Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Namoroka-FireFox  (gelezen 11672 keer)

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Gepost op: 2010/07/23, 12:43:09 »
Even een draadje een schopje geven.

Nu Firefox 3.6.7 standaard in Hardy zit wil ik deze ook inruilen tegen Namoroka, alleen, ik krijg hem met geen mogelijkheid weer weg.
Als ik alles wat met Firefox te maken heeft aanvink om volledig te verwijderen en vervolgens Firefox opnieuw installeer staat Namoroka 3.6.3 er weer. ???

Iemand een idee hoe nu handelen?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/23, 13:33:05 »
@Ploffie:
Namoroka 3.6.3 verwijderen via Synaptic. Synaptic sluiten, hierna in de terminal
apt-get cleanDan in de terminal
apt-get update
apt-get install firefox

NB: De softwarebronnen moeten uiteraard geen verwijzingen naar andere bronnen/pakketten bevatten dan de officiële Ubuntubronnen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/23, 13:59:57 »
In die richting dacht ik ook, echter ik vind Namoroka niet terug in synaptic.
Wel staat Firefox 3.6.7 en al in.
Deze heb ik nu verwijderd, maar hij blijft gewoon opstarten..

Als de browser open staat en ik kijk onder help en uitgave zie ik dit...

« Laatst bewerkt op: 2010/07/23, 14:04:21 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/23, 14:20:56 »
In die richting dacht ik ook, echter ik vind Namoroka niet terug in synaptic.
Hoe heb je Namoroka geïnstalleerd? Als je dat op een "alternatieve manier" hebt gedaan, dan zou je deze stappen ook omgekeerd moeten doorlopen om het pakket te verwijderen.
Als het pakket bijv. via een ZIP-bestand in een /home/_programma_map_Namoroka werd uitgepakt, dan is misschien vanuit deze map (make/make install?) ook een link naar je browserskoppeling. Of heb je Namoroka vanuit de source geïnstalleerd?
Wat levert het verwijderen in een terminal voor meldingen?
sudo  apt-get remove --purge firefox*
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/23, 14:28:50 »
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb deze volgens mij middels een ppa geïnstalleerd.
Wel vreemd dat hij zichzelf geen Namoroka noemt maar gewoon Firefox...

Tegelijk met Thunderbird 3.
Zie screendumpje.

En als ik die code ingeef in de terminal krijg ik dit.

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
Let op, totem-gstreamer-firefox-plugin wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-trunk-gnome-support wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, xul-ext-firefox-webdeveloper wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-de-de wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-trunk-venkman wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-pl-pl wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2-libthai wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-granparadiso wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-mk-mk wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-trunk-dev wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, totem-xine-firefox-plugin wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2 wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-mozilla-build wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-es-ar wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-es-es wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-ubuntu-it-menu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-granparadiso-dom-inspector wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-hu-hu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ru-ru wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-fr-fr wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-granparadiso-gnome-support wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-he-il wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-pt-br wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-gnome-support-dbg wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-showcase wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-pa-in wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-fr-fr wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2-dom-inspector wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-dbg wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-3.0-venkman wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-it-it wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2-gnome-support wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-dev wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-nl-nl wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-sage wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-3.0-dev wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-pt-br wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-themes-ubuntu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-webdeveloper wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-libthai wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-pt-pt wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-bg-bg wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-sv-se wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-zh-cn wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-cs-cz wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-nn-no wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-da-dk wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-granparadiso-dev wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-dom-inspector wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ja-jp wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-greasemonkey wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-zh-tw wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-gnome-support wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-tr-tr wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-nso wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, kubuntu-firefox-installer wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2-dbg wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-3.0-dom-inspector wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-3.0 wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ga-ie wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-adblock wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-2-dev wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-trunk wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-3.0-gnome-support wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-af wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-be wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ca wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ar wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-el wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-eu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-hr wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-sl-si wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ko wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ku wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-mn wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-lt wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-ca wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-de wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-sk wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-zh-cn wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-el wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-cy wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-eu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-ja wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-it wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-ko wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-nb wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-zu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-nn wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-da-dk wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-pl wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-zh-tw wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-branding wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ro-ro wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-fy-nl wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-launchpad-plugin wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-nb-no wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-en-gb wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-fi-fi wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-ka-ge wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-gu-in wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-webdeveloper wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-sl-si wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-es-es wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-bn-bd wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-trunk-dom-inspector wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, firefox-locale-hu-hu wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
Let op, mozilla-firefox-locale-bn-in wordt geselecteerd omwille van de regex 'firefox*'
E: Kon pakket firefox* niet vinden
« Laatst bewerkt op: 2010/07/23, 14:32:30 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/23, 15:22:19 »
Zet a.u.b. eerst de ppa bij de sources uit.
Het vreemde is dat de hulpprogramma's zijn blijven staan en firefox zelf als verwijderd wordt gemeld.
Selecteer in Synaptic (niet met snelzoeken maar klikken op de search knop) "firefox"
Verwijder daar alle geïnstalleerde pakketten die met Firefox te maken hebben (NB: "volledig verwijderen").
Sluit Synaptic en hierna
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install firefox
Lukt dat op deze manier?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/23, 16:13:09 »
Alles wat met firefox te maken heeft verwijderd, daarna jouw commando's uitgevoerd, maar Firefox blijft 3.6.3

Dit staat nu in synaptic aangevinkt.

Edit: Ik kreeg nu de melding dat 3.6.7 was gedownload en klaar staat om te worden geinstalleerd, dit zou hij na een herstart doen.
Na de herstart staat er nog gewoon 3.6.3. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2010/07/23, 16:20:09 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/23, 16:31:15 »
Alles wat met firefox te maken heeft verwijderd, daarna jouw commando's uitgevoerd, maar Firefox blijft 3.6.3
1. Had je eerst dit gedaan?
Citaat
Zet a.u.b. eerst de ppa bij de sources uit.
2. Waarom wordt een herstart gevraagd, van je systeem? Dat kan niet door Firefox veroorzaakt zijn.
Als alleen een herstart van Firefox gevraagd wordt, dan heb je een andere dan de normale Firefox-versie voor Ubuntu gebruikt. De normale Firefox-Ubuntu-versie wordt niet vanuit Firefox-updates beheert maar door apt via een dist-upgrade. Het functie (in het helpmenu) om naar updates Firefox te zoeken, is in de normale Ubuntu-versies niet actief.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/23, 16:35:53 »
Die ppa is weg.
En inderdaad, normaal gesproken kun je firefox niet updaten, maar nu dus nog wel, ofschoon hij dit niet goed doet..

Betekent dus dat die ouwe firefox er nog immer op staat, hardnekkig ding.

Geen herstart van het systeem overigens, alleen van firefox, voor de duidelijkheid.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/23, 16:48:14 »
Nadat de ppa weg is, kan je het nog een keer proberen:
Firefox sluiten en als je tijdens de installatie internet wilt gebruiken, kan je ook met Epiphany bladeren.
sudo apt-get clean
sudo apt-get remove --purge firefox
sudo apt-get update
sudo apt-get install firefox
« Laatst bewerkt op: 2010/07/23, 16:50:17 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/23, 17:34:23 »
Ik had dit al gedaan nadat ik die ppa had uitgeschakeld, ergens blijft er toch iets achter.
Als ik de zoekfunctie gebruik en firefox invoer vind ik ook vrij veel bestanden met firefox in de naam, om die allemaal handmatig weg te gaan halen is ook al zo wat.

Ach, anders laat ik het maar zo..
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline heir4c

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/23, 17:56:43 »
Heb je de verborgen map .mozilla verwijderd of hernoemd?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/23, 18:49:49 »
Dat kan ik nog eens proberen.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline heir4c

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/23, 20:09:21 »
Dat kan ik nog eens proberen.

Al de instellingen staan daar in dus ... Gewoon deleten of hernoemen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #14 Gepost op: 2010/07/23, 20:55:14 »
Ik heb de map weggegooid, nadat ik een back-up heb gemaakt.
Firefox staat niet geïnstalleerd als ik in synaptic kijk.

Hij start echter wel gewoon op als ik op de snelkoppeling klik en uiteraard weer die oude 3.6.3  ???

Is het pad misschien niet goed?
Dat is nu dit...
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline heir4c

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #15 Gepost op: 2010/07/23, 23:04:01 »
Heb je je computer herstart sinds je FF verwijderd hebt?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #16 Gepost op: 2010/07/23, 23:09:21 »
Nee, moet dat dan?
Dan zie ik dat morgen.

Prosper had nog een link gegeven: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=90&t=46117&p=265677

Staat iets over ff 3.6 verwijderen, maar die staat er niet tussen.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline heir4c

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #17 Gepost op: 2010/07/24, 00:07:08 »
Wel als je FF opstart (of een ander programma) word die eerst in het geheugen geladen. Ook al sluit je hem af dan nog blijft hij in het geheugen staan omdat het mogelijk is dat je hem weer nodig zult hebben, net zoals met andere programma's.
Dus zelfs als je die van je harde schijf verwijderd blijft die wel mooi in je geheugen zitten. Zeker met een groot genoeg geheugen.
Na een reboot is het geheugen echter weer leeg en zal hij niet kunnen opstarten omdat er dan niets meer te laden valt.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/24, 11:12:30 »
Nou, een herstart bracht nog immer 3.6.3...

Terwijl FF verwijderd is, kijk.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline heir4c

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #19 Gepost op: 2010/07/24, 11:21:40 »
Je kan eens het commando: sudo apt-get autoremove  gebruiken.
Waar je ook eens kan kijken is via Systeem>Beheer>Computerschoonmaak (Janitor)
Kijk daar eens of dat FF pakket er nog staat. Let hier wel op en klik niet zomaar op uitvoeren. Let ook op want de vakjes staan hier ook al aangevinkt. Het is niet omdat hier een pakket vermeld staat dat het zomaar kan verwijderd worden. Dus nogmaals opletten.
(Er zijn al wat topics/waarschuwingen geweest in het verleden i.v.m. Janitor ook al schijnt het nu wel wat verbeterd/veranderd te zijn.)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline HarzG

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #20 Gepost op: 2010/07/24, 11:30:12 »
Weet je zeker dat je Namoroka had geïnstalleerd en niet de Dracula-versie. Het is zo'n raar verhaal.

Bewaar je sessies als je je afmeld uit je systeem?
Heb je een keer de verborgen map /home/ploffie/.mozilla compleet verwijderd of hernoemd in .moz_backup?

Je kan in een terminal nog de volgende acties proberen:
# repareren van de installatie(s)
sudo apt-get install -f
# hierna kijken wat dat oplevert, NB: meldingen goed lezen en pakketten handmatig verwijderen als daar nog iets van firefox staat
sudo apt-get autoremove

Voorkeuren bekijken of sessies worden bewaard, dat afvinken als het aan zou staan, afmelden uit je systeem, en dan
sudo apt-get install --reinstall firefox
Wat levert dat op?
« Laatst bewerkt op: 2010/07/24, 11:52:37 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ploffie

  • Lid
Namoroka-FireFox
« Reactie #21 Gepost op: 2010/07/24, 11:41:16 »
@heir4c: Janitor zit niet in Hardy.

@HarzG: Hij heeft zichzelf Namoroka genoemd dus neem ik aan dat het deze is.
Sessies worden niet bewaard.

.mozilla map heb ik compleet verwijderd.

De rest zal ik later nog proberen.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Floris

  • Lid
Re: Namoroka-FireFox
« Reactie #22 Gepost op: 2010/07/24, 12:16:50 »
Heb je Firefox niet toevallig ooit handmatig geïnstalleerd?  Ook als dat niet het geval is, dan heeft Apt (Synaptic) blijkbaar niet alles goed verwijderd.  Ik zou eerst controleren of Synaptic inderdaad denkt dat Firefox weg is en dan zoeken naar alles op je schijf dat Firefox heet.  Dus niet alleen in je eigen map zoeken, maar ook de rest, met name /usr en submappen.  Als je alles dat Firefox heet hieruit verwijderd, dan moet Firefox ook echt wel weg zijn.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Re: Namoroka-FireFox
« Reactie #23 Gepost op: 2010/07/24, 12:26:23 »
Kijk eens, na het 'verwijderen van FF" in een terminal met dit commando:

Citaat
locate firefox | less

Normaal zou je, als FF verwijderd is, géén output moeten krijgen, anders zie je waar de eventuele restanten van FF nog allemaal te vinden zijn.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline HarzG

  • Lid
Re: Dracula-FireFox
« Reactie #24 Gepost op: 2010/07/24, 12:43:41 »
met dit commando:
locate firefox | less
Eindelijk helpt ons iemand uit de tunnel(visie).
Progger, dat had hier al in de eerste reactie op de vraag van Ploffie moeten staan.

Hiermee kan Ploffie zien waar Dracula's zerk is.  =D
« Laatst bewerkt op: 2010/07/24, 12:46:34 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce