Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jullie meningen over Ultimate edition  (gelezen 20647 keer)

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/05, 21:41:44 »
Ultamatix zelf zal er als dusdanig niet inzitten, maar gegarandeerd zitten de betreffende scriptjes wél in het installatieprogramma van de distro, of in de tools voor softwareinstallatie.

Nee, want na installatie had ik gewoon de standaardversies van Karmic.
En in de ene softwareinstallatietool zitten ook alleen maar de standaardversies van Karmic, de andere ook (de andere is Synaptic).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #26 Gepost op: 2010/01/05, 23:33:42 »
Ik stel een vraag, en de enige antwoorden die ik krijg zijn waarschuwingen.

Iemand die een wanproduct als Ultamatix maakt, is per definitie een prutser (of erger). Als zo'n prutser vervolgens een eigen afgeleide distro maakt, in casu Ultimate Edition, dan heb ik daar totaal geen vertrouwen in. Ik heb dus ook beslist geen zin om me te gaan verdiepen in die meuk....

Als je diepgravende analyses wil van Ultimate Edition, dan... zul je die door *eigen* onderzoek moeten verkrijgen, denk ik. Maar ik denk, dat je je energie en tijd aan betere doelen kunt besteden dan aan die rotzooi. Enfin, wat je met deze goedbedoelde waarschuwingen doet, dat is natuurlijk je eigen keuze.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/05, 23:35:31 door Pjotr »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #27 Gepost op: 2010/01/06, 01:05:25 »
@Pjotr: Ultamatix is geen onderdeel van de Ultimate Edition, de maker van Ultamatix maakt echter wel de Ultimate Edition.
Ultamatix 1.8.9 is onderdeel van de laatste Ultimate Edition.

Er wordt door Ultamatix netjes voor de installatie van W32/W64codes gewaarschuwd maar dat wordt in Europa vaak niet als probleem gezien...

Verder een rommeltje en een afrader maar dat is een persoonlijke 1e mening.

De waarschuwing is toch duidelijk genoeg? Het Ubuntu-NL forum geeft hiervoor geen ondersteuning.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #28 Gepost op: 2010/01/06, 20:11:50 »
Ik snap ook wel dat de waarschuwingen goed bedoeld zijn, maar ik probeer gewoon te ontdekken of Ultamatix nog wel in de Ultimate Edition zit.

@testcees: Geen ondersteuning voor een Ubuntu-systeem beïnvloed door Ultamatix, maar de waarschuwing zegt niks over een afgeleide distro.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #29 Gepost op: 2010/01/06, 21:10:24 »
Ok, het is waar. Ultamatix zit nog steeds in 2.5

MAAAAAR

Het zit verborgen. Nergens in de menu's wordt Ultamatix vermeld, en locate ultamatix levert ook niks op. Je MOET het handmatig starten via Alt+F2 en dan het commando ultamatix geven.
Voor het installeren van software wordt, buiten Ultamatix, gewoon Synaptic en Add/Remove Software gebruikt (de voorganger van het Ubuntu Softwarecentrum).

Zo erg is het dus niet voor gebruikers van de Ultimate Edition. Het is wel erg voor het gebruik van Ultamatix op de gewone Ubuntu/Kubuntu.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #30 Gepost op: 2010/01/06, 21:29:59 »
MAAAAAR

Het zit verborgen.

MAAAAAR

Het zit onder Toepassingen -> Systeemgereedschap  :|


Klik links bovenin op Documentatie

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #31 Gepost op: 2010/01/06, 22:10:08 »
Daar heb ik het niet kunnen vinden :o Ik heb zelfs nog eens in UE 2.5 geboot en het staat er echt niet tussen bij Systeemgereedschap :o

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #32 Gepost op: 2010/01/06, 22:30:39 »
Wat heb ik dan toch weer een "mazzel". :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline boyboy

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #33 Gepost op: 2010/12/09, 13:22:54 »
Je kan die Ultamatix toch gewoon via synaptic eruit slopen? Ik snap jullie gewoon niet hoor!
Het is een perfecte distro die Ultimate 2.8.

DarkEra

  • Gast
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #34 Gepost op: 2010/12/09, 14:48:42 »
Kan je net zo goed Ubuntu zelf en alle programma's, codecs etc. die in Ultimate zitten installeren. Zo krijgt men ook een "perfecte" ditsro.
On a sidenote.... Er bestaat geen perfecte distributie nog een perfect OS. Het is en blijft ook een persoonlijke smaak.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #35 Gepost op: 2010/12/09, 15:06:16 »
Precies. Niks in het leven is perfect.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #36 Gepost op: 2010/12/09, 16:10:00 »
Ultimate edition is gevaarlijke rotzooi. Van de maker van Ultamatix:
http://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Hoogste-risico-alarmfase-rood-:-Ult

Overbodig ook nog: want met enkele simpele handelingen kun je de multimedia-ondersteuning van Ubuntu volledig maken. Klikkerdeklik....

En als je zelfs in die simpele handelingen geen zin hebt, dan kun je beter Linux Mint installeren. Ook uit-de-doos complete multimedia-ondersteuning, maar tenminste wel verantwoord gebouwd.

Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #37 Gepost op: 2010/12/09, 18:14:15 »
Kanonne, dit draadje heb ik januari gestart, hoezo bumpen??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #38 Gepost op: 2010/12/09, 18:30:16 »
Kanonne, dit draadje heb ik januari gestart, hoezo bumpen??

Ja, dat vond ik ook nogal apart. Enfin, toch voor alle zekerheid maar weer een waarschuwend bericht gepost, want voor je het weet, worden er weer mensen het slachtoffer van Ultimate...

DarkEra

  • Gast
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #39 Gepost op: 2010/12/10, 12:54:35 »
Kanonne, dit draadje heb ik januari gestart, hoezo bumpen??

Omdat, of mensen van achter de schermen dus topic bekijken zoals deze (misschien zelf zo'n gebruiker zijn) en dus een account maken om even te kunnen reageren.... Of je hebt van die leuke gasten die ondanks een ban terug komen en weer verder willen trollen.  :)


Offline boyboy

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #40 Gepost op: 2010/12/11, 09:53:01 »
mijn nederige excuus voor mijn eigenwijzigheid maar nogmaals wil ik benadrukken dat er met ultimate 2.8 niets mis is
het werkt tot nú toe prima, maar tja wat niet is kan komen natuurlijk, ik doe ook geen rare dingen en gebruik ook niet alle programma's
gaat het ook niet altijd om maar ik vindt de interface zó mooi, heeft iemand een vergelijkbare distro (liefs ububtu gebaseerd) ik verneem het graag
alvast bedankt!

groeten

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #41 Gepost op: 2010/12/11, 11:10:50 »
heeft iemand een vergelijkbare distro (liefs ububtu gebaseerd) ik verneem het graag

Ubuntu zelf, Linux Mint, openSUSE, Fedora ...... Degelijk en betrouwbaar spul. En als het standaarduiterlijk je niet bevalt, dan is het heel simpel om dat te veranderen in alles wat je maar wil. Ultimate is rotzooi met een glitterlaagje eromheen....

Offline boyboy

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #42 Gepost op: 2010/12/11, 11:44:01 »
dankjewel voor de tips, nog één vraagje: hoe krijg ik dan dat mooie glitterlaagje eromheen?
want o.s die 3d kubus hoef ik in ultimate niet meer met allerlei fratsen in te stellen, ctrl+alt linkermuis en klaar is kees mooi spul toch

maar dát glitterlaagje dat zou ik wel eens willen weten

een goed weekend! =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #43 Gepost op: 2010/12/11, 12:14:16 »
dankjewel voor de tips, nog één vraagje: hoe krijg ik dan dat mooie glitterlaagje eromheen?
want o.s die 3d kubus hoef ik in ultimate niet meer met allerlei fratsen in te stellen, ctrl+alt linkermuis en klaar is kees mooi spul toch

maar dát glitterlaagje dat zou ik wel eens willen weten

een goed weekend! =D

De kubus en aanverwanten:
http://sites.google.com/site/computertip/compiz

Moet lukken zo.  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 12:17:59 door Pjotr »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #44 Gepost op: 2010/12/11, 13:14:23 »
Beste boyboy,

kijk eens in ons subforum 'Etalage', daar vind je van alles om je pc geweldig te pimpen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline boyboy

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #45 Gepost op: 2010/12/11, 20:58:36 »
waar kan ik dat subbericht vinden? als je een hyperlinkje voor me hebt dan graag dan gooi ik er weer gewoon ubuntu 10.10 op óf mint is die laatste ook te pimpen?

groetjes =D


Offline boyboy

  • Lid
Re: Jullie meningen over Ultimate edition
« Reactie #47 Gepost op: 2010/12/11, 21:06:17 »
geweldig bedankt hoor en wat snel hi
linux is wel ff wat anders dan WD het enige goeie dat WD heeft voorgebracht is dat ome bill zijn geld goed besteed
dat mag ik wel nét als linux die doet het ook goed onder de "armen"
wel bizar eigenlijk: de uitvinder van WD en de linuxcommunity: allebei streven ze hetzelfde na
alleen dan wel via een andere "kernel" chapeau alletwee

dankje wel en tot de vlgnd. keer =D