Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: map indeling veranderen  (gelezen 1790 keer)

Offline SionSeth

  • Lid
map indeling veranderen
« Gepost op: 2009/06/16, 11:07:36 »
Hoi,

Ik gebruik nu F-spot om de foto's van mijn Sony Cybershot DSC-H5 op de hardeschijf te zetten. Dit werkt. Alleen zou ik de map indeling anders willen hebben. Nu slaat F-spot  ze op op de volgende manier: Jaar/maand/dag.
Ik zou de foto's graag op deze manier willen hebben: jaar-maand-dag/
Dus het jaar, maand en dag als 1 map. en apart.
Nog een keer voor de duidelijkheid  :)

Nu:
/Foto's/2009/05/29/

Hoe ik het zou graag willen hebben:
/Foto's/2009-05-26/

Ik heb gezocht in de "voorkeuren" maar daar kon ik niks in vinden.

Is er misschien een ander proggie die dit wel doet, of waar je deze dingen wel in kan veranderen.

Groetjes,
SionSeth

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: map indeling veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/16, 12:24:39 »
Hoi,

Ik gebruik nu F-spot om de foto's van mijn Sony Cybershot DSC-H5 op de hardeschijf te zetten. Dit werkt. Alleen zou ik de map indeling anders willen hebben. Nu slaat F-spot  ze op op de volgende manier: Jaar/maand/dag.
Ik zou de foto's graag op deze manier willen hebben: jaar-maand-dag/
Dus het jaar, maand en dag als 1 map. en apart.
Nog een keer voor de duidelijkheid  :)

Nu:
/Foto's/2009/05/29/

Hoe ik het zou graag willen hebben:
/Foto's/2009-05-26/

Ik heb gezocht in de "voorkeuren" maar daar kon ik niks in vinden.

Is er misschien een ander proggie die dit wel doet, of waar je deze dingen wel in kan veranderen.

Groetjes,
SionSeth

Als jij je cameraatje direct met een USB kabeltje aan je goocheldoos koppelt, hoe ziet Ubuntu je toestel dan? Als externe harde schijf? Een externe removal disk? Als een USB disk? want dan kan je gewoon drag-and-droppen naar een mapje die je zelf aanmaakt geheel zoals je het zelf wilt doen? En wat voor kaartje zit er in toestel? Die kan je er toch ook uithalen en in een cardreader stoppen? Ik werk op die manier (heb zelf een Canon EOS450) en werkt helemaal super!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline SionSeth

  • Lid
Re: map indeling veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/16, 12:37:17 »
Hoi,

Hij ziet mijn camera als een hardeschijf (hij staat onder de andere partities). De foto's staan allemaal onder elkaar in 1 map op de card. Het is trouwens een 1 GB kaart.

Ik kan wel "drag & droppen" maar dan weet ik niet de data's van wanneer ze gemaakt zijn.
F-spot ziet dat wel en sorteert ze ook netjes. Maar niet in de juiste map indeling die ik wil hebben.