Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aankoppelen apparatuur  (gelezen 1433 keer)

Offline koebel

  • Lid
aankoppelen apparatuur
« Gepost op: 2008/12/30, 08:59:08 »
Hallo, heb problemen met het aankoppelen ( mounten ) van diverse apparaten.1 een externe harde schijf en 2 een externe dvd brander. De ene keer zie ik de HD wel als een plaatje op mijn scherm, de andere keer niet. Hetzelfde met de brander. Als ik dan naar systeem ga moet ik die app. activeren, maar dat geeft een heleboel problemen met het instellen. Soms ben ik meer dan een half uur bezig en werkt alles nog niet. Is het niet
mogelijk, net als bij Windows om een soort plug and play in te stellen ? Kan iemand mij op weg helpen ? Veel dank van Ton

Offline Petervdw

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/30, 12:12:17 »
Aan koebel
Hoe koppel je die apparaten dan aan? Via USB? En regelrecht op de poorten in de computer?
Vr.groet, peter

Offline koebel

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/30, 13:03:39 »
Hallo, koppel die aan via USB . Hebben het in het verleden wel gedaan. Als ik een CF kaart gebruik, dan zie ik hem soms wel en soms niet.Als ik die 
CF kaart er uit haal en erv dan weer in doe dan zie ik hem wel, maar ik zie dan ook die externe harde schijf en die brander. Maar eigenlijk is dit niet de goede werkwijze.
Ik wil dat bij het inschakelen van de apparatuur of bij het opstarten die app. meteen herkend worden. Hoe moet ik dat aanpakken ? Gr. Ton
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 14:11:04 door koebel »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/30, 22:03:11 »
Aan koebel
Ok, maar sluit je die USB apparaten dan regelrecht op de poorten van de computer aan, of via een Hubje?
Vr.groet, peter

Offline koebel

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/30, 22:26:06 »
Hey, ik koppel aan via een hubje. Overigens heb ik de externe hd weer aan de praat. Veel gelezen in het forum. Hoop nu maar dat hij blijft werken en zal bij het afsluiten beter opletten en de hd veilig verwijderen. In ieder geval bedankt.Ton Heb je overigens enig idee hoe ik ingepakte bestanden die ik
van internet heb gedownload kan / moet uitpakken. Ik krijg dat niet voor elkaar. In windows gaat dat via winrar en nog een programma en dat gaat goed. Ik kan in ubuntu ( dat overigens uitstekend werkt ) dergelijke zaken slecht vinden en uitvoeren. Maar nogmaals bedankt voor je hulp. Gr.Ton

Offline Petervdw

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/30, 22:51:00 »
Aan koebel
Ja, dat is precies de oorzaak, dat hubje. Als je nu nog een hub gebruikt met eigen voeding, dan wil het meestal wel goed gaan. Dan kun je alle USB apparaten aangesloten laten staan, en bij het opstarten wordt dan alles automatisch aangekoppeld. Tenminste bij mij. Ik gebruik wel 8.04. Maar een HD kun je het beste direct aan de computer aansluiten.
Geef even een link naar een ingepakte file, dan doe ik dat zelf even en dan krijg je een complete beschrijving. In Ubuntu gaat dat meestal zo automatoriesh dat ik uit m'n hoofd niet precies weet hoe het gaat.
Vr.groet, peter


Offline jan11000

  • Lid
Re: aankoppelen apparatuur
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/30, 23:45:29 »
Probeer bij weigeren, een aantal keren lsusb in de terminal, bij mij was een cf kaart die pas na een aantal keren lsusb zichtbaar werd. Bij 8.04.