Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Online video niet gebufferd?  (gelezen 715 keer)

Offline JvH

  • Lid
[OPGELOST] Online video niet gebufferd?
« Gepost op: 2008/11/21, 19:21:26 »
Hallo,

Ik draai nu Ubuntu 8.10. De meeste dingen lopen goed, alleen het bekijken van online video gaat nog niet al te best.
Het probleem is dat mijn internetverbinding niet overdreven snel is, wat tot gevolg heeft dat videofragmenten (vooral van hogere kwaliteit) voortdurend stilvallen.
In Windows wordt over het algemeen in de tijdsbalk van de mediaspeler weergegeven welk deel van de video al gedownload is. Door lang genoeg te wachten kan ik dan de video zonder onderbrekingen bekijken.
In Ubuntu heb ik deze optie nog niet kunnen vinden (al dan niet met de MediaPlayerConnectivity-plugin ingeschakeld). Het verhogen van de instelling 'stream output muxer caching' in VLC lijkt geen effect te hebben. Weet iemand of dit op te lossen is, en waar de betreffende instelling te vinden is?

Een voorbeeld zijn de teaser en trailer (in HD-kwaliteit) van de nieuwste Star Trek-film, die hier te vinden zijn: http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/

EDIT: Heb Firefox eens via de terminal gestart, en de daadwerkelijke locatie van het filmbestand uit de uitvoer gevist die daar te vinden was. M.b.v. wget de trailer gedownload, en dan loopt ie prima. Dus het is niet zo dat m'n PC de HD-video niet aankan, het is puur mijn verbindingssnelheid die niet toereikend is...
Maar goed bovenstaande oplossing is wel erg omslachtig, en het lijkt me sterk dat het in Ubuntu niet mogelijk is om de video wat langer te laten bufferen zodat hij zonder onderbrekingen afgespeeld kan worden.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 09:01:26 door JvH »

Offline JvH

  • Lid
Re: Online video niet gebufferd?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 20:57:35 »
OK kennelijk kun je mbv de MediaPlayerConnectivity-plugin embedded videobestanden downloaden naar je harde schijf. Niet wat ik in gedachten had, maar desalniettemin een oplossing waar ik heel goed mee kan leven.
Wat mij betreft kan dit draadje dus op slot.