Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wlan kaart, maar welke???  (gelezen 1222 keer)

reinhout

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Gepost op: 2007/02/25, 19:36:59 »
Hi, heb nu xubuntu draaiende gekregen maar ik wil proberen naar ubuntu te gaan,
via sudo apt-get install ubuntu-desktop, maar ik heb geen internet. De examens naderen en ik zou nog graag weten welke wlan-kaart werkt onder Linux. Hoorde dat de volgende ubuntu update voor meer wlan support zal zorgen maar tot dan wil ik toch wel graag op internet zonder mn pc van kamer te moeten verhuizen.
Iemand die nu een kaart heeft en die het out-of-the-box gebruikt?
zou het graag binnen de week weten
dank

ps: zie nu nog maar dat er een sectie is voor draadloos, sry :-(

reinhout

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 19:40:12 »
sry, vind nu maar de antwoorden via de zoekfunctie, deze topic mag gewist worden
nogmaals, sry

reinhout

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 19:47:05 »
zit toch nog met een vraagje: Je kan toch elke kaart doen werken op gelijk welke router he, of niet
zit hier nu met een philips router voor 4 pc's (1 in gebruik)

baszsiejj

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 20:15:28 »
www.google.nl

er zijn een heleboel wlan kaartjes die met ubuntu en xubuntu werken. maar heb je geen lan aansluiting??, alsje een desktop pc gebruikt kun je beter met een draadje werken,

hier kun je beter een nieuwe topic aanmaken: internet, netwerk en draadloos

post dan hier even de link naar die nieuwe topic =)

grtz,
bas

baszsiejj

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/25, 20:19:27 »
Citaat van: reinhout
zit toch nog met een vraagje: Je kan toch elke kaart doen werken op gelijk welke router he, of niet
zit hier nu met een philips router voor 4 pc's (1 in gebruik)
je kan in princiepe elke wlan kaart gebruiken met iedere willekeurige router.
je moet wel even kijken welk type adapter je nodig hebt voor je router (zie handleiding router) je hebt bijvoorbeeld 802.11g en 802.11b, zo zijn er nog wel wat meer soorten, het zijn er volgens mij 4 of 5.

als je met de handleiding naar de winkel gaat en zegt welk type adapter je nodig hebt, zit alles goed.

je moet hem dan alleen nog instellen in ubuntu en klaar is kees.
prober wel zeker te zijn of het chipset in die adapter compatibel is met ubuntu en xubuntu.

grtz,
bas

baszsiejj

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/25, 20:22:38 »
Citaat van: reinhout
Hi, heb nu xubuntu draaiende gekregen maar ik wil proberen naar ubuntu te gaan,
via sudo apt-get install ubuntu-desktop, maar ik heb geen internet. De examens naderen en ik zou nog graag weten welke wlan-kaart werkt onder Linux. Hoorde dat de volgende ubuntu update voor meer wlan support zal zorgen maar tot dan wil ik toch wel graag op internet zonder mn pc van kamer te moeten verhuizen.
Iemand die nu een kaart heeft en die het out-of-the-box gebruikt?
zou het graag binnen de week weten
dank

ps: zie nu nog maar dat er een sectie is voor draadloos, sry :-(
als je ubuntu wilt installeren, kun je beter aan bv je buren vragen of je dit daar even mag downloaden (via de ubuntu website) en op een cdtje branden, dan heb je namelijk niet het probleem dat je bv een wlan kaartje hebt die wel comp is met ubuntu, maar niet compatibel met xubuntu =)

bas

reinhout

  • Gast
wlan kaart, maar welke???
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/25, 20:35:17 »
Dat is geen probleem, die xubuntu pc is een oude, ik schrijf nu vanaf de gewone pc. Bestaan er eigenlijk draadjes van ongeveer 10meter lang? kan met een draadje maar het probleem is dat ik de pc niet uit zn hoekje mag verplaatsen, en de router staat in de andere hoek van de kamer.

ja, en ik zal geen nieuwe topic beginnen, wil maar dit weten. Ik verstuurde net een mail naar diegene die de pc bij ons thuis in bedwang houd en hij zal wel een goede kaart voor me vinden (of een kabel)