Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid in Railroad Tycoon II  (gelezen 1454 keer)

Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Gepost op: 2012/04/29, 22:08:43 »
Als ik RT2 start krijg ik volgende melding in Ubuntu 12.04:

kmarien@Evo-D310:~/Railroad_Tycoon_II$ rt2
Warning: Unable to open audio: Couldn't open audio device or ESD connection
kmarien@Evo-D310:~/Railroad_Tycoon_II$

Is hier reeds een oplossing voor?

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/29, 23:26:20 »
RT2 kan je in Wine draaien, je moet wel een patch installeren. http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=1653&iTestingId=42218
Een "probleempje" ze hebben t/m Ubuntu 10.10 getest, maar je kan het altijd proberen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/30, 00:17:08 »
Ik heb de linux versie met loki installer van RT2. Ik denk niet dat deze onder wine draait.

In Ubuntu 10.04 werkte deze nog wel. Ik geloof dat de er een nieuw geluidssysteem is in 12.04 en dat het oude verwijderd is. Is hier een oplossing voor of gaan die oude loki games nu niet meer werken?

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/30, 00:52:07 »
Oke duidelijk, die hoef je niet onder Wine te draaien, ik dacht dat je de Windows versie had. Er schijnt wel een patch te zijn voor rt2. Ik weet niet of die betrekking heeft op het geluid.
Het enige wat ik kan bedenken voor het geluid, is dat het programma naar ALSA zoekt i.p.v. naar PulseAudio. Of dat je pavucontrol nog moet installeren, dit is een uitgebreidere mixer voor PulseAudio.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/30, 09:03:54 »
Ik zal het later nog proberen. Heb nu even terug de 10.04 LTS versie erop en daar werkt RT2 out of the box op een schone up to date installatie zonder extra software te installeren.

Vraag me dan toch af wat er anders is in 12.04.

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/30, 10:22:31 »
@Gijsbert: PulseAudio heeft een ALSA-plugin die standaard geïnstalleerd is en dus alle ALSA-output doorstuurt naar PulseAudio en je dus eigenlijk geen verschil merkt :)

Re: Geen geluid in Railroad Tycoon II
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/30, 16:18:41 »
@Gijsbert: PulseAudio heeft een ALSA-plugin die standaard geïnstalleerd is en dus alle ALSA-output doorstuurt naar PulseAudio en je dus eigenlijk geen verschil merkt :)
Verschil is er wel, ik gooi Pulse er altijd af en maak ALSA compleet, niet alle ALSA componenten zijn geïnstalleerd. Daarbij komt dat ik ALSA een stuk prettiger vind werken. Oude man, dan krijg je dat. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.