Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]12.04 geen bekabeld en draadloos internet (verschil UTP/FTP)  (gelezen 7954 keer)

Offline joop905

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #25 Gepost op: 2013/02/05, 20:51:58 »
met je netwerkkabel ziet er goed (download 24.89 en upload 3.70)

draadloos dat ziet er slecht uit
wat is de afstand naar de router van Telenet


Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #27 Gepost op: 2013/02/05, 21:02:58 »
De afstand van het de laptop tot het draadloos uitzendpunt is 2m, zonder enige obstructie.

Dat draadloos zendertje is verbonden met 5m kabel naar de switch, die met een kabel van 2m verbonden is met de zwarte doos van telenet.

Of bedoelde u iets anders?

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #28 Gepost op: 2013/02/05, 21:08:48 »
De zender staat normaal op de digicorder. Ik heb alles af gezet en de zender meer naar voren gebracht, en de test leverde 1.34 Mb/s op. Ik zal nu eens proberen via mijn telenet.

Offline joop905

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #29 Gepost op: 2013/02/05, 21:34:51 »
De afstand kan het niet zijn (7 meter is niets)

kom nog wel dit tegen
Mijn draadloze internetverbinding valt regelmatig weg of is traag

http://klantenservice.telenet.be/content/mijn-draadloze-internetverbinding-valt-regelmatig-weg-of-is-traag

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #30 Gepost op: 2013/02/05, 22:00:45 »
Oke, bedankt voor de nuttige link: enige probleem is dat ik de frequenties en kanalen niet kan aanpassen.
Heb met de telenet helpdesk gebeld, en die zeggen dat ik geen draadloos internet heb van hun.
Ik zei jawel, dat zat toen niet in het pakket, maar dat heeft jullie installateur erbij gezet.
Blijkbaar is dat dan in onderaanneming, en kunnen ze op die manier hun verantwoordelijkheid laten vallen.

Ze bieden me aan van over te stappen op Fibernet, dan wordt alles van D-link vervangen door een zwarte draadloze telenetdoos. Daar heb ik levenslang garantie op.  En dan krijg ik er nog maar eens een digicorder bij. Installatie kost 70 euro.

Op die manier kan ik wel de kanalen en frequenties via telenet aanpassen. En dan kan ik die installateur ook ineens de mysterieuze kabel van 17m laten nakijken.

Wat denkt u ervan? Moet ik dit nemen, de frequenties van de D-link op een andere manier proberen aan te passen(hoewel ik sterk vermoed dat er iets kapot is, aangezien de powerled heel flauw brandt, en de voeding 12volt is ipv 8.8v) en nog een kabel van 20m installeren om eens te testen.
Telenet begon ook ineens over goedkopere telefonie, vandaar dat ik het allemaal wat verdacht vind.

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #31 Gepost op: 2013/02/05, 22:17:00 »
Normaal moet ik dit kunnen doen via http://192.168.1.1 of http://192.168.0.1 Dit werkt niet. Ik dacht dat ik al gereset had, maar blijkbaar moet je 15 seconden op het knopje blijven drukken. Daarna moet ik wel alles opnieuw instellen. Zal dat misschien eens proberen.

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #32 Gepost op: 2013/02/05, 22:28:32 »

Offline brent8800

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #33 Gepost op: 2013/02/05, 22:54:08 »
Ik heb nu op een korte kabel internet en als ik  ifup -a  typ krijg ik philipp@philipp-Aspire-5630:~$  ifup -a
ifup: failed to open statefile /run/network/ifstate: Permission denied
Ben ik iets vergeten van code toe te voegen?

Ik zou het op de desktop ook geprobeerd hebben, maar daar staat nu windows op, en dat heeft dus ook niet geholpen.

Na dit getypt te hebben zal ik eens kijken of ifup -a op de andere kabel een ander resultaat levert.

Aah, een switch is dus niet hetzelfde als een router. Als ik het goed heb opgezocht is een router een switch met verbindingsmogelijkheden tussen de gebruikers? Denkt u dat met een router dit probleem wordt opgelost?

De adapter van de desktop is:
Realtek RTL8102E/RTL8103E Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.20)

sudo ifup -a
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #34 Gepost op: 2013/02/06, 00:06:48 »
Ja, stom van mij dat ik sudo vergat. Ik heb het geprobeerd op mijn laptop waar nu 10.04 opstaat, maar na een paswoord te vragen doet hij verder niets en krijg ik een nieuwe command line (op een kabel die werkt).

Ik heb de D-link nu op een ander kanaal gezet, zonder verbetering.

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #35 Gepost op: 2013/02/06, 14:10:17 »
Ik heb nog een D-link ethernet to wireless 108G Bridge liggen. Kan ik deze installeren in plaats van de wifi zender? Het lukt me in ieder geval niet. Hij zegt dat ik firmware moet uploaden. In de handleiding staat dat dit type meestal als ontvanger gebruikt wordt.

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet
« Reactie #36 Gepost op: 2013/02/06, 15:36:48 »
Ja ik zie het. Dat had inderdaad ook gekund, maar aangezien de Windows computers er ook last mee hadden kan het daar niet aan liggen.

Ik heb nu een FTP ipv een UTP gekocht, en deze kabel werkt op alle computers. U staat unshielded en F is foiled, allebei twisted pair. Beide kabels zijn categorie 5E.
Nu moet de kabel nog in de kelder gelegd worden, hopelijk blijft hij werken... Fingers crossed.

Offline Philipp

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet[opgelost] Nu enkel draadloos nog
« Reactie #37 Gepost op: 2013/02/06, 17:01:59 »
Eureka, internet werkt nu via de lange kabel. Ik ga wel terug Ubuntu op de desktop zetten.

Nu enkel mijn draadloos nog. Ik zal eens op zoek gaan naar een nieuw zendstation.

Offline brent8800

  • Lid
Re: 12.04 geen bekabeld internet[opgelost] Nu enkel draadloos nog
« Reactie #38 Gepost op: 2013/02/06, 17:32:16 »
Goed bezig,  foiled kabel vind ik beter, dit beschermt je tegen instraling van andere apparatuur / internet van je buren.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Philipp

  • Lid
Re: [opgelost]12.04 geen bekabeld en draadloos internet (verschil UTP/FTP)
« Reactie #39 Gepost op: 2013/02/06, 21:34:33 »
Heb een nieuw draadloze zender gekocht, wel terug van D-link, ik had graag eens met linksys geexperimenteerd, maar dat had mijn lokale winkel niet.
Speedtest gedaan en gaf iets van een 21Mb/s, in orde dus.

Ik heb veel geleerd, bedankt voor jullie reacties!