Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eigen server bereiken van buitenaf  (gelezen 2204 keer)

Offline YuriH

  • Lid
Eigen server bereiken van buitenaf
« Gepost op: 2011/02/17, 16:35:42 »
Hallo,

Ik heb met behulp van het forum mijn server werkende gekregen, waarvoor dank. Nu zou ik ook graag de server kunnen benaderen van buiten mijn lokaal netwerk.
Ik ben er al in geslaagd om een HTTP verbinding (poort 80) te maken naar mijn server, van uit een extern netwerk. Ik kan reeds alle files zien die op mijn server staan.
Maar ik zou ook graag een FTP verbinding tot stand kunnen brengen, dit lukt mij maar niet. Hiervooor heb ik poorten (20/21) geforward naar mijn server op 192.168.1.5.
Wanneer ik surf (of via filezilla) naar mijn thuis IP dan krijg ik een login scherm te zien, maar telkens opnieuw krijg ik een 530 Incorrect Login ...
En ja, ik ben zeker dat mijn login gegevens correct zijn :)

Ligt dit dan aan de router ofzo?

Groeten,

Yuri
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 17:00:34 door YuriH »

Offline brent8800

  • Lid
Re: Eigen server bereiken van buitenaf
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/17, 17:13:21 »
Heb je een FTP server programma geïnstalleerd zoals dit: http://wiki.ubuntu-nl.org/FtpServer
Ubuntu 14.04 LTS

Offline YuriH

  • Lid
Re: Eigen server bereiken van buitenaf
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/17, 17:22:54 »
Ja, want via mijn thuisnetwerk is het geen probleem om via ftp te verbinden...

Offline YuriH

  • Lid
Re: Eigen server bereiken van buitenaf
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/17, 20:09:01 »
Ok, mijn probleem is opgelost. Ik moest blijkbaar verbinden via sftp ipv ftp... En niet poort 21, maar poort 22

Nu heb ik wel nog een vraag kwa beveiliging. Komt mijn server nu in gevaar door deze poort open te zetten (ook de 8080 staat open). Indien ja, vormt dit ook een beveiligingsrisico voor mijn gehele thuisnetwerk waar de server instaat?

Thx!