Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden op Internet zetten  (gelezen 2596 keer)

Offline vragen

  • Lid
Bestanden op Internet zetten
« Gepost op: 2011/04/17, 13:29:32 »
Hallo,

Ik wil graag wat bestanden op het internet zetten zodat die ook via google zijn te vinden. Bijvoorbeeld Verlegging Peiljaar dit formulier kun je niet downloaden vanaf de site van ibgroep.nl (nu DUO). Of andere formulieren die een organisatie afschermt.

Heeft iemand een website o.i.d. waar ik deze bestanden op kwijt kan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/17, 14:17:31 »
Kun je zelf gratis maken via Google Sites. Enige vereiste is een gratis Gmail-adres.

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/17, 14:22:46 »
Of maak gewoon een kleine blog.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline Tom

  • Lid
Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/17, 14:27:44 »
Google Sites en u heeft ook de keuze voor een blog < simpel en eenvoudig en gratis.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/17, 14:29:00 »
Het heet een FTP server, maar echt afschermen zou ik via .htaccess en .htpasswd gaan doen.

Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/17, 21:46:22 »
Ik wil graag wat bestanden op het internet zetten zodat die ook via google zijn te vinden. Bijvoorbeeld Verlegging Peiljaar dit formulier kun je niet downloaden vanaf de site van ibgroep.nl (nu DUO).
Jawel. Eerste zoekresultaat in Google.

Citaat
Of andere formulieren die een organisatie afschermt.
Lijkt me geen goed idee. Als ze ze afschermen, is daar meestal een goede reden voor, bijvoorbeeld omdat ze niet universeel bruikbaar zijn. Zo'n formulier dan toch gebruiken is alleen maar lastig voor degene die het invult, want die kan dat dan waarschijnlijk later nog een keer doen als hij het juiste formulier toegezonden heeft gekregen.

In de praktijk vind je met een beetje zoeken alle algemeen bruikbare formulieren van alle instanties op het net.

Offline vragen

  • Lid
Re: Bestanden op Internet zetten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/19, 21:29:06 »
Is niet altijd zo hoor.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 20:34:37 door vragen »