Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scanner over tcp ip??  (gelezen 1329 keer)

lexie

  • Gast
scanner over tcp ip??
« Gepost op: 2007/05/23, 22:08:50 »
Hallo allemaal,

Ik heb een multiprinter op de kop getikt, namelijk een nashuatec D427 en die kan printen kopieeren en ook scannen.

De scanner staat ingesteld op 10.0.0.252
ik heb de driver bij nashuatec opgehaald en geinstalleerd, maar als ik wil scannen doet ie niks hij zegt alleen scanner staat niet aan.

Wat doe ik fout, en nog belangrijker, wat kan ik eraan doen??

opmerking, op de plek waar ie nu staat werkt ie wel op de laptop die er op dit moment staat maar op mijn laptop op hetzelfde netwerk doet ie niks.

printen wel, en die staat op 10.0.0.251

Alvast bedankt!!

Offline xpired

  • Lid
scanner over tcp ip??
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/25, 23:01:30 »
Dus.....
Dat ding zit alleen op een UTP kabeltje aangesloten?

Je legt een papiertje onder de scanner.... drukt op scannen en dan verwacht je dat hij wat gaat doen?

Moet je op het apparaat niet toevallig instellen waarheen hij gaat scannen?
En kopieren ? werkt dat toevallig ook niet?

En heb je nog wat dingen uitgeprobeerd ?

lexie

  • Gast
scanner over tcp ip??
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/26, 01:17:13 »
Het is een multimachine dus kopieren kan, printen via de utp kabel ( werkt perfect) scannen onder de klep of via de hanidinvoer (meerdere paginas ) via de utp.
De scanner staat ingesteld op 10.0.0.252 en werkt op de ene laptop als ik daar het microsoft sanning images programma voor gebruik.
en met hetzelfde programma op de andere laptop weigert hij dienst.
kan ook geen scanner toevoegen zoals dat bij de printer kan. alleen een twain driver instaleren.
geprobeerd om  via een andere router te proberen, de kabel gebruiken die in de andere laptop zit, de dll bestanden van de ene naar de andere cpomputer gekopieert, zijn gelijke windowsversies ( xp sp2)
Schop gegeven...en  verder weet ikhet niet

de printer heeft 10.0.0.251 en functioneert naar behoren, ik denk dat ik ergens wat moet vertellen dat hij op de utp moet zoeken op 10.0.0.252, Maar waar doe ik dat?????

Alex