Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice formules en paginanummering  (gelezen 13403 keer)

Eider

  • Gast
OpenOffice formules en paginanummering
« Gepost op: 2008/05/04, 16:36:04 »
Ik heb twee probleempjes met OpenOffice.

1. Hoe kan ik de paginanummering op de eerste pagina van het document weglaten?

2. Hoe kan ik gecompliceerde formules invoeren en hoe kan ik een punt invoeren? (bijvoorbeeld 1,24.10-24


Eider

  • Gast
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/04, 16:45:58 »
Nee, die ken de ik niet.
Heb hier een handleiding gevonden voor formules: http://oooauthors.org/nl/Handleidingen/GepubliceerdWG/

Paginanummering heb ik nog niet gevonden

Eider

  • Gast
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/04, 19:40:54 »
Niemand die weet hoe ik de paginanummering op de eerste pagina van een document kan weglaten?

Offline eendje

  • Lid
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/04, 22:01:15 »
Citaat van: Eider
Niemand die weet hoe ik de paginanummering op de eerste pagina van een document kan weglaten?
Vroeger was het met OpenOffice heel eenvoudig dan zei je gewoon dat de ssret pagina moest afwijken van de rest, maar ik kan die optie na flink zoeken nu niet meer vinden :(
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/05, 01:38:13 »
--> Cursor op de eerste pagina zetten
--> F11 (stijlen en opmaak -- zit ook ergens in de knoppenbalk)
--> 4e icoontje (Pagina-opmaakprofielen)
--> eerste pagina (dubbelklikken)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Eider

  • Gast
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/05, 11:04:04 »
Dankjewel, dat werkt! :D
Vind het wel een beetje verborgen zitten, maarja ik moet ook nog wennen aan OpenOffice.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/05, 14:12:18 »
Verborgen wel, voor de doorsnee gebruiker. Wanneer ik een verslag maak, gebruik ik F11 altijd. Maak mijn eigen stijlen. Controleer of er nog verschillende stijlen in een document aanwezig zijn ed. Dat schermpje is echt een goede hulp als je weet hoe je ermee moet omgaan
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline nor

  • Lid
OpenOffice formules en paginanummering
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/05, 15:43:19 »
Gaat het hier om voorpagina? Zo ja, dan kan je hem apart bestand maken. Niet echt ideale oplossing, maar het werkt wel :)

Tweede optie: zet de cusor in paginaveld => ctrl + f2 => tabblad document => page => page numbers => vul -1 in offset. Dan krijg je 1e pagina geen paginanummering te zien. Wil je eerst 2 pagina geen paginanummering zien, vul dan -2 in.

Derde optie:
Uit mijn aantekening.
Paginanummering toevoegen, maar eerste en tweede pagina geen nummering bevatten:
Eerste en tweede pagina geen paginanummering bevatten. Druk 'F11' => Kies voor icon ´Page styles´ => Klik op 'first page' met rechterknop voor 'new' => Geef een naam, bijv: 'coverpage' => Ok. Zorg ervoor dat eerste en tweede met page styles 'coverpage' die je zojuist heb gemaakt, geselecteerd. Nu moet derde pagina wel paginanummering bevat. Insert => Manual Break => first page => hokje invinken => Ok. Nummering-veld bij de pagina toevoegen, Insert => footer => All => Ok. Nummering toevoegen, Insert => Fields => Page number.