Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux/ubuntu primeur  (gelezen 21736 keer)

grayfox

  • Gast
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/28, 15:30:59 »
ah ok, dat had ik even niet door ,srry  :-[

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/30, 13:37:46 »
Ook zakelijk gezien lijkt mij dit best een grote pre. Gratis software en minder stroomkosten. Daarmee kan je enorm in de kosten besparen.

voor prive gebruik ook. als mediacenter moet dat toch de max zijn. 1 centrale pc met al je muziek en films op en in elke kamer controle daarover, en maar stroomverbruik voor ééntje (als je de scherm enkel aanzet als ze nodig zijn).

@cumulu:. 't is  inderdaad een belgisch bedrijfje. Ik woon er niet zo ver vandaan.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/30, 13:40:03 »
maar ik vraag me wel af wat er gebeurt als vier mensen tegelijk een animatie bakken in Blender of zo.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline siegi

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/30, 16:56:12 »
maar ik vraag me wel af wat er gebeurt als vier mensen tegelijk een animatie bakken in Blender of zo.
De computer die er achter zit is redelijk sterk. Voor dagelijkse taken bedrijftaken zoals mail, internet, boekhouding, tekstverwerking komt het ruim toe.
Maar als je met blender fatsoenlijk wil bezig zijn kom je ook niet toe met 1 gewone computer per persoon. (om maar even een verglijking te maken)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #29 Gepost op: 2009/02/25, 19:15:52 »
Dus de ene helft krijgt PCI-E en de andere VGA? LOL!!!!

Eric16

  • Gast
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #30 Gepost op: 2009/04/19, 08:28:29 »
dat asus moederboord, hoe heet het? je kan er een behoorlijke gamerbak mee maken, dubbel triple-sli, anyone?
ik denk de Asus P6T6 WS Revolution 6 pci-e Slots

Greetz
Eric
« Laatst bewerkt op: 2009/04/19, 08:35:05 door Eric16 »

Offline Riel

  • Lid
    • Rielity
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/16, 14:01:25 »
Ook zakelijk gezien lijkt mij dit best een grote pre. Gratis software en minder stroomkosten. Daarmee kan je enorm in de kosten besparen.

voor prive gebruik ook. als mediacenter moet dat toch de max zijn. 1 centrale pc met al je muziek en films op en in elke kamer controle daarover, en maar stroomverbruik voor ééntje (als je de scherm enkel aanzet als ze nodig zijn).

@cumulu:. 't is  inderdaad een belgisch bedrijfje. Ik woon er niet zo ver vandaan.


Dit bedacht ik me ook al, maar je komt toch echt met VGA, muis, audio en toetsenbord-draadjes aan het werken.

ALS er nu een alternatief is zodat één draadje getrokken kan worden (of beter nog wireless :D) dan wordt het écht interessant voor thuis (pc op zolder...)
"you don't need to remember anything if you only tell the truth"

Offline TommieW

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #32 Gepost op: 2009/05/24, 11:39:33 »
Leuk als er 1 de computer laat vastlopen....  =D XD

Offline kilian

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #33 Gepost op: 2009/05/26, 18:56:45 »
Leuk als er 1 de computer laat vastlopen....  =D XD
[off topic]
Werkt op Ubuntu, loopt niet vast :d
[/off topic]

Heeft iemand een idee hoe je dit zelf ook maakt? Ik heb hier een graka liggen met 1x DVI en 1x VGA output, en heb er zelf al eens mee aan het zoeken geweest, maar is tot nu toe nog nooit gelukt :(


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #34 Gepost op: 2009/05/27, 13:21:35 »
Even op Google zoeken leverde dit op:
http://www.digitalbase.be/blog/multiseat-in-ubuntu/

Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #35 Gepost op: 2009/11/06, 16:43:56 »
En, 12 gebruikers op zo'n multiseat PC, draait dat een beetje vlot?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dave

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #36 Gepost op: 2009/11/06, 18:21:59 »
Lijkt me logisch dat er wel eens piekmomenten zijn maar in de regel staat een processor meer in rust dan in de weer.
Behalve met zware games dan.

Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #37 Gepost op: 2009/11/06, 23:40:03 »
Van de mensen die het op de party in Ede getest hebben hoorde ik dat dit heel soepeltjes loopt. Ook heb ik begrepen dat de computer die de 12 werkplekken bedient niet zo maar even een huis tuin keuken computertje is. De desktop die erop stond zag er ook goed uit. Voor de liefhebbers, volgens mij was het Kubuntu. :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #38 Gepost op: 2009/11/07, 11:00:52 »
6 videokaarten idd :)

Offline siegi

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #39 Gepost op: 2009/11/08, 23:43:40 »
Citaat van: Thomas de Graaff
Voor de liefhebbers, volgens mij was het Kubuntu. :)
he das nou weer wat minder  ;)
De multiseat die ik laatst nog heb gezien, had de keuze tussen gnome en kde, kubuntu stond wel default.
Maar ik heb wel iets gehoord dat hij tegenwoordig kubuntu gebruikt voor de kiosk mode.

Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #40 Gepost op: 2009/11/09, 16:52:07 »
Citaat van: Thomas de Graaff
Voor de liefhebbers, volgens mij was het Kubuntu. :)
he das nou weer wat minder  ;)
De multiseat die ik laatst nog heb gezien, had de keuze tussen gnome en kde, kubuntu stond wel default.
Maar ik heb wel iets gehoord dat hij tegenwoordig kubuntu gebruikt voor de kiosk mode.

Ik neem aan dat hij dan wel KDE 3.x gebruikt? 4.x heeft voor zover ik weet nog geen kioskmode, dat zou in 4.4 komen.

Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #41 Gepost op: 2009/11/09, 18:36:04 »
Zelfs met openSUSE is het mogelijk alleen dit is niet echt snel als multiseat

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #42 Gepost op: 2009/11/14, 15:34:48 »
Citaat van: Thomas de Graaff
Voor de liefhebbers, volgens mij was het Kubuntu. :)
he das nou weer wat minder  ;)
De multiseat die ik laatst nog heb gezien, had de keuze tussen gnome en kde, kubuntu stond wel default.
Maar ik heb wel iets gehoord dat hij tegenwoordig kubuntu gebruikt voor de kiosk mode.

Ik neem aan dat hij dan wel KDE 3.x gebruikt? 4.x heeft voor zover ik weet nog geen kioskmode, dat zou in 4.4 komen.
Klopt volledig:is met kde 3.5 omdat de kiosktool nog niet aanwezig is in kde4.

Offline siegi

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #43 Gepost op: 2009/11/14, 17:01:31 »
Zelfs met openSUSE is het mogelijk alleen dit is niet echt snel als multiseat
Ik zie echt niet in waarom er veel performance verschil zou zijn tussen ubuntu en opensuse.

Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #44 Gepost op: 2009/11/14, 20:59:37 »
Zelfs met openSUSE is het mogelijk alleen dit is niet echt snel als multiseat
Ik zie echt niet in waarom er veel performance verschil zou zijn tussen ubuntu en opensuse.


KDE is Logger dan Gnome

openSUSE - KDE

Ubuntu - Gnome

Debian - Gnome

Offline siegi

  • Lid
Re: linux/ubuntu primeur
« Reactie #45 Gepost op: 2009/11/14, 22:59:31 »

KDE is Logger dan Gnome

openSUSE - KDE

Ubuntu - Gnome

Debian - Gnome
Houd jezelf liefst bij feiten.
Hier zijn zoveel tegenstrijdige meningen. Bij mij is het geheugen gebruik en opstart tijd ongeveer gelijk. Sommige zaken in het voordeel van gnome, andere in het voordeel van kde.