Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!  (gelezen 5389 keer)

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Gepost op: 2008/04/16, 09:53:18 »
Beste lezer, wij organiseren een Cursus/Demonstratie voor 4 ouders en 4 docenten van onze school. Om ze kennis te laten maken met Ubuntu. We willen ze daarbij de basisprincipes leren. We gaan ook proberen om dit in de kranten en regionaal nieuws te halen, we hopen zo Ubuntu en onze school te promoten. We willen de 8 deelnemers ook een cd meegeven met ubuntu 8.04.

Wat we willen is een aantal mensen uit de regio Utrecht die ons mee willen helpen/discussiƫren (via dit forum)

Voor de duidelijkheid: We doen voor een schoolproject

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/16, 10:03:21 »
tof man, dat soude se bij ons ook moeten doen.
suc6 iedergefal
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/16, 10:33:44 »
BTW weet iemand of ik die Ubuntu 8.04 iets eerder kan krijgen?

Offline Rulus

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/16, 10:36:05 »
Ubuntu wordt uiteraard voor iedereen op hetzelfde moment uitgebracht. Morgen verschijnt er normaal gesproken wel een RC (Release Candidate) van Ubuntu 8.04, dat is nog niet de finale versie, maar toch de laatste stap daarnaartoe.

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/16, 11:24:38 »
Citaat van: ictboy
Beste lezer,

Wij Organiseren een cursus/Demonstratie voor 4 ouders en 4 docenten van onze school. Om ze kennis leren te maken met Ubuntu/linux. En we leren ze de Basisprincipes. We gaan dit ook proberen om in de krant of een Regionaal/landelijk nieuws te halen. En zo Ubuntu te promoten. We gaan ook de 8 cursiste een CD mee geven van Ubuntu 8.04.

Wat ik wil is dat mischien een paar mensen in de regio utrecht mischien mee willen helpen of discuseren aan dit project (via dit forum)

Voor de Duitelijkheid: DIT IS VOOR ONS SCHOOL PROJECT.
Gewoon ff persberichtje sturen naar de lokale krant met de melding dat er een cursus Linux is en dat iedereen zich vrij kan aanmelden o.i.d. 9 van de 10 keer zul je wel in de krant komen dan :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Kees3

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/16, 11:29:01 »
Wanneer heb je die cd's nodig? Shipit cd's zal je waarschijnlijk minstens 2 weken op moeten wachten na de release. Je kan de Release Candidate nemen, maar er wordt elke dag een nieuwe build uitgebracht (google op Daily Build Hardy), dus die zou je ook kunnen downloaden en branden. Voor discussie via dit forum hoef je toch niet in regio Utrecht te wonen? Voor hulp is dat uiteraard wel handig.

Veel succes in ieder geval met je project.

Offline woteb

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/16, 11:53:40 »
Een klein beetje off-topic, maar een welgemeend advies: Denk om de spelling van de Nederlandse taal, zeker op een school. Een correcte spelling komt 'professioneler' over en zeker als je iets onder de aandacht wil brengen. SMS taal klinkt populair, maar kan juist daarom ook afstotend werken. Het zou zonde zijn dat er veel werk voor niets wordt gedaan als dat voorkomen kan worden.
Op een forum kan 'populair taalgebruik' dat wel, maar 'naar buiten toe' zou ik dat dus niet adviseren.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Bobbie

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/16, 14:09:48 »
Als je in deze topic kijkt:  http://forum.ubuntu-nl.org/message/235494#p235494
Dat is dan een precentatie in apeldoorn, die hebben schijfjes gebruikt (zie draadje 67 -68)
waar de tekst erop gebrand is.
waardoor het mogelijk voor je, om sneller aan je benodigde ubuntu schijfjes te komen.

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/16, 14:24:43 »
Citaat van: woteb
Een klein beetje off-topic, maar een welgemeend advies: Denk om de spelling van de Nederlandse taal, zeker op een school. Een correcte spelling komt 'professioneler' over en zeker als je iets onder de aandacht wil brengen. SMS taal klinkt populair, maar kan juist daarom ook afstotend werken. Het zou zonde zijn dat er veel werk voor niets wordt gedaan als dat voorkomen kan worden.
Op een forum kan 'populair taalgebruik' dat wel, maar 'naar buiten toe' zou ik dat dus niet adviseren.
Ik heb het heel snel op het forum gezet. Ik heb de tekst verander en de spelfouten er uit gehaald.

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/16, 14:27:22 »
Citaat van: Bobbie
Als je in deze topic kijkt:  http://forum.ubuntu-nl.org/message/235494#p235494
Dat is dan een precentatie in apeldoorn, die hebben schijfjes gebruikt (zie draadje 67 -68)
waar de tekst erop gebrand is.
waardoor het mogelijk voor je, om sneller aan je benodigde ubuntu schijfjes te komen.
Ik zal even kijken, dit is inderdaad wel goedkoper en makelijker. Kunnen we ze gelijk leren cd's te branden met ubuntu ;)

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/16, 18:25:48 »
Voor dat lightscribe heb je volgens mij een aparte brander voor nodig!
Cd'tjes kan je goedkoop bestellen uit duitsland (zoals ik eerder aangaf bv http://www.opus.nl/) Levertijd is hier 3 dagen
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/16, 18:28:07 »
Citaat van: ictboy
Citaat van: woteb
Een klein beetje off-topic, maar een welgemeend advies: Denk om de spelling van de Nederlandse taal, zeker op een school. Een correcte spelling komt 'professioneler' over en zeker als je iets onder de aandacht wil brengen. SMS taal klinkt populair, maar kan juist daarom ook afstotend werken. Het zou zonde zijn dat er veel werk voor niets wordt gedaan als dat voorkomen kan worden.
Op een forum kan 'populair taalgebruik' dat wel, maar 'naar buiten toe' zou ik dat dus niet adviseren.
Ik heb het heel snel op het forum gezet. Ik heb de tekst verander en de spelfouten er uit gehaald.
Zitten er anders nog zat in ;)

(sorry, ben een taalpurist :D. Ik studeer namelijk Journalistiek ;)).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/16, 20:06:26 »
Wat voor fouten dan :S, vindt dat namelijk nooit netjes staan...

Offline Mij

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/16, 21:52:31 »
Citaat van: ictboy
Wat voor fouten dan :S, vindt dat namelijk nooit netjes staan...
hoppen en prometen:P

Offline SwaH

  • Lid
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/16, 22:09:02 »
Citaat van: ictboy
Beste lezer,

... van onze school. Om ze kennis te laten maken ...
Deze zinnen moeten aan elkaar.

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/17, 08:40:10 »
Citaat van: SwaH
Citaat van: ictboy
Beste lezer,

... van onze school. Om ze kennis te laten maken ...
Deze zinnen moeten aan elkaar.
done

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/17, 08:42:32 »
Citaat van: crashit
Citaat van: ictboy
Citaat van: woteb
Een klein beetje off-topic, maar een welgemeend advies: Denk om de spelling van de Nederlandse taal, zeker op een school. Een correcte spelling komt 'professioneler' over en zeker als je iets onder de aandacht wil brengen. SMS taal klinkt populair, maar kan juist daarom ook afstotend werken. Het zou zonde zijn dat er veel werk voor niets wordt gedaan als dat voorkomen kan worden.
Op een forum kan 'populair taalgebruik' dat wel, maar 'naar buiten toe' zou ik dat dus niet adviseren.
Ik heb het heel snel op het forum gezet. Ik heb de tekst verander en de spelfouten er uit gehaald.
Zitten er anders nog zat in ;)

(sorry, ben een taalpurist :D. Ik studeer namelijk Journalistiek ;)).
Zit je nu ook al in de media of ga je dr nog naar toe. We hebben ook nog iemand nodig voor om de hele cursus van dat studenten die het organiseren ergens te gaan publiceren

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/17, 10:04:07 »
Citaat van: crashit
Citaat van: ictboy
Citaat van: woteb
Een klein beetje off-topic, maar een welgemeend advies: Denk om de spelling van de Nederlandse taal, zeker op een school. Een correcte spelling komt 'professioneler' over en zeker als je iets onder de aandacht wil brengen. SMS taal klinkt populair, maar kan juist daarom ook afstotend werken. Het zou zonde zijn dat er veel werk voor niets wordt gedaan als dat voorkomen kan worden.
Op een forum kan 'populair taalgebruik' dat wel, maar 'naar buiten toe' zou ik dat dus niet adviseren.
Ik heb het heel snel op het forum gezet. Ik heb de tekst verander en de spelfouten er uit gehaald.
Zitten er anders nog zat in ;)

(sorry, ben een taalpurist :D. Ik studeer namelijk Journalistiek ;)).
Heel offtopic, maar waar studeer je?

ictboy

  • Gast
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/23, 17:06:20 »
Wie bedoel je. Mij of Woteb ?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/23, 17:09:03 »
Citaat van: ictboy
Wie bedoel je. Mij of Woteb ?
Geen van beide :) Crashit

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/23, 19:27:02 »
Heb je al duidelijk voor ogen HOE men ubuntu op school kan gebruiken.
Welke onderdelen moeten de nadruk krijgen ?
WIE gaat die pc's gebruiken ?
WAT is je doelgroep tzt, dus niet die groep aan wie je het gaat laten zien.

Ik zou e.e.a. navragen bij Woteb, die heeft ervaring op dat vlak en die doelgroep.

Monk.

UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/23, 23:42:30 »
Citaat van: ictboy
Citaat van: crashit
Citaat van: ictboy
Ik heb het heel snel op het forum gezet. Ik heb de tekst verander en de spelfouten er uit gehaald.
Zitten er anders nog zat in ;)

(sorry, ben een taalpurist :D. Ik studeer namelijk Journalistiek ;)).
Zit je nu ook al in de media of ga je dr nog naar toe. We hebben ook nog iemand nodig voor om de hele cursus van dat studenten die het organiseren ergens te gaan publiceren
Voorlopig heb ik helaas geen tijd. Ben nog bezig met een onderzoek voor een tijdschrift en het afstuderen komt eraan. Heb ook nog een stage te doen, dus druk zat :)

Citaat van: KenSetMe
Heel offtopic, maar waar studeer je?
Idd heel offtopic :D Aan de CHE te Ede ;) Hoezo?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
UITDAGING, UBUNTU naar de NIEUWS brengen!!
« Reactie #22 Gepost op: 2008/04/24, 09:12:56 »
Citaat van: crashit
Citaat van: KenSetMe
Heel offtopic, maar waar studeer je?
Idd heel offtopic :D Aan de CHE te Ede ;) Hoezo?
Ik werk voor de Fontys Hogeschool Journalistiek, vandaar mijn vraag :)