Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muis leidt een eigen leven  (gelezen 1953 keer)

Offline AMmaline

  • Lid
muis leidt een eigen leven
« Gepost op: 2010/10/01, 10:23:32 »
Sinds ik Ubuntu 10.04 op de pc heb staan leidt mijn muis een eigen leven. Hij opent programma's, scrollt op en neer, sluit de webbrowser af. ook als ik niet eens in de buurt ben. Er zijn nog meer vreemde problemen. Documenten (bijv een excel bestand) openen binnen een webbrowser daar heeft de pc erg veel moeite mee. Zo'n 10 minuten later als ik geluk heb. Maar meestal heb ik dat geluk niet want de muis blijft ergens steken of is spoorloos verdwenen. De computer is dan ook vastgelopen en moet ik hem opnieuw opstarten. Start ik daarna de browser weer op dan start hij geen nieuwe sessie maar opent de vastgelopen pagina's weer, met als gevolg dat ik weer niks kan.
Het liefst wil ik een oplossing, maar als het niet anders kan installeer ik wel opnieuw.

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/01, 10:30:04 »
@AMmaline Welkom op dit forum,

Citaat
Er zijn nog meer vreemde problemen. Documenten (bijv een excel bestand) openen binnen een webbrowser daar heeft de pc erg veel moeite mee.

Documenten openen met je browser? Daar heb je toch OpenOffice voor!
Een browser gebruik je om op het net te surfen, niet om met documenten te werken.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/01, 10:37:31 »
ook van mij welkom.

om te helpen is het misschien handig als je even wat meer info over de hardware geeft.
dus wat voor computer (en muis) je hebt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline AMmaline

  • Lid
Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/01, 10:56:41 »
@AMmaline Welkom op dit forum,

Citaat
Er zijn nog meer vreemde problemen. Documenten (bijv een excel bestand) openen binnen een webbrowser daar heeft de pc erg veel moeite mee.

Documenten openen met je browser? Daar heb je toch OpenOffice voor!
Een browser gebruik je om op het net te surfen, niet om met documenten te werken.  ;)

Ik wil ze niet openen met de browser maar binnen een website staat een document en dat wil ik lezen. Daarvoor moet hij openoffice openen en dat duurt een eeuwigheid. De computer loeit en blijft steken.

Wat betreft hardware, dat is een lastige vraag. Moet ik allemaal even opzoeken. Die kennis heb ik niet paraat.

PS bedankt voor het welkom.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/10/01, 10:58:39 door AMmaline »

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/01, 11:00:27 »
Kan je de link naar die site en dat excell-bestand hier soms even zetten dan kunnen we nazien hoe die bij ons reageert?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline AMmaline

  • Lid
Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/01, 11:30:45 »
http://www.raadvanbeheer.nl/verenigingen-en-activiteiten/uitslagen-tentoonstellingen/uitslagen-2010/
open uitslag Rotterdam 2010.xsl

Medion pc
schijf 72 gb
geheugen 434,1 MiB (Hiervan gebruik ik kennelijk 356,8 MiB=82%.) Tijdens het openen van het document, blijkt hij al het geheugen te gebruiken tot aan 99 %. De PC sluit zelf de browser af. Mogelijk dat hier het probleem zit. Te weinig geheugen. Dat zou ook het loeien van de pc verklaren.
processor: AMD Sempron (tm) processor 2800+
vrije ruimte 42,2 GIB

techsolo muis

 

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/01, 11:38:15 »
Citaat
http://www.raadvanbeheer.nl/verenigingen-en-activiteiten/uitslagen-tentoonstellingen/uitslagen-2010/
open uitslag Rotterdam 2010.xsl

Bij mij wordt dat dan via OO binnen enkele seconden geopend, geen enkel probleem daarmee op mijn MSI netbook.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/01, 12:20:26 »
ik denk wel dat het aan het geheugen licht.
officieel word 512MB aangeraden voor een GNOME of KDE desktop.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline AMmaline

  • Lid
Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/01, 14:15:04 »
Aan het geheugen heb ik wat kunnen doen. Het blijkt een fout in Ubuntu te zijn. Dat hij teveel naar de harde schijf schrijft. Ik snap niet hoe het werkt maar goed ik moest dit toevoegen aan een tekstbestand: verminder swapneiging vm swappiness=10 . Voor de zekerheid heb ik hem op 20 gezet. Dat mocht. Nou eerst eens kijken of dat werkt.
Probleem muis is in ieder geval niet goed, merk ik net, muis leidt nog steeds een eigen leven.

Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/01, 17:00:01 »
vijf minuten de muis van de buren lenen?

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: muis leidt een eigen leven
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/02, 11:36:13 »
Sinds ik Ubuntu 10.04 op de pc heb staan leidt mijn muis een eigen leven. Hij opent programma's, scrollt op en neer, sluit de webbrowser af. ook als ik niet eens in de buurt ben. Er zijn nog meer vreemde problemen. Documenten (bijv een excel bestand) openen binnen een webbrowser daar heeft de pc erg veel moeite mee. Zo'n 10 minuten later als ik geluk heb. Maar meestal heb ik dat geluk niet want de muis blijft ergens steken of is spoorloos verdwenen. De computer is dan ook vastgelopen en moet ik hem opnieuw opstarten. Start ik daarna de browser weer op dan start hij geen nieuwe sessie maar opent de vastgelopen pagina's weer, met als gevolg dat ik weer niks kan.
Het liefst wil ik een oplossing, maar als het niet anders kan installeer ik wel opnieuw.

Wat voor merk/type muis is het? En is het een optische muis, laser muis, met draadje, zonder draadje?? Laten we daar eerst  es mee beginnen ipv in het wild weg te gaan gokken. Graag eerst meer info over je muis.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------