Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: is deze laptop wel geschikt?  (gelezen 530 keer)

Offline wilfried

  • Lid
is deze laptop wel geschikt?
« Gepost op: 2014/02/25, 16:28:05 »
hallo,
ik heb hier een laptop van van een vriendin waarop windows Vista draait, aangezien deze nog erger is dan XP mag dit van haar eraf en Ubuntu erop. nu ben ik er gister even mee bezig geweest maar als ik de live cd erin doe  dan lijkt hij in eerste instantie op te willen starten (ik zie het paarse ubuntu scherm in beeld of bij de MINT livecd, het MINT start in 10 sec scherm, vervolgens wordt het scherm zwart met een heleboel tekswaarvan de laaste regel iets van panic staat vervolgens doet hij niets meer en kan ik de pc alleen weer aan de praat krijgen door de uit knop vast te houden waardoor het  apparaat weer opnieuw opstart in vista.
nu heb ik al heel wat keren de intalatiecd gebruikt  en dit verliep tot nog toe probleemloos maar hier weet ik niet of het komt omdat  de laptop misschien niet geschikt is . ik heb de  machine weer terug gegeven met de mededeling dat ik het aan jullie zou vragen  en als de relaesepary in Apeldoorn nog door gaat wil ik graag  langs komen  ( dit was ik al van plan, ik woon vlak bij ,als het me al niet eerder gelukt is om hem te installeren )
of is het allemaal veel simpeler op te lossen . het gaat om een PACKERD BELL MB 65
met een intel core 2 duo t 5250
en een nivida grafische kaart .
kan iemand me hier iets over vertellen  of is het beter dat ik 10 mei hem even mee neem.
Voor de duidelijkheid ik heb de laptop op dit moment niet in huis ( niet handig maar mischien  hebben jullie toch info voor me dat waneer ik hem hier heb er mee verder kan.

Re: is deze laptop wel geschikt?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/26, 08:36:34 »
heb je de dvd's in een lage stand gebrand?
met een snelheid van 2,5 of 1?
en soms is het ook weleens van de aanhouder wint ;)
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: is deze laptop wel geschikt?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/26, 10:08:04 »
Welke versies van Ubuntu en Mint heb je geprobeerd?

Offline wilfried

  • Lid
Re: is deze laptop wel geschikt?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/26, 10:47:05 »
hallo Pjotr,
ik heb Ubuntu 1204 LTS en mint maja (lts) kde, cimanon en mate, , ik heb alleen nog niet de xubuntu en de mint xfce geprobeerd.
het zijn allemaal cdś  welke ik al wel gebruikt heb om andere pc mee te voorzien(en mensen echt blij mee gemaakt heb) van  deze stuk voor stuk prachtige distro's
ik kijk nu al uit naar de volgende release  van de 14.04.
Ik wil even zeggen dat ik veel op dit forum lees  en tegenwoordig nogal wat gemor zie van mensen die menen niet technisch te zijn .
ik werk nu inmiddels vanaf karmic koalamet Ubuntu (bent niet technisch maar vind het wel prachtig.), en verbaas me dat er eigenlijk maar zo veel mensen dit fantastische besturings systeem links laten liggen  of op zijn minst niet eens enkele van de fantastische programma's die zelfs voor windows geschikt zijn dan maar daarop proberen(wel even volhouden) .
neem nu LIBRE OFFICE als iedereen in nederland (of op zijn minst de scholen) naast het belachelijk dure word pakket  het gratis Libre Office  zou instaleren en natuurlijk gebruiken. dan zou binnen de kortse keren odt de standaard zijn en is iedereen vrij om te kiezen, of betalen voor een fraai maar duur pakket  of opensource. (ik weet het wel wat ik zou kiezen  mede gedreven door een minimum budget.en drie schoolgaande kinderen  ze werken tot op heden het liefst met L.O.
Dankzij dit Forum  is er een geweldige ingang om problemen de baas te worden Mochten die zich voor doen Jullie zijn altijd bereidt om te helpen . BEDANKT (zo dat moest even gezegd  schrap dit gedeelte maar nadat je het gelezen heb hoor  ; of laat het staan  ter herinnering dat jullie echt goed bezig zijn.)

« Laatst bewerkt op: 2014/02/26, 10:49:27 door wilfried »

Re: is deze laptop wel geschikt?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/26, 11:41:29 »
Offtopic: ODT opent perfect in MS Office 2013. Ik ervaar zelfs betere comptabiliteit dan met LibreOffice. Maar goed, duur is het zeker, dat is waar. Om die reden is LO een oké alternatief voor een hoop mensen.

Hoe dan ook: probeer inderdaad Xubuntu eens, wellicht dat die beter boot. Welke videokaart zit er precies in? (nVidia is duidelijk maar welk model?)

Offline wilfried

  • Lid
Re: is deze laptop wel geschikt?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/26, 13:08:24 »
ik kom alleen op gegevens van internet tegen  dat hij een  nivida geoforce go 8400  aan boord zou hebben
op de laptop zelf kan ik niet kijken daar hij bij de eigenaar is(de specs. lijken identiek)  tzt komt hij deze kant weer op (Maar ze wilde hem nog niet voor langere tijd kwijt)
Ik weet dat het onhandig is , maar ik heb hier al wel een paar tips waar ik voor  de Release uit kan proberen.