Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het verwijderen van automatix  (gelezen 853 keer)

MarioSmit

  • Gast
Het verwijderen van automatix
« Gepost op: 2007/10/25, 12:10:58 »
Allen,

Eergisteren heb ik ubuntu 7.10 geinstalleerd. Toen ik op het net zocht naar een aantal essentiele codecs stuitte ik op het programam Automatix. Dit leek mij wel een oplossing voor het in 1x installeren van de benodigde codecs etc. dus heb ik deze geinstalleerd en laten lopen.

Vanochtend lees ik hier op het forum dat automatix een duidelijk "no-no" is.
Mijn vraag is daarom ook nu, hoe verwijder ik automatix en alles wat deze heeft verandert aan mijn systeem ?
Ik kan via synaptic deze wel uninstalleren maar daarmee zijn geloof ik nog niet alle wijzegingen die automatix heeft aangebracht weg.

Als iemand mij op weg kan helpen,
Alvast bedankt.

Mario

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Het verwijderen van automatix
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/25, 12:25:31 »
Helaas, het enige wat erop zit, is een volledige schone herinstallatie van Ubuntu, dus met formatteren en al.

Offline woteb

  • Lid
Het verwijderen van automatix
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/25, 12:34:45 »
@ Pjotr

Werkt dit niet?

aptitude remove automatix

of

apt-get remove --purge automatix

Dan worden alle instellingen toch ook gewist?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline SWAT

  • Administrator
Het verwijderen van automatix
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/25, 12:37:34 »
kan je alsnog niet alles ongedaan maken wat automatix gedaan heeft EN al zou je het ongedaan maken via automatix zelf, is het niet zeker dat je OS weer 'beter' is. Van een schone herinstallatie heb je het meeste profijt en het minste gezeur.

Het verwijderen van automatix
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/25, 12:37:35 »
Citaat van: MarioSmit
Allen,
Vanochtend lees ik hier op het forum dat automatix een duidelijk "no-no" is.
Mario
Het totaal opnieuw installeren is inderdaad een oplossing.

Anderzijds: de ervaringen van een aantal forumgangers hier is gebaseerd op eerdere versies van automatix. Automatix heeft sinds Gutsy zijn policy gewijzigd en wellicht (ik heb het niet getest) is er niets aan de hand.
Zo te horen heb je er ook helemaal geen last van dus ik zou zeggen: laat het lekker staan.
Zo lang je er geen nadeel van ondervind heb je ook geen herinstallatie van gutsy nodig lijkt me.

Monk.

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Het verwijderen van automatix
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/25, 13:09:50 »
Doe eens een controle en bekijk de file:
/etc/apt/sources.list
Staat daar een regel die niet naar de site van Ubuntu verwijst, dan is een herinstallatie het beste .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

MarioSmit

  • Gast
Het verwijderen van automatix
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 13:22:54 »
Citaat van: Monkwarrior
Citaat van: MarioSmit
Allen,
Vanochtend lees ik hier op het forum dat automatix een duidelijk "no-no" is.
Mario
Anderzijds: de ervaringen van een aantal forumgangers hier is gebaseerd op eerdere versies van automatix. Automatix heeft sinds Gutsy zijn policy gewijzigd en wellicht (ik heb het niet getest) is er niets aan de hand.
Zo te horen heb je er ook helemaal geen last van dus ik zou zeggen: laat het lekker staan.
Zo lang je er geen nadeel van ondervind heb je ook geen herinstallatie van gutsy nodig lijkt me.

Monk.
Ik ondervind inderdaad geen problemen, maar ik verhelp het liever nu, dan over een paar maanden wanneer ik alles ingesteld heb.

Offline Dave

  • Lid
Het verwijderen van automatix
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 17:09:53 »
ach over een half jaar heb je toch weer een nieuwe versie.
gewoon verwijderen wat je kwijt wilt.