Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Energiezuinige configuratie  (gelezen 12921 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/17, 22:49:49 »
Leuk en goedkoop, dat MSI H61M-P23-bord, maar het heeft geen HDMI-uitgang, wat een ernstig tekort is in mijn ogen. Tenslotte mag het ding over 5 jaar niet té verouderd zijn.
De Asus P8H61-M is ook beter uitgerust wat PCI-slots betreft, en ik wil een slag om de arm houden.
Vanzelfsprekend zou ik voor de 2100 gaan vanwege het lagere verbruik.
Of ik onder m'n budget van 500 € zal kunnen blijven valt nog af te wachten, ik ga volgende week stilaan m'n lijstje met wensen samenstellen.  Van voedingen, geheugens, koelers weet ik nog steeds zo goed als niets, behalve wat ik hier op het forum gevonden heb. En ik heb nog maar in 2 winkels gezocht. Ook wat dat betreft zijn voorstellen altijd welkom.





Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/18, 12:13:44 »
Nogmaals die Zotac mini ITX bordjes lopen zeer goed met Linux cq Ubuntu, ik heb er tot op heden geen problemen mee gehad.
Omdat alles dus de volledige chipset Nvidia is het ook niet zo verwonderlijk.
Ik heb tot op heden alleen met de 1.6G Atom gewerkt en die doet zijn werk goed, mede omdat de drivers in Linux ook goed voldoen.
2e voordeel is dat het encoden van films en andere zaken door een aparte chip word gedaan op het moederbord waardoor je geen encoding software nodig hebt, dit geld ook voor Blu-ray, echter om werkelijk blu-ray af te spelen moet je wel weer wat trucjes uithalen in Linux.

Verder heb ik nog geen probs gehad.

Als je een Zotac mini ITX bordje gaat gebruiken in samenwerking met een klein kastje zoals de Noah moet je wel een riser kaartje kopen voor je tv kaart, anders gaat het niet passen in dat kastje.
 
« Laatst bewerkt op: 2011/04/18, 12:15:29 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D


Offline Jakke5

  • Lid
Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/18, 21:01:46 »
Prima configuratie voor een prima prijs, lord4163. Ei zo na had ik op de BESTEL-knop gedrukt.
Bij de kast heb ik nog een paar vragen die ik in de specs niet beantwoord zie.
- waar zijn de aansluitingen die voorhanden zijn op het moederbord?
- hoe zit het met de ventilator? Is die temp-gestuurd?
Ook bij de processor: gaat het om een Core i-3 van de 2de generatie?
Ook bij het geheugen: kan dat lager geklokt worden dan 1333 Mhz, zodat het weer wat minder verbruikt. 4 Gig is wel veel van het goede maar daar ga ik niet op beknibbelen.
Dan heb ik nog een wens: een DVB-T-ontvanger met afstandsbediening zoals bv. de Terratec Cinergy T Stick RC. In de specs zie ik wel MS-software maar geen Linux. Jammer. Bestaat er een Linux-ondersteund alternatief?
Nogmaals veel dank voor de hulp!
@Gandyman. Wat bedoel je met een riserkaartje? Is een tv-kaart nodig om internet-tv te kijken? Ik denk het niet maar weet het niet zeker.

Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/19, 09:20:20 »
Nee een tv-kaartje heb je alleen nodig voor een normale tv aansluiting.
Internet tv kan je altijd bekijken.

De riser kaart heb je alleen nodig in kleine kastjes omdat die geen verticaal slot aan de achterkant hebben.

Dit is een voorbeeld van een riser kaartje.


En zo heb je nog vele variaties daarin,  Kijk hier maar eens.
BTW Picco computers is ook een leuke toko om allerhande bordjes te bekijken of te kopen, echter hij is een stuk duurder dan Zercom......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/19, 21:59:52 »
Je kan de tv toch aansluiten op de HDMI poort?  ??? De 2100T kan dit wel aan. Als je nog een seperate kaart wilt hebben, wat natuurlijk wel boven het watt doel gaat is dit nog een leuke kaart http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3392
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Energiezuinige configuratie
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/20, 00:37:00 »
Je kan de tv toch aansluiten op de HDMI poort?  ??? De 2100T kan dit wel aan. Als je nog een seperate kaart wilt hebben, wat natuurlijk wel boven het watt doel gaat is dit nog een leuke kaart http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3392

Uiteraard kan je die op de HDMI aansluiten, je zal echter wel een tv-kaart nodig hebben om het te ontvangen.
De keuze hierin is zeer uitgebreid DVBT of DVBC of wat dan ook.
Vermits dit gewenst is uiteraard  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D