Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: all-in-one zwart/wit laserprinter  (gelezen 1117 keer)

Offline edgar

  • Lid
all-in-one zwart/wit laserprinter
« Gepost op: 2015/12/01, 11:45:46 »
Weet iemand een goedkope (in onderhoud) zwart/wit all-in-one laserprinter die goed onder ubuntu werkt?
« Laatst bewerkt op: 2015/12/01, 17:59:23 door edgar »
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/01, 12:26:34 »
Voor printers is HP waarschijnlijk nog steeds de veiligste keuze voor Linux.

Maar de meeste grote printerfabrikanten timmeren tegenwoordig ook aardig aan de weg qua Linuxondersteuning. Als je weinig geld hebt, kijk dan eens naar Samsung.

[flauwe modus]ze drukken alleen niet zwart/wit af, maar slechts zwart.[/flauwe modus]  =D
« Laatst bewerkt op: 2015/12/01, 13:24:21 door Pjotr »

Offline ajjp

  • Lid
Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/01, 12:38:56 »
Ik heb hier inmiddels zes maanden een HP LaserJet Pro MFP M125NW - All-in-One Laserprinter. Voldoet uitstekend: scant naar wens in kleur of grijstinten en print alleen in grijstinten. Werkt hier onder Xubuntu 14.04. De prijs was in juni jl. € 119,00 inclusief verzending.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/01, 14:48:13 door ajjp »

Offline aartje

  • Lid
Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/01, 13:31:49 »
Ik heb nu een half jaar de volgende:

http://www.kieskeurig.nl/laserprinter/product/2331768-samsung-xpress-m2825nd-premium-line/specificaties

Dubbelzijdig, prima afdrukkwaliteit en lage afdrukkosten : €1,90 per 100 pagina's

Kost ca. €140
Hij doet het gewoon onder Mint17.2.

Was beste uit de test en beste koop volgens de consumentenbond.
Er is ook een zelfde met wifi, die is ca. €170

Offline edgar

  • Lid
Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/01, 17:51:35 »
Alvast bedankt voor de tips. Ik was nog vergeten te melden dat het een all-in one moet zijn.
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline aartje

  • Lid
Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/02, 10:15:24 »
Alvast bedankt voor de tips. Ik was nog vergeten te melden dat het een all-in one moet zijn.
Ik hou daar niet van,ik heb de printer en scanner liever apart. Maar ja, het kan makkelijk zijn met copiëeren, je computer hoeft niet
aan. Ik had je een printer aangeraden van Samsung, je hebt hem ook als all-in-one:

SL-M2875FD

zie bv http://www.kieskeurig.nl/all-in-one_printer/product/1426068-samsung-sl-m2875fd

Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/02, 10:45:06 »
Ik volg aartje. Als een deelbewerking kapot gaat heb je aan de rest ook meteen niets meer.

Waarom niet gewoon een losse printer?
Scannertje? Ongetwijfeld dat je er nog wel een in je omgeving kunt vinden waar iemand niets meer mee kan omdat de drivers niet meer geupdate worden dan xp, die het onder ubuntu wel gewoon doet.  :evil:

Hier (ubuntu) pas een brother gekocht voor nog geen 6 tientjes.
Oude xp scanner (met kopieër knop) die ik nog niet weg gegooid had draait alweer onder ubuntu.
Klaar.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/02, 14:22:10 »
Ik houd ook helemaal niet van apparaten die meerdere functies in zich combineren. Maar het verminderde ruimtebeslag en de lage aanschafprijs van een all-in-one t.o.v. gescheiden scanner en printer, hebben me hier van mijn principe doen afstappen.

Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/02, 14:59:21 »
Zoals partyrabbit als zei; scanners waarvoor geen Win7 drivers meer zijn, maar die prima met Linux werken, koop je voor <€10 op Marktplaats.
(bv Canon Lide serie; voeding via de USB, dus geen aparte netvoedingknots nodig, zie http://www.sane-project.org/sane-supported-devices.html voor compatibiliteit)

Offline aartje

  • Lid
Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/02, 16:03:52 »
Zoals partyrabbit als zei; scanners waarvoor geen Win7 drivers meer zijn, maar die prima met Linux werken, koop je voor <€10 op Marktplaats.
(bv Canon Lide serie; voeding via de USB, dus geen aparte netvoedingknots nodig, zie http://www.sane-project.org/sane-supported-devices.html voor compatibiliteit)
Ja, die heb ik ook (Canon Lide 110) Hij doet het uitstekend onder Mint/Ubuntu en was zo'n 5 tientjes.

Offline Nero

  • Lid
Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/02, 20:23:26 »
Argument pro AIO: veelvuldig gebruik als B/W copier.

Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #11 Gepost op: 2015/12/14, 14:04:11 »
Zoals partyrabbit als zei; scanners waarvoor geen Win7 drivers meer zijn, maar die prima met Linux werken, koop je voor <€10 op Marktplaats.

"10 euro?  :o Hij werkt niet eens meer. Ik zal hem zo voor je meenemen zodat jij van die rommel af bent"  :evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: zwart/wit laserprinter
« Reactie #12 Gepost op: 2015/12/14, 16:29:46 »
Voor printers is HP waarschijnlijk nog steeds de veiligste keuze voor Linux.

Maar de meeste grote printerfabrikanten timmeren tegenwoordig ook aardig aan de weg qua Linuxondersteuning. Als je weinig geld hebt, kijk dan eens naar Samsung.

[flauwe modus]ze drukken alleen niet zwart/wit af, maar slechts zwart.[/flauwe modus]  =D
samsung werkt ook heel goed met ubuntu
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline edgar

  • Lid
Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #13 Gepost op: 2015/12/18, 10:30:26 »
Sorry voor de late reactie en bedankt voor de reacties.

Het zal waarschijnlijk Samsung worden, omdat deze de minste ruimte inneemt.
Dat is ook de reden dat is voor een all-in-one kies.

Maar goed, eerst de cartridges van de huidige inkjet maar eens opmaken.
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline aartje

  • Lid
Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #14 Gepost op: 2015/12/18, 11:57:24 »
Als je veel print raad ik je aan om vooral ook te kijken naar de tonerkosten per
afdruk. Dat is makkelijk uit te rekenen door de prijzen van de toners en de hoeveelheid
afdrukken per toner te bekijken voor de gewenste printer bij bv. 123inkt.
Dat kan wel een factor 2 a 3 schelen.
Laat je niet (alleen) leiden door de prijs van de printer zelf.

Re: all-in-one zwart/wit laserprinter
« Reactie #15 Gepost op: 2015/12/18, 12:18:58 »
Laat je niet (alleen) leiden door de prijs van de printer zelf.
Zeker niet. De toner is repeterende kosten waar aanschaf eenmalig is.
Je kunt beter eenmalig 20 euro meer uit geven dan later elke keer weer 15 meer.
En de toners kunnen aanschafprijzen hebben varierend van 30 tot 80 euro, dus serieuze repeterende kostenverschillen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore