Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb adapter wireless  (gelezen 914 keer)

Offline johande

  • Lid
usb adapter wireless
« Gepost op: 2011/02/10, 14:54:52 »
Werkt zo'n usb wireless stick direkt wanneer je hem inplugt, of moet je daarvoor iets extra uit synaptic installeren?

Offline edwinv

  • Lid
Re: usb adapter wireless
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/10, 16:21:12 »
de meeste wireless usb sticks werken out of the box - bij sommige moet je nog wel een driver downloaden - het is misschien beter indien je het merk en type kan opnoemen dat je wenst te gebruiken - kunnen we dadelijk zeggen of ie wel of niet werkt -

ps ik denk dat dit draadje met onder internet en draadloos hoort
« Laatst bewerkt op: 2011/02/10, 16:26:57 door edwinv »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: usb adapter wireless
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 07:51:18 »
Heb je een CD bij je sticky gekregen? Probeer dan eens NDISWRAPPER (gewoon installeren in synaptic). Dan Beheer -- draadloze windows driver (zoiets) installeren. Werkt niet altijd maar wel eens. In dit programma kun je een .ini file die op je CD staat installeren. Als het goed is werkt je sticky nu!

Re: usb adapter wireless
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 14:25:53 »
Misschien kun je een merk en type vermelden?
Dan kunnen we gerichter zoeken naar een mogelijke oplossing.  ^-^

Re: usb adapter wireless
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 15:32:59 »
Heb je een CD bij je sticky gekregen? Probeer dan eens NDISWRAPPER (gewoon installeren in synaptic). Dan Beheer -- draadloze windows driver (zoiets) installeren. Werkt niet altijd maar wel eens. In dit programma kun je een .ini file die op je CD staat installeren. Als het goed is werkt je sticky nu!

Ik zou het een beter advies vinden als er eerst gekeken wordt of de draadloze stick zonder "Windows-oplossing" (dus zonder Windows drivers) geïnstalleerd kan worden. Op de site van Pjotr kun je nog wel het één en ander vinden: http://sites.google.com/site/computertip/

Ndiswrapper zou ik alleen gebruiken als de wireless USB-stick écht niet werkt onder Ubuntu.

Succes ermee in ieder geval!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?