevriest regelmatig wanneer er ook een andere applicatie wordt opgestart. De comp meldt ook dat Home vol is, maar na opruimen van 800 mb niet meer, maar hij blijft bevriezen.

Groeten John K