Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe folder van ubuntu desktop naar een in virtuel box een xp machine ?  (gelezen 683 keer)

Offline katraus

  • Lid
Ik heb op mijn laptop ubuntu staan . Hierop staat onder anders het programma virtual box waarop ik dan een xp machine heb gezet die ik af en toe gebruik. Als ik in de xp bezig ben en ik steek mijn externe schijf in , krijg ik dit niet te zien in de xp machine . Ga ik dan kijken in ubuntu staat de xterne schijf daar . Hoe kan ik ervoor zorgen dat als je dan in xp bezig ben ; de schijf herkent ? Er staan bestanden op die ik in xp zou willen gebruiken .

Alvast bedankt

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: hoe folder van ubuntu desktop naar een in virtuel box een xp machine ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/11, 20:10:00 »
Er zijn 2 verschillende versies van Virtualbox.

1. Namelijk de versie die in de standaard pakketbronnen zit. Deze is volledig opensource, maar heeft een aantal beperkingen
2. De versie van de site van Virtualbox, deze is niet volledig open source. Maar hiermee kun je gebruik maken van USB poorten, gedeelde mappen en nog een aantal opties meer.

Het is dus belangrijk dat je de versie van de Virtualbox site installeert

Daarna kun je als Windows XP gestart is kiezen voor Devices -> USB devices en dan kun je daar je externe schijf aanvinken, zodat windows deze te zien krijgt.


Volgens mij zijn er op dit moment een aantal problemen met Ubuntu 9.10 i.c.m. USB. Weet ze 123 het topic niet meer te vinden, maar probeer eerst bovenstaande maar eens.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal