Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk  (gelezen 919 keer)

Offline andreazzz

  • Lid
Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk
« Gepost op: 2012/06/02, 18:04:44 »
Hallo,
Ik heb sinds een aantal dagen linux mint 9 op mijn gloednieuwe pc lopen (eigenlijk alleen omdat mijn case nog niet af is en ik 'm wel wil gebruiken, maar dat terzijde). Ik vind het heel plezierig en denk er ook over na om dit en W7 te gaan installeren op mijn nog te kopen hdd. Maar: ik was net even snel via Wine een projectje aan het maken in Sketchup (Google 3d tekenprogramma), ik klikte tijdens dat ik het aan had staan met de rechtermuisknop in the GNOME panel en klikte iets aan. Daarna zag ik geen open applicaties meer staan en ik klikte Sketchup met het minnetje weg en kon toen op geen enkele manier meer verder. Ik heb GNOME panel al opnieuw geïnstalleerd, herstart.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik vind dit toch wel redelijk vervelend en op het internet kan ik niets soortgelijks vinden.

Alvast heel erg bedankt!

Andreas
Grtz,

AndreaZzZ

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/02, 18:20:04 »
Waarom de oude Mint 9? Je kunt beter de spiksplinternieuwe Mint 13 pakken. Dat is ook een LTS-versie, want gebaseerd op Ubuntu 12.04.  :)

Offline andreazzz

  • Lid
Re: Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/02, 18:24:22 »
Nou, ik had met (een oude versie van) UNETbootin een opstart-stickje gemaakt, en daar heb ik van geboot. Ik had al zo'n idee dat het niet de nieuwste was, maar het is toch maar voor een maandje of 2. Dus ik dacht, komt dan wel weer. Maar eerlijk gezegd dacht ik dat UNETbootin zichzelf "updatet"?
Grtz,

AndreaZzZ

Re: Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/02, 20:48:12 »
Download de iso handmatig en zet deze met Unetbootin op de stick  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Linux mint 9: programma's komen niet in GNOME panel/taakbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/03, 13:44:36 »
Unetbootin updatet zichzelf helemaal niet. Je moet de nieuwste versie van de site halen en op die executable dubbelklikken, dan pas heb je de geüpdatet versie.