Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: processor amd xp  (gelezen 781 keer)

john21

  • Gast
processor amd xp
« Gepost op: 2007/05/29, 14:41:36 »
Ik ben pas met linux begonnen en hoewel het ff doorbijten is wat betreft de installatie,enz van drivers ben ik
toch blij dat ik ben overgestapt.

Ik had toch een vraagje ik zie als ik de xserver afsluit dat mijn processor niet wordt teruggeschakeld, iets dergelijks ik zie ook in de hardware weinig info over de processor.

Zijn er drivers voor deze processor of zitten deze in de kernel?

tot slot na 3> dagen spelen om de 3d functie aan te zetten voor de nvidia fx5900 is me het uit eindelijk gelukt.

hier een overzicht wat je nodig hebt

Linux restricted modules 2.6.20.16-386
linux restricted modules common 2.6.20.16.386
nvidia-glx-new 1.0.9755+2.6.20.5-16.28
nvidia-kernel-common 20051028+lubuntu7

Ik moest de driver nvidia-glx-new trouwens ook enable'n en dit doe je ook in de synaptic manager.

Offline xpired

  • Lid
processor amd xp
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/29, 14:50:09 »
Wat bedoel je met  processor teruggeschakelen?

john21

  • Gast
processor amd xp
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/29, 15:48:04 »
Ik heb er al een draadje over gevonden;het betreft frequency scaling, het heeft te maken met power-saving.

In ieder geval bedankt voor de reply

Offline xpired

  • Lid
processor amd xp
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/29, 15:53:39 »

john21

  • Gast
processor amd xp
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/30, 14:41:16 »
ik antwoord een beetje laat, doch dit bedoelde ik, doch voor mij niet zo belangrijk zolang de processor goed wordt ondersteunt.

Over de installatie van de nvida heb ik nog wat kanttekeningen;nl. dat ik virtualbox niet meer kon gebruiken
aangezien de (zucht)linux restricted modules i.p.v. .386, het generic moet zijn, maar nu komt het dan werkt het 3d gebeuren niet meer.

Ik heb gelezen dat er veel problemen zijn met de installatie van de drivers dus ik wacht nog maar even op een oplossing of ik probeer ubuntu in virtualbox te draaien(als het lukt)dan kan ik genoeg experimenteren.

Doch wat zijn restricted modules en ik heb gehoord dat amd op k7 headers moet draaien?Allemaal een beetje verwarrend;ik probeer zoveel mogelijk op internet te lezen doch misschien weten jullie het?

tot slot als ik ubuntu in virtualbox kan installeren dan laat ik het jullie weten!ik hoop dat ik daar dingen kan instellen zonder mijn echte linux te vernielen!

john21

  • Gast
processor amd xp
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/30, 17:56:41 »
Het is gelukt om ubuntu feisty te laten draaien in virtualbox ik heb na de installatie meteen een snapshot genomen indien ik de boel verpruts,ik kan dan weer op de positie komen waar ik begonnen ben.

nu kijken of het experimenteren ook echt werkt;ik hou jullie op de hoogte!!