Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video ts bestanden branden met......?  (gelezen 4217 keer)

Offline silas-111

  • Lid
video ts bestanden branden met......?
« Gepost op: 2011/06/11, 15:35:44 »
hallo,
ik heb met mijn dreambox films opgenomen in video.ts formaat en wil deze nou op dvd's branden. Weet iemand welk programma ik er het beste voor kan gebruiken en ook het liefst zo dat het automatisch op 1 dvd past.

alvast bedank

Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/11, 22:35:10 »
een tweede optie is brasero, kies voor Video Project en voeg de map VIDEO_TS toe met het plus-teken...


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline silas-111

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/11, 22:52:26 »
ik heb inmiddels van alles en nog wat geprobeerd en geinstaleerd zonder succes. ook k3b. ik krijg elke keer foutmeldingen. bij k3b komt de melding dat het bestand groter is dan 2 gb en dat er niet alle bestanden aanwezig zij die nodig zijn blijkbaar. het zijn ook niet net als bij een dvd video.ts bestanden maar blijkbaar een ander soort ts. er staat ook nog iets achter zoals ts.ap, ts.cuts, ts.mets, ts.sc. er is maar een met alleen ts. Brasero herkent het niet vraagd om plugins voor private/teletext decoder. Dat doen ook andere brandprogrammas. Ik kan de films wel bekijken met een afspeelprogramma maar krijg ze niet gebrand.
Heeft misschien nog iemand een idee. Mis ik plugins?

Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/11, 23:19:09 »
wat betreft de ts bestanden , op een "normale"dvd staan ts.vob , bup en ifo bestanden
ik weet niet wat jouw bestanden betekenen maar misschien kan je ze omzetten met bv DVD encoder ogmrip , zit in het software centrum , ik gebruik dit programma om dvd's om te zetten naar xvid maar misschien is het ook mogelijk om video-ts of iso bestanden te maken

succes

Offline silas-111

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/11, 23:36:55 »
Ik heb net geprobeerd met DVD OGM rip helaas. Hij laat de files wel zien maar ik kan ze niet aanklikken dus blijkbaar geen files die het programma herkend.
jammer.

Offline Duckie

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/12, 00:24:09 »
k9copy dan?
____________________________________________

Offline silas-111

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/12, 01:56:41 »
nee die herkend de bestanden ook niet had ik ook al geprobeerd :|

Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/12, 10:52:21 »
niet echt een oplossing voor de bestanden die je wil branden , maar kan je de dreambox niet zo instellen dat er in een ander formaat opgenomen wordt ?
Ik heb hier : http://www.slashcam.com/EN/info/ts-files--Dreambox--on-DVD---there--39-s-comfortable-buying-softw-1019881.html
een forum over de dreambox gevonden waar een soortgelijk probleem aan de orde komt , een beetje krom engels (duitsers die engels schrijven  ??? ) , maar er staat iets over demuxen van de bestanden.
Misschien dat het met "avidemux" uit het softwarecentrum kan

grtz Jan
« Laatst bewerkt op: 2011/06/12, 10:56:22 door jannenman63 »

Offline aartje

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/12, 14:37:02 »
hallo,
ik heb met mijn dreambox films opgenomen in video.ts formaat en wil deze nou op dvd's branden. Weet iemand welk programma ik er het beste voor kan gebruiken en ook het liefst zo dat het automatisch op 1 dvd past.

alvast bedank

Ik vraag me af of dit hetzelfde formaat is als "m2t"  dat je met een DVB-T ontvanger
krijgt als je opneemt.
Dit formaat kan je converteren naar bv. mpeg2-ps formaat mbv het Java-programma
"ProjectX". Probeer het daar eens mee.

Volgende is mijn "weetje"-bestand:

Oorspronkelijk gemaakt een .m2t bestand.
Die geconverteerd in ProjectX (zie bovenste balk of
"java -jar /home/ariema/ProjectX/ProjectX_Source_0.90.4/ProjectX.jar" )
naar m2p
Deze ge-edit mbv tmpgenc naar pal-dvd mpeg-file, doet het
of mbv van avidemux ge-edit naar mpeg (dvd (lavc) en mp2 (lavc)), doet het

Die met tmpgenc leek ietsje(!!!) mooier.

Offline silas-111

  • Lid
Re: video ts bestanden branden met......?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/12, 21:34:29 »
Ik heb het geprobeerd met project x maar komt met het programma die zo goed klaar en avidemux krijgt de filmfile niet geopend. Geen idee waarom het niet te openen is. Bij k3d krijg ik elke keer de melding dat de files groter dan 2 gb zijn en daarom niet verwerkt kunnen worden. wat kan ik daaraan doen. Misschien een andere instelling? Ik probeer eigenlijk alles wat geadviseerd wordt maar kom er niet verder mee. Ik kan wel alle films bekijken dat is geen probleem alleen het branden wil niet.