Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird en andere gegevens overzetten van 6.10 naar Feisty  (gelezen 854 keer)

Offline joop13

  • Lid
Ik heb gisteren Feisty geinstalleerd als tweede ubuntu op mijn d-schijf. Prima gelukt, ziet er mooi uit.

Maar nu het punt:
Ik heb Thunderbird geinstalleerd. Maar nu ben ik al mijn emails kwijt. En overbrengen via gksudo nautilus van de gegevens uit 6.10 naar Feisty levert een vervelend iets op. Ik kan wel, met enige moeite de verschillende boxen die ik gebruik goed zien, maar de gegevens zijn er niet. Of anders gezegd: als ik de onderbox aanklik (bijvoorbeeld de box met Linux mails) dan blijft hij eindeloos zoeken.

Nu heb ik wat verder gekeken en heb ontdekt dat de copy uit 6.10 zgn application/mbox bestanden zijn terwijl de bestanden in de nieuwe Thunderbird txt-bestanden zijn.

Iemand een oplossing om mijn email weer terug te krijgen?

Tweede vraag:
Kan ik meer gegevens/programma's rechtstreeks copieren naar mijn Feisty bestandsysteeem?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Jelle

  • Lid
Thunderbird en andere gegevens overzetten van 6.10 naar Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/24, 10:27:26 »
In de map .thunderbird staat een map met de naam local folders.
Kopieer deze en plak hem over de map local folders in de map .thunderbird van Feisty.

Wellicht ten overvloede: .thunderbird staat in home/jouwnaam

Offline Dave

  • Lid
Thunderbird en andere gegevens overzetten van 6.10 naar Feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/24, 12:18:30 »
hmm zat eens te kijken en zie een map .thunderbird en een map .mozilla thunderbird met beide zelfde aantal items en opgegeven grootte.
maar heeft ze wel beide nodig blijkbaar.

Thunderbird en andere gegevens overzetten van 6.10 naar Feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/24, 12:21:05 »
Citaat van: joop13
Tweede vraag:
Kan ik meer gegevens/programma's rechtstreeks copieren naar mijn Feisty bestandsysteeem?
Als je applicaties in een vorige install gebruikte en de gegevens van die programma's wilt kopieren,
dan moet je in je home directory even de verborgen bestanden zichtbaar maken (in nautilus: beeld -> tonen verborgen bestanden, uit m'n hoofd).
Vervolgens zie je mappen met een '.' ervoor (bijvoorbeeld .thunderbird voor thunderbird of .mozilla voor firefox)

Als je de map van de applicatie welke je wilt gebruiken in feisty naar je home directory van feisty kopieerd,
dan heb je de instellingen van die applicatie ook in feisty.

Offline joop13

  • Lid
Thunderbird en andere gegevens overzetten van 6.10 naar Feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/24, 17:43:42 »
Citaat van: Jelle
In de map .thunderbird staat een map met de naam local folders.
Kopieer deze en plak hem over de map local folders in de map .thunderbird van Feisty.

Wellicht ten overvloede: .thunderbird staat in home/jouwnaam
Dank je wel Jelle,

Maar dat had ik al gedaan en dan kom ik het probleem tegen dat de bestanden van de oude Th. anders zijn dan van de nieuwe in Feisty. Nl. appl/mbox i.p.v. platte tekstbestanden. Weet je daar een oplossing voor of gebeurd dat bij jou niet.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,