Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vervanger van Fire fox..welke?  (gelezen 5723 keer)

Offline Elles

  • Lid
vervanger van Fire fox..welke?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/01, 14:20:54 »
Citaat van: Gijsbert
Ik probeer het in Jip en Janneke taal:
Ga naar de map waar je het bestand hebt gedownload.
Rechts klik op het bestand, klik op hier uitpakken. Nu heb je een map zoiets als Flock3.4.7 bijv.
Nu open je een terminal. Navigeer naar die map met het commando cd, je krijgt zoiets cd /home/Gohelena/Flock3.4.7, let goed op hoofdletterers en puntjes als je deze vergeet of ingeeft op een verkeerde plaats krijg je een foutmelding.
Eenmaal in de map geef je het commando sudo ./configure ,
ik zet er zelf altijd sudo voor omdat je dan root rechten hebt of het nodig is weet ik niet. Je moet wel een wachtwoord invullen na je een ENTER hebt gegeven, dit zie je niet in de vorm van sterretjes of balletjes, je ziet gewoon niets, ENTER indrukken.
Nu schieten allerlei regels voorbij. Hierna het commando sudo make install dan het commando make clean dit verwijdert de temp bestandjes. Natuurlijk kan het zijn dat je bij ./configure een foutmelding krijgt, een pakketje wat ontbreekt bijv. Dit kan je opzoeken in Synaptic, installeren en dan het hele verhaal opnieuw uitvoeren.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit:  je was me voor Duckie en dat is de makkelijkste manier.
inderdaad duckie was je voor...(bedankt voor de debje!)
maar met deze helder uitleg heb ik ook wat aan!!
ik zal ongetwijfeld..een tar.GZ bestandje moeten installeren...
dus...heeel erg bedankt!!!
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

macmaximus

  • Gast
vervanger van Fire fox..welke?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/15, 23:41:42 »
Is dit oplossing: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/22111 , het verwijderen van Gnash en installeren van: flashplugin-nonfreeModerator edit:
De link werkte niet, deze ff aangepast