Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok sluit spontaan af  (gelezen 1906 keer)

Amarok sluit spontaan af
« Gepost op: 2008/01/04, 23:43:56 »
Hallo,

Ik gebruik al tijden amarok met veel plezier, maar sinds kort blijft het programma achter elkaar spontaan afsluiten, geen waarschuwingen of meldingen gewoon in een keer weg. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt!

StevenD

  • Gast
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 23:52:00 »
start eens amarok op via de command line, en bekijk eens de output daar als het spontaan afsluit.

Amarok sluit spontaan af
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 00:17:30 »
hoe doe ik dat?

Offline Erik_m

  • Lid
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 03:54:42 »
open een terminal (applications > accessories > terminal) en tik daar eens "amarok {enter} " in. Amarok start nu op en geeft wat output in die terminal weer. Zodra hij afsluit kijk je in je terminal wat er als melding komt.

Hebben we het eigenlijk over KDE of Gnome?

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 10:29:16 »
Ik heb dit probleem als Amarok niet snel genoeg bij het nummer kan wat in de afspeellijst staat, heb je niet per ongeluk een nummer verwijderd, wat nog in de afspeellijst staat?
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Amarok sluit spontaan af
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/05, 13:20:00 »
Dit is wat er allemaal komt te staan:


koen@koen-laptop:~$ amarok
Amarok: [Loader] Starting amarokapp..
Amarok: [Loader] Don't run gdb, valgrind, etc. against this binary! Use amarokapp.
kdecore (KAction): WARNING: KAction::insertKAccel( kaccel = 0x8098468 ): KAccel object already contains an action name "play_pause"
QLayout "unnamed" added to QVBox "unnamed", which already has a layout
kdecore (KAction): WARNING: KAction::insertKAccel( kaccel = 0x8098468 ): KAccel object already contains an action name "play_pause"
QLayout: Adding KToolBar/mainToolBar (child of QVBox/unnamed) to layout for PlaylistWindow/PlaylistWindow
QObject::connect: Incompatible sender/receiver arguments
        StarManager::ratingsColorsChanged() --> ContextBrowser::ratingOrScoreOrLabelsChanged(const QString&)
koen@koen-laptop:~$

Ik snap er verder niet veel van dus ik hoop dat jullie me kunnnen helpen!

Amarok sluit spontaan af
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/08, 19:18:11 »
kan iemand me helpen?

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/08, 19:36:41 »
De code zegt mij zo 1,2,3 ook niet veel, weet je toevallig of het bij een bepaald bestand mis gaat of willekeurig? Komen je bestanden van een netwerkdrive of lokaal?
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Amarok sluit spontaan af
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/08, 19:47:13 »
ze staan gewoon op mijn harde schijf, niet via netwerk, en met elk nummer dat ik speel heb ik het.... trouwens met andere programmas gaat prima maar ik vind geeneen zo fijn werken als amarok...

Offline thierrz

  • Lid
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/09, 08:45:08 »
gaat ie niet naar je "mededelingengebied" daar gaat het bij mij altijd naar toe als ik 'm opstart...

Amarok sluit spontaan af
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/09, 14:08:40 »
Ik heb met Amarok dat deze opstart en dan weer afsluit, als ik voor de tweede keer opstart dan kan ik Amarok gebruiken. Dit doe ik vanuit het menu Audio en video.
In Feisty verscheen er een pictogram in de werkbalk en moest ik hier op klikken om Amarok te gebruiken. In Gutsy verschijnt dit pictogram helemaal niet.
Als dit niet lukt kan je misschien Amarok geheel verwijderen en dan opnieuw installeren in Synaptic, dit wilt soms ook helpen.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: deze bug lijkt op die van jou  http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=130116
Zie er alleen geen oplossing bij staan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Erik_m

  • Lid
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/12, 01:58:08 »
iets minder hardhandige oplossing (al nog steeds wat bot :p): gooi je .kde/share/apps/amarok/ eens weg. Ben je alleen wel je database, config en covers kwijt, maar de eerste maak je zo opnieuw aan, de 2e stel je snel opnieuw in en de 3e, tja...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amarok sluit spontaan af
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/12, 02:28:37 »
Citaat van: koenvanwijk
Dit is wat er allemaal komt te staan:


koen@koen-laptop:~$ amarok
Amarok: [Loader] Starting amarokapp..
Amarok: [Loader] Don't run gdb, valgrind, etc. against this binary! Use amarokapp.
kdecore (KAction): WARNING: KAction::insertKAccel( kaccel = 0x8098468 ): KAccel object already contains an action name "play_pause"
QLayout "unnamed" added to QVBox "unnamed", which already has a layout
kdecore (KAction): WARNING: KAction::insertKAccel( kaccel = 0x8098468 ): KAccel object already contains an action name "play_pause"
QLayout: Adding KToolBar/mainToolBar (child of QVBox/unnamed) to layout for PlaylistWindow/PlaylistWindow
QObject::connect: Incompatible sender/receiver arguments
        StarManager::ratingsColorsChanged() --> ContextBrowser::ratingOrScoreOrLabelsChanged(const QString&)
koen@koen-laptop:~$

Ik snap er verder niet veel van dus ik hoop dat jullie me kunnnen helpen!
Die "errors" zijn geen probleem. Dat zijn enkele run-time waarschuwingen, veroorzaakt door slordigheid in de code (of door stukjes onafgewerkte code) kan in principe geen kwaad.

Maar als je het via de terminal opstart, en Amarok valt dan ineens weg.. krijg je dan iets te zien in het terminalvenster waar je Amarok had opgestart?

En: gebeurt dit alleen bij Amarok, of ook bij andere programma's? (zoja, welke programma's?)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)