Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost of: duidelijk] Juiste applicatie starten vanaf link  (gelezen 657 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
'Preferred applications' doet het niet. Ik kan veranderen wat ik wil, maar dat geeft geen resultaat.
Zo heb ik hier Kmail, dat mijn Thunderbird start als ik een link in Kmail post aantik.
Ik wil dan Firefox zien (bij voorbeeld). Ik kan dit nu nergens veranderen. Is daar een simpele andere methode voor
dan 'preferred applications' in het Startmenu?
« Laatst bewerkt op: 2009/09/17, 15:21:53 door rijnsma »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Juiste applicatie starten vanaf link
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/17, 14:46:22 »
Werkt het ook niet als je "custom" kiest en een commandolijn ingeeft?

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Juiste applicatie starten vanaf link
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/17, 15:01:42 »
Ja. Ik heb al heel wat zitten rommelen met dat preference ding. Maar het heeft geen effekt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Juiste applicatie starten vanaf link
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/17, 15:07:42 »
oops - kmail is een KDE programma, terwijl "preferred applications' in het Startmenu erop wijst dat je Ubuntu, dus de gnome desktop, gebruikt.

kmail luistert natuurlijk niet naar gnome voorkeuren. Je moet dat ter hoogte van de KDE desktop veranderen. Je zou het specifieke KDE configtooltje moeten vinden in Synaptic en installeren. Het alternatief is de ganse KDE desktop installeren, en bij het inloggen eens voor KDE kiezen om de instellingen te maken.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Juiste applicatie starten vanaf link
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/17, 15:19:57 »
Ah, dan is het mij tenminste duidelijk. Geen echt probleem verder. Zeer bedankt. ;) ;)