Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: blokkeren e-mails  (gelezen 2279 keer)

Offline Nero

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #25 Gepost op: 2015/06/05, 12:21:33 »
In geval van IMAP krijg je enkel de keuze Delete Message. Bij POP komt daar nog Delete Message from POP server bij.

Offline Anna

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #26 Gepost op: 2015/06/05, 13:31:17 »
Maar ik moet je wel teleurstellen. Ik weet hier ook geen snelle oplossing meer voor.  :|

Je zou thunderbird opnieuw kunnen installeren nadat je eerst een backup maakt! (in home de map .thunderbird kopiëren)
Maar misschien backup je dan ook wel de foute instelling mee?

Mysterie is opgelost. Het is wat jij en Nero aangaven; een kwestie van POP en IMAP. Tot en met 29/5 had ik UPC en dat is een POP server. Mijn Gmail en nu KPN en domeinmail zijn IMAP servers en bij de laatste 3 zie ik niet de optie van server verwijderen alleen bij POP mail. Ik heb een van de andere van IMAPS op POP gezet maar dan  kan ik geen mails binnenhalen.

Ga bij instellingen Gmail IMAP op POP zetten.

Anna
« Laatst bewerkt op: 2015/06/05, 13:32:56 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #27 Gepost op: 2015/06/05, 13:32:00 »
In geval van IMAP krijg je enkel de keuze Delete Message. Bij POP komt daar nog Delete Message from POP server bij.

zie antwoord aan partyrabbit. Bedankt.

Anna

Offline vanadium

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #28 Gepost op: 2015/06/05, 15:27:40 »
Ga bij instellingen Gmail IMAP op POP zetten.
Wat is er mis met IMAP? Ook met IMAP kun je automatisch een bericht uit je inbox verwijderen. Het voordeel van IMAP is dat alles op de server gebeurt, en dat je daarom voor het raadplegen van je mail niet aan één enkele computer gebonden bent.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #29 Gepost op: 2015/06/05, 16:07:06 »
Ik heb een van de andere van IMAPS op POP gezet maar dan  kan ik geen mails binnenhalen.

Anna, ik denk niet dat je dat zo zal lukken door "simpel" in Thunderbird de instelling pop > imap te wijzigen.

Juiste werkwijze : zie video Procedure for Converting a Thunderbird Pop Account to IMAP
- Stop van het bestaande TB pop-account het binnen halen van nieuwe mail
- Maak in TB een nieuw account met instelling IMAP  (gebruik je bestaande mailnaam en mail-password)
- doe nog wat extra dingen (dit is allemaal met de muis en zeer intuitief, maar ikzelf doe liever door directories te kopieren

ik wil benadrukken dat je dus niet een nieuw email account aanvraagt bij je provider, maar dat je een nieuwe instelling maakt in TB. Zie ook Thunderbird  help en zoek op "van pop naar imap"

Offline Nero

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #30 Gepost op: 2015/06/05, 17:54:12 »
Ga bij instellingen Gmail IMAP op POP zetten.
Bij verandering van IMAP naar POP of omgekeerd dien je wel de server en de poortnr aan te passen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #31 Gepost op: 2015/06/05, 18:07:32 »
@nero: is niet nodig dankzij de autoconfiguration.

Als het om bekende email-hosters gaat
 - internationale (google, hotmail, etc)
 - nationale (ziggo, upc, zeelandnet, ...)

dan heeft TB de juiste instellingen in een database staan.

Re: blokkeren e-mails
« Reactie #32 Gepost op: 2015/06/06, 11:33:07 »
Het voordeel van IMAP is dat alles op de server gebeurt, en dat je daarom voor het raadplegen van je mail niet aan één enkele computer gebonden bent.

Dat kan met pop ook, zolang je maar bij de instellingen instelt dat je de mails (een tijdje) op de server laat staan.
Nadeel van imap is dacht ik toch wel dat je de mails niet voorhanden hebt zonder internetverbinding? In elk geval is dat de reden dat ik ze met pop ophaal.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/06, 11:37:24 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: blokkeren e-mails
« Reactie #33 Gepost op: 2015/06/06, 12:04:32 »
Nadeel van imap is dacht ik toch wel dat je de mails niet voorhanden hebt zonder internetverbinding? In elk geval is dat de reden dat ik ze met pop ophaal.
Afhankelijk van instellingen. Thunderbird bewaart standaard e-mail berichten voor offline gebruik, zie Accountinstellingen → Synchronisatie & schijfruimte (deze optie is er alleen voor IMAP, niet voor een POP account).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: blokkeren e-mails
« Reactie #34 Gepost op: 2015/06/07, 13:26:45 »
Dank je voor de tip testcase. Die ga ik mogelijk nog toepassen in de toekomst.
Voorlopig werkt het in elk geval ook naar mijn wensen hoe ik het nu ingericht heb.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore