Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''  (gelezen 3892 keer)

Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/18, 14:19:09 »
Waarschijnlijk heb ik dat nooit gehad omdat ik gebruik maak van een onboard videokaart,begrijp me niet verkeerd Hologram,ik beticht je absoluut niet van liegen,maar voor mij is dat rode scherm met witte balken een geheel onbekend verschijnsel. :)
Kubuntu 20.04

Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/18, 15:29:43 »
Waarschijnlijk heb ik dat nooit gehad omdat ik gebruik maak van een onboard videokaart,begrijp me niet verkeerd Hologram,ik beticht je absoluut niet van liegen,maar voor mij is dat rode scherm met witte balken een geheel onbekend verschijnsel. :)
Mij is het ook een onbekend probleem, maar zeg nooit, nooit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Hologram

  • Gast
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/18, 17:49:36 »
Dat rode beeld met verticale strepen heb ik in Ubuntu 9.04 soms ook wel eens maar dan bij het afsluiten van de laptop. Ben er nog steeds niet achter waar dat aan ligt. In Kubuntu 9.04 heb ik daar totaal geen last van.

Bedankt voot je bijval, DarkEra.

Hologram

  • Gast
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/18, 17:50:35 »
Stond er ook iets in de balken?

Nee, er stond niets.

Hologram

  • Gast
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #29 Gepost op: 2009/06/18, 18:11:05 »
Het installeren is juist gemakkelijker dan XP? Waar je in XP in een soort tekstvenster je partities moet samenstellen, kun je dat in Ubuntu gewoon via een gebruiksvriendelijk setupscherm laten doen. Gewoon de optie kezen om XP en Ubuntu naast elkaar te installeren.

Weetje, ik heb mij behoorlijk verkeken met die partities en de eerste keer kon ik alleen maar ubuntu opstarten, geen keuze mogelijk-heden. Na een x aantal probeersels had ik het progje grub 1.5, geloof ik ( gubje :D) In dat schermpje had ik wel de keuze, maar toen ik xp ging opstarten wou dat niet meer.

Ik was gewoon te lang aan het vlooien, maar geef het niet op. Ik heb nog een pc staan, daar kan ik naar hartelust vierkante oogjes mee ophalen. Kom dus nog wel een keer langs hobbelen.

PS,

Aan de analisten van mensen:

Wees voorzichtig met het schrijven en het be-oordelen van mensen die je niet kent....Er zijn niet voor niets bibliotheken vol met boeken geschreven over de mens, om hem te doorgronden.

Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #30 Gepost op: 2009/06/18, 18:20:20 »
Er staat hier genoeg leesvoer op het forum wat betreft het installeren van linux,dualboots,grub,etc.,dus daar kun je met die andere pc mooi mee aan de slag  :)
Kubuntu 20.04

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #31 Gepost op: 2009/06/18, 18:26:31 »
...en anders kun je op je 'Jan Boeren Fluitjes' website nog wel wat info vinden...misschien.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Hologram

  • Gast
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/18, 19:04:35 »
...en anders kun je op je 'Jan Boeren Fluitjes' website nog wel wat info vinden...misschien.

Goed idee....



Hologram

  • Gast
Re: Ik wil weer een gewoon leven met ''UBUNTU''
« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/18, 19:05:50 »
Er staat hier genoeg leesvoer op het forum wat betreft het installeren van linux,dualboots,grub,etc.,dus daar kun je met die andere pc mooi mee aan de slag  :)

Bedankt voor de goede raad, zal ik zeker doen.