Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mailserver  (gelezen 1252 keer)

mailserver
« Gepost op: 2009/12/29, 19:39:32 »
hoi
ik heb een mailserver draaien met postfix
alleen krijg ik de onderstaande foutmelding

outlook kan geen verbinding maken met de server

weet iemand hoe ik dit kan oplossen

matthijs

Offline ruujan

  • Lid
Re: mailserver
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/29, 21:19:28 »
Euh, da's een beetje te weinig info, hoor. Heb je alleen postfix draaien of heb je ook nog iets van dovecot of cyrus erbij?
Ik geloof dat er bij postfix zelf ook wel een pop-server en imap-server zit, maar dat je daarvoor zelf in je xinetd moet gaan roeren om die te activeren. Maar da's heel lang geleden dat ik daar wat mee gedaan heb.

Wat draai je op de mailserver? Ubuntu server of de gewone. Wat gebeurt er als lokaal een mailclient start?

Re: mailserver
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/31, 10:47:46 »
hoi

hij draaid op ubuntu server 9.10
en ik heb ook cyrus geïnstalleerd

als ik via webmin kijk zie ik wel de binnengekomen mails maar via outlook kan ik ze niet binnenhalen

matthijs

Offline ruujan

  • Lid
Re: mailserver
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/31, 12:02:51 »
Hoe kijkt webmin naar die e-mail? Maakt-ie verbinding met de IMAP-server of kijkt-ie gewoon in de maildirectory van de gebruiker. Ik ken Webmin niet.

Cyrus maakt een mappen structuur aan in de /spool waarin alle mailboxen zitten.

Hier vind je hoe je Cyrus moet installeren en testen:

https://help.ubuntu.com/community/Cyrus

Maar als je niet teveel ingewikkelde zaken wilt zou ik dovecot nemen. Die is eigenlijk heel simpel te configureren terwijl je met Cyrus bijvoorbeeld alle users expliciet moet definiëren in Cyrus. Aan de andere kant kun je met Cyrus ook bijvoorbeeld mappen delen met meerdere gebruikers, al moet je dat dan wel weer in Cyradm met hand instellen (of met kmail, die kan dat ook , maar dan map voor map).

Re: mailserver
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/31, 14:39:51 »
cyrus heb ik al geinstalleerd maar ik heb gewoon in webmin packages install gedaan

Offline ruujan

  • Lid
Re: mailserver
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/31, 15:59:44 »
Ja, maar in die documentatie kun je ook lezen hoe je cyrus kunt testen. Daar ging het meer om.