Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Notebook start niet op zonder stekker  (gelezen 731 keer)

Notebook start niet op zonder stekker
« Gepost op: 2008/12/11, 13:38:48 »
Mijn Asus F5 notebook met Ubuntu 8.04 start alleen op als de stekker erin zin. Op de accu blijft de opstart procedure hangen: ik zie het opstartbalkje onder "Ubuntu" een keer heen en heer gaan en blijft dan hangen. Aan het daadwerkelijk opstarten komt het notebookje niet toe.

Re: Notebook start niet op zonder stekker
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/12, 16:36:53 »
Om wat preciezer te zijn: het gaat om een Asus F5R met een Intel(R) Celeron(R) M CPU 520 @ 1.60GHz, met 1,5 GB intern geheugen. Dat lijkt me zat voor Ubuntu 8.04. Toch hinderlijk dat een draagbare computer niet mobiel werkt :-((
Onder Vista, wat eerst op het notebook was geïnstalleerd, was het draadloos opstarten geen probleem (dat was overigens het enige wat geen problemen gaf in Vista).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Notebook start niet op zonder stekker
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/12, 17:10:19 »
Druk tijdens het opstarten op de escape toets, zodat je het grub menu ziet. (Vlak nadat het BIOS schermpje ziet).
Druk daarna op de e, ga naar de regel die met "kernel" begint en druk weer op de e.
Haal nu aan het einde van de regel de woorden quiet en splash weg.
Druk op enter en daarna op de b.

Nu zie je als het goed is verschillende (fout)meldingen tijdens het opstarten. Als daar foutmeldingen tussen staan, kan je die dan hier neerzetten?

Re: Notebook start niet op zonder stekker
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/12, 17:24:25 »
Kan ik erna weer normaal opstarten of moet ik dan eerst quiet splash weer terug zetten?

Offline Rulus

  • Lid
Re: Notebook start niet op zonder stekker
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/12, 18:13:54 »
Die aanpassing is tijdelijk, de volgende keer start hij weer op zoals normaal.